معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد:

وجود ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارت آپ در کشور/ ارایه ۱۴۰ نوع خدمات به شرکت های دانش بنیان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۵:۲۸:۰۲
کد خبر: ۹۵۰۵۲۲
وجود ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارت آپ در کشور/ ارایه ۱۴۰ نوع خدمات به شرکت های دانش بنیان
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از وجود 4 هزار و 700 شرکت دانش نبنیان و 6 هزار استارت آپ در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سورنا ستاری در جریان بازدید از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اقتصاد دانش بنیان آیتم پنجم یا ششم آن اعتبار است و این در حالیست که ما باید در وهله نخست بتوانیم یک وحدت میان این شرکت ها ایجاد کنیم و همه بخواهند این اتفاق بیفتد، اگر این مساله درست شود اعتبار آن هم از بخش خصوصی فراهم می شود.

او گفت: بخشی از این اعتبار را دولت می آورد و چند برابر آن را باید بخش خصوصی بیاورد این کاریست که ما تاکنون توانستیم در شرکت های دانش بنیان پیاده سازی کنیم و به همین شکل هم جذب منابع کردیم.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: متاسفانه در استان خوزستان هنوز این فرهنگ به طور کامل پیاده سازی نشده است یک بخش آن مقصرش ما هستیم که باید بیشتر وقت می گذاشتیم تا این اتفاق می افتاد اما خوشحالم از اینکه می بینم در دانشگاه ها مراکز رشد فعال و مستقر شده اند، اما هنوز راه طولانی در پیش داریم.

ستاری تصریح کرد: چهار هزار و 700 شرکت دانش بنیان  در کشور داریم اما در کنار آنها بیش از 6 هزار استارت آپ داریم، فروش شرکت های دانش بنیان در سال گذشته 90 هزار میلیارد تومان بوده است.

او درباره آنچه بنیان ملی نخبگان می تواند برای شرکت های دانش بنیان در منطقه آزاد اروند انجام دهد، یادآور شد: همان کارهایی که در سایر نقاط انجام می دهیم درمنطقه آزاد اروند هم انجام می دهیم، بایستی در قالب نشست ها ی مختلف با آنها به تفاهم برسیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین درباره بیمه کردن محصولات دانش بنیان گفت: برای بیمه شدن محصولات دانش بنیاد بسته به نوع محصول این کار انجام می شود، ما حدود 140 نوع خدمت اعم از معافیتهای مالیاتی، گمرکی و سربازی کارکنان مراکز رشد که ارائه می کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز