در دهه فجر و از طریق ویدیو کنفرانس انجام می شود:

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان توسط رییس جمهور

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۰:۰۸:۳۶
کد خبر: ۹۵۵۱۱۸
افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان توسط رییس جمهور
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: در دهه فجر"باغ موزه دفاع مقدس آبادان" به همراه چند طرح فرهنگی در ۹ استان دیگر از طریق ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سردار عباس یوسفی شب گذشته در نشست هماهنگی شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آبادان با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آماده سازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس آبادان که با حضور غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سید زین‌العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان، فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار، حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان، قدرت الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مسوولان استانی و منطقه ایی برگزار شد، اظهار کرد: باید شعار توام با شعور امام حسین(ع) را که همان"لا حول ولاقوة الا بالله" است و سبب تقویت روحیه سربازان در صحرای کربلا شد را مدام بر زبان جاری کرد، پیامی که توام با سختکوشی، دیانت، نگاه به آینده و توکل بر خدا است.

او گفت: در این نشست بنا داریم تا در مورد آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس آبادان به بحث و تبادل نظر بپردازیم، قرار است این باغ موزه به همراه چند طرح فرهنگی در ۹ استان دیگر از طریق ویدیو کنفرانس و توسط رییس جمهور افتتاح شود که مهمترین این پروژه های فرهنگی همین باغ موزه آبادان است.

‌ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان افزود: تعیین تکلیف و الزام به انجام و اتمام وظایف تفکیک شده و روی کاغذ آمده ادارات و سازمان های مختلف در راستای تکمیل این باغ موزه برای افتتاح از مباحث مهم این نشست است.

سردار یوسفی بیان کرد: متاسفانه این کار به هر دلیل به صورت عملی اتفاق نیفتاد و اگر هم کاری انجام شده توسط پیشکسوتان و رزمندگان بوده است و باید به سمت تکمیل این باغ موزه که اثری ارزشی از دوران دفاع مقدس است پیش رویم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه شهر آبادان ستون دفاع مقدس بود، تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت های باغ موزه در محدوده مشخص شده از سوی شهرداری، همچنین همکاری سازمان آتش نشانی، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند، امور آب و فاضلاب، مدیریت برق جنوب به منظور تامین روشنایی محل، دانشکده علوم پزشکی آبادان برای استقرار اورژانس و پزشک و ناجا برای تامین امنیت برنامه‌های تدارک دیده شده در این راستا ضروری است.

لازم به ذکر است که مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس آبادان در بهار 96 و به دستور سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح وارد مراحل ابتدایی شد.

از اواسط سال 97 و پس از مراحل انتقال مالکیت و تفاهم نامه های مشترک در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان قرار گرفت تا فرآیند تکمیل آن انجام شود.

پس از اقدامات اولیه، پاکسازی های محوطه، استحکام سازی سوله ها و استقرار ادوات نظامی،  افتتاح فاز اول بکرترین موزه دفاع مقدس کشور در ایام الله دهه فجر امسال به صورت ویدیو کنفرانس و توسط رییس جمهور انجام خواهد گرفت.

 

 

 

 

نظر شما