معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد:

تناقض آمار شاخص بهبود وضعیت آلایندگی هوای شرکت های نفتی با آمار دیگر دستگاه های مرتبط و متخصص/ اهالی روستای اطراف شرکت فولاد از بیماری های پوستی رنج می‌برند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۳:۵۲:۲۱
کد خبر: ۹۵۴۲۵۴
تناقض آمار شاخص بهبود وضعیت آلایندگی هوای شرکت های نفتی با آمار دیگر دستگاه های مرتبط و متخصص/ اهالی روستای اطراف شرکت فولاد از بیماری های پوستی رنج می‌برند
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: همه دستگاه‌ها از عملکرد مثبت خود در جلسات گزارش می دهند، اما سوال این است که اگر اقدامات گفته شده، صورت گرفته، چرا وضع شهر اهواز این است؟

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جلسه کارگروه آلودگی هوای شهرستان اهواز، شامگاه شنبه در سومین روز از «هفته هوای پاک» به ریاست معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد.

در این نشست آمارهای ارایه شده از تحقق تعهدات شرکت‌های نفتی و بهبود وضعیت آلایندگی آنها در اهواز، با واکنش مسوولان و کارشناسان محیط زیست و اساتید دانشگاه روبه رو شد.

طبق طرح جامع آلودگی هوای اهواز مهمترین عامل آلودگی هوای این کلانشهر صنایع به ویژه صنایع نفتی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در این نشست با اشاره به مغایرت آمارهای ارایه شده درباره تعهدات شرکت‌های نفتی در زمینه کاهش آلودگی هوا، خواستار شفاف‌سازی دبیرخانه کارگروه مقابله با آلودگی هوای استان در این باره شد.

فاضل عبیات با اشاره به اختلاف موجود در گزارش‌هایی که از عوامل آلودگی هوای اهواز ارایه ‌شد، اظهار کرد: در حال حاضر درباره میزان سوزاندن گازهای همراه نفت(فلرینگ)، بنزین یورو۴، اقدامات فولاد، شرکت کربن بلک و تنگی نفس‌های پاییزه در اهواز اختلاف نظر داریم که باید این آمارها روشن شود.

او گفت: آلودگی هوا مساله مهم و حساسیت برانگیزی است و انتظار داشتیم این نشست در فضای چالشی‌تری برگزار شود، زیرا چالش‌ها باعث برانگیختن اهتمام نسبت به آن مساله می شود و هفته هوای پاک نیز برای برانگیختن حساسیت و تذکر مسوولیت‌های اجتماعی در راستای حفاظت از محیط زیست است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به پرسش‌ها و مطالبات شهروندان و دانش آموزان نسبت به آلودگی هوا، بیان کرد: در این نشست هر کدام از دستگاه‌ها عملکرد مثبت خود را ارایه کردند اما سوال این است که اگر این اقدامات صورت گرفته چرا وضع شهر اهواز این است؟

عبیات با اشاره به لزوم دخالت کارشناسان و ارگان‌های مربوطه برای شفاف‌سازی آمارها افزود: گزارش‌هایی که ما و اداره کل محیط زیست از بنزین و نفت داریم، با آنچه در این نشست ارایه شد، متفاوت است که این اختلاف باید در بازدیدهای میدانی حل شود.

او آلودگی‌های شرکت فولاد خوزستان را یادآور شد و اضافه کرد: بازدیدی که از یکی از روستاهای اطراف این شرکت داشتیم، اگر چه این روستا توسط شرکت فولاد تملک شده اما نشان می‌دهد که فولاد به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل نکرده و اهالی این روستا از بیماری های پوستی رنج می‌برند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در پایان با تاکید بر راستی آزمایی گزارش‌های مسوولان نفت و فولاد در این نشست، گفت: باید مشخص شود اقداماتی که مسوولان امروز ارایه کردند در واقعیت به چه صورت اجرا شده است.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز