مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

ارتقای آموزش فنی و حرفه ای مهمترین رکن توسعه پایدار در منطقه آزاد اروند/آغاز به روز رسانی مراکز فنی و حرفه ای با تربیت مربی/اختصاص ۳ میلیارد تومان برای راه اندازی هاب آموزشی در اروند

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۹:۴۵:۴۱
کد خبر: ۹۵۱۱۱۶
ارتقای آموزش فنی و حرفه ای مهمترین رکن توسعه پایدار در منطقه آزاد اروند/آغاز به روز رسانی مراکز فنی و حرفه ای با تربیت مربی/اختصاص ۳ میلیارد تومان برای راه اندازی هاب آموزشی در اروند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از توسعه آموزش فنی و حرفه ای به عنوان مهمترین رکن توسعه پایدار در این منطقه نام برد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسماعیل زمانی امشب در حاشیه جلسه گردهمایی مدیران استانی و ستادی سازمان فنی و حرفه ای کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه انسانی بر پایه مفاهیم جدید تعالی پیدا می کند که اصلی ترین آن، آزادی است، بسترهای جدید جوامع مترقی بر پایه آزادی شکل می گیرد.

او با بیان اینکه دو موضوع به عنوان اصلی ترین راهبرد توسعه مد نظر سازمان منطقه آزاد اروند بوده، گفت: نخستین موضوع توسعه انسانی مبتنی بر آموزش که اصلی ترین محور توسعه پایدار انسانی و دیگری کاربردی شدن این آموزش و مهارت ها است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه توسعه آموزش فنی و حرفه ای، یکی از ارکان توسعه پایدار در منطقه است، افزود: فنی و حرفه ای مادر دانش، علم، فلسفه و آغاز کننده علم بشر است که در طول تکامل بشر سبب  تعالی و رشد آنها بوده، تکنولوژی، فاز  پیشرفته فنی و حرفه ای و مبتنی بر اصول علمی است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند درباره تفاهمنامه منعقد شده سه جانبه میان سازمان فنی و حرفه ای کشور، استانداری خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه مذکور، توافق کردیم که سه دستگاه امضای کننده باعث رفتار و عملیات اجرایی شوند تا نیروی انسانی منطقه در مهارت های مختلف مورد نیاز بازار کار، آموزش ببینند.

زمانی تصریح کرد: بایستی به نیروی کار آموزش دیده گواهینمامه های بین المللی برای بازار کار منطقه ای و خارجی ارائه شود و کسانی که در اینجا آموزش می بینند با استانداردهای بین المللی طوری تطبیق داده شوند که در بازار کار جهانی هم بازار کار داشته باشند و اگر نیاز شد که خارج از کشور بروند از مهارت خود برای کار کردن، استفاده کنند.

او یادآور شد: به طور اجمال به روزرسانی مراکز فنی و حرفه ای را با تربیت مربی آغاز کرده ایم تا با تربیت نیروهای با سواد، ظرفیت سنجی کنیم که چه تعداد دانشجو و هنرجو را در چه رشته هایی جذب کنیم.

زمانی با اشاره به اینکه مرکز تربیت نیروی انسانی برای صدور به بازار کار جهانی است، بیان کرد: مهمترین عامل برای پیشرفت و رقابت پذیری هر بخشی از اقتصاد دانش روز و انسان توسعه یافته است؛ آنچه دنبال می کنیم توسعه منابع انسانی در تمامی زمینه هاست و به تبع آن در گردشگری، صنعت و هرچه که جنبه کاری و کسب و کارهای مختلف دارد نیروی انسانی را آموزش می دهیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هر جامعه ای برای پیشرفت اش هیچ راهی به جز اینکه دانش و علم روز را به دست آورد، ندارد، هر جامعه ای برای پیشرفت بایستی نیروی انسانی توسعه یافته داشته باشد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهمنامه ای 3.3 میلیارد تومانی با فنی و حرفه ای منعقد کردیم، اظهار کرد: این اعتبار برای به روزرسانی مراکز و تجهیز به روز سالن ها برای اخذ امتحانات الکترونیکی هزینه می شود.

او تصریح کرد: آموزش نیروهای تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان را در ایام تابستان درنظر داشتیم که در این راستا بیش از 5 هزار نفر از این جامعه هدف را آموزش دادیم و سال دوم طرح نیز بخش ها را به در قالب 3 گروه عادی، دانشجویی و دانش آموزی آموزش دادیم که در دور بعدی طرح نیز دو هزار و 500 دانش آموز را پوشش دادیم.

زمانی با شرح اینکه وقتی از جمعیت دو میلیونی در منطقه آزاد صحبت می کنیم، در واقع بخشی از آنها را جمعیت دانش آموزی، دانشجویی و صنعتگران شامل می شود، گفت: بحث آموزشگاه های خصوصی در آموزش های فنی و حرفه ای مطرح است که با فعالیت خود مشاغل خانگی را ترویج می دهند و در عین حال باعث اشتغال مستقیم می شوند ضمن اینکه آموزشگاه های خصوصی را داریم که مشکل جذب کارآموز و هنرجو دارند و با این تفاهمنامه به یک هاب آموزشی تبدیل می شویم که جذب هنرآموز و کارآموز در حوزه فنی و حرفه ای را داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با تدابیر اتخاذ شده بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص داده شده، حذف تصدی گری های دولت در این زمینه اولویت دارد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: آموزشگاه ها را تقویت می کنیم تا نیروهای مورد نیاز در بخش صنعت، گردشگری، کشاورزی و غیره را برای ما تربیت و نیروی انسانی متخصص و ماهر را به ما تحویل دهند.

زمانی در پایان در خصوص ایجاد مجتمع فنی و حرفه ای که رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور قول اعطای مجوز آن را برای منطقه آزاد اروند داد، تصریح کرد: این مرکز امکان جذب کارآموز از کشورهای منطقه و یا اعزام نیروهای متخصص به دیگر کشورها را دارد.

 

 

 

نظر شما