اسکوچیچ _آبادان؛

رفتنت را به تعویق بنداز جنتلمن!+ببینید

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۱۶:۴۲:۲۲
کد خبر: ۹۵۷۵۹۲
رفتنت را به تعویق بنداز جنتلمن!+ببینید
یادداشت: محسن سیف

حالا نه فقط قلب آبادانی هایی که نفس سُربی شهر دود و آهن زا به ریه می زنند، بلکه قلب تمام آبادانی های کره زمین برای تیم فوتبال صنعت نفت می تپد. امروز دیگر داریم از حقیقتی حرف می زنیم که شاید روزی رویا بود. حالا دیگر همه از آسیا حرف می زنند، هر چند می دانند که زود است، هر چند حرفه ای تر از آن هستند که دو روی سکه فوتبال را نشناسند. اما حرف می زنند، دست خودشان نیست، آرزوی بچگی شان بوده که روزی نفت شهرشان در استادیوم های آسیایی فوران بزند. حالا همه دارند برزیل ایران را فریاد می زنند. شنبه استادیوم تختی انفجار حنجره هایی خواهد بود که آبادان را صدا می‌زنند.

حالا دراگان اسکوچیچ؛ "مرد محجوب رییکا" که ماموریت هدایت طلایی پوشان را داشته است و می دانم که عاشقانه حرفه اش را دوست دارد، می‌خواهد خداحافظی کند. دراگان امروز به آبادان تعلق دارد، او بهتر از هر کسی می داند که کارگردان اصلی این موفقیت خودش است و بهتر از هر کس دیگری می داند که اگر قرار باشد در ادامه مسیر توفیقی کسب شود با دست های جادویی او امکان پذیر است.

امروز وقتی به گالری عکس سرویس ورزشی برنا نگاه می کردم، اسکوچیچ بود و غیرت و تعصب این مرد کروات 51 ساله. او برای ما اتفاق های خوشایندی رقم زد که اگر مشکلات مالی باشگاه سر راهش نبود، چه بسا نتایج درخشان تری کسب می کرد. او بود که در گرما و سرما، در بی پولی و در روزها و شب های سخت باشگاه تیمش را تنها نگذاشت. او اگر می خواهد برود نه به خاطر پول است و نه به خاطر پیشنهادهای نجومی. او فقط خسته است، خسته است و می‌خواهد کنار خانواده اش باشد. روح بزرگ او وقتی تجلی پیدا می کند که پس‌از بازی با نفت مسجدسلیمان در رختکن با بازیکنان خداحافظی می کند، ولی دلش نمی آید هوادارانش را نگران کند، در نشست خبری حرفی نمی زند و فقط اینگونه پیام می دهد،"عاشق خوزستان هستم".

او عاشق است که لباس تیمش(صنعت نفت آبادان) را کنار درخت کریسمس قرار می دهد. دراگان هم می توانست مثل خیلی از مربیان دیگر شبانه ایران را ترک کند. اما اینکار را نکرد. خانوده اش را دوست دارد، ولی آبادان را هم.

اسکوچیچ بر سر تمرینات برگشته است، چون می دانم آنقدر مغرور است که قرار انتقام از پرسپولیس را با تماشاگرانش از یاد نبرده است. شنبه دراگان فریاد تشویق Sko i  love you را بارها خواهد شنید.

او در آبادان است، پس هنوز سرمربی صنعت نفت آبادان است.

از اسکوچیچ یک چیز می خواهیم؛ رفتنت را به تعویق بنداز جنتلمن!

رییکا: بندری در کشور یوگسلاوی سابق؛ زادگاه دراگان اسکوچیچ. این بندر اکنون سومین شهر پر جمعیت کرواسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز