معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان:

موردی از کرونا در جنوب غرب خوزستان مشاهده نشده/آبفا برای رفع شکستگی خطوط فاضلاب به طور جدی ورود کند

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۴:۴۰:۳۷
کد خبر: ۹۵۹۹۸۹
موردی از کرونا در جنوب غرب خوزستان مشاهده نشده/آبفا برای رفع شکستگی خطوط فاضلاب به طور جدی ورود کند
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: خوشبختانه با انجام اقدامات به موقع و پیشگیرانه دانشکده علوم پزشکی آبادان تاکنون هیچ موردی از ورود کرونا ویروس به شهرهای جنوب غرب خوزستان(آبادان، خرمشهر و شادگان) مشاهده و یا گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی پیش از ظهر امروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و دردود بر ارواح شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و به ویژه سردار سپهبد سلیمانی اظهار کرد: انتظار داشتیم تا پیش از این جلسه در خرمشهر و شادگان جلسات مرتبط انجام شود و به آنجاها می آمدیم اما چون برگزاری جلسات شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب خوزستان به درازا کشیده شد تصمیم بر برگزاری جلسه در آبادان گرفتیم.

او گفت: انتظار داریم خروجی جلسات کنترل شود و در جلسه بعدی روند اجرای مصوبات بررسی و دستاوردها دنبال شود، هر چند که انجام و اجرای برخی مصوبات چندان هم آسان نیست و بسیاری به لحاظ مالی نیاز به اعتبارات دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: در سطح کشور و حتی استان و این سه شهرستان از لحاظ ذهنی و روانی مردم از بابت"کرونا ویروس" نگرانند و گرچه این ویروس نسبت به سایر ویروس ها آن قدرت را ندارد اما باز هم مردم منطقه نگرانند و از ما مسوولان درباره انجام اقدامات پاسخ می خواهند هر چند که در حوزه فعالیت دانشکده موردی تا کنون دیده و گزارش نشده است.

موسوی بیان کرد: باید در این باره اطلاع رسانی به شکل هوشمندانه ای انجام شود و اجازه اظهار نظر به افراد مختلف داده نشود، یک سخنگو برای پاسخگویی به مردم باشد تا آنان از این بابت اذیت نشوند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به ورود کشتی چینی به بندر آبادان گفت: وسایل چینی که از طریق کشتی به منطقه آمده بود گرچه زمان بار گیریشان به ۲ ماه قبل بر می گردد و ارتباطی با کرونا ویروس شایع شده ندارد اما چون از این بابت نگرانی بود که شاید این کالاها آلوده به ویروس باشند این کالاها توسط کارشناسان بهداشتی مورد پایش و در چند مرحله ضدعفونی شدند.

مقام عالی دولت در آبادان با تاکید بر لزوم کنترل روانی این جریان تصریح کرد: متاسفانه برخی ها که اطلاعات کافی در این باره ندارند در فضای مجازی به این مسیله دامن می زنند، بحث های دروغین و کاذب مردم را به وحشت می اندازد و نباید چنین شود، از رسانه ها که همه جا همیار و همکار ما بوده اند و با صداقت برای خدمت به جامعه وقت می گذارند، می خواهیم که در این رابطه روشنگری کنند و کسانی که امکان اظهار نظر دارند پاسخ رسانه ها را بدهند چرا که مسیله تخصصی است و موضوع کرونا باید جدی گرفته شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اظهار کرد: آبادان، خرمشهر و شادگان به عنوان شهرهای مرزی محل تردد افرادی هستند که از جاهای مختلف به اینجا می آیند و لذا باید حواسمان باشد، کرونا تنها از طریق چینی ها وارد نمی شود و شاید به واسطه سایر افرادی که با آنان نیز در ارتباط بودند ظهور و بروز یابد لذا بایستی کنترل ها جامع تر باشد و اگر کسی حاضر به انجام تست های لازم نشد و یا مشکوک بود به طور سریع قرنطینه شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بحث سپتیک ها به خصوص در حواشی شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان  بسیار آزاد دهنده است و لذا باید تذکرات لازم از سوی مرجع بهداشتی به آنان داده شود، اینها می توانند از کرونا هم بدتر باشند، روباز بودن فاضلاب ها و جریان پیدا کردن آنها در سطح شهرها و ضایعاتی که از آنها خارج می شود علاوه بر تهدید سلامت عمومی جامعه، می تواند سبب آزردگی خاطر شهروندان و بر هم زدن چهره شهری شود و به مثابه یک معضل اجتماعی نیز نمود پیدا می کند.

او یادآور شد: وجود شکستگی ها در خطوط فاضلاب و سپتیک های سرریز شده در نقاطی از شهرها  سبب شده تا بیشترین نگرانی ها را از این موضوع داشته باشیم و لذا  مراجع بهداشتی باید به شکل جدی به این موضوع ورود کنند چرا که دستگاه متولی اگر می خواست کاری انجام دهد تا کنون این کار را کرده بود و کار به اینجا نمی رسید.

مقام عالی دولت در آبادان در بحث شبکه فاضلاب افزود: ما شبکه ای با ظرفیت خاص داریم که برای خروج آب از آپارتمان ها و خانه ها ایجاد شده و به غیر از این نیست و ظرفیت مشخصی دارند که نمی شود بیش از گنجایش شان آب درون آنها وارد کرد وقتی قرار باشد تا شبکه فاضلاب کار خروج آب خانه ها را انجام دهد دیگر می توان آخر ماجرا را حدس زد، از مسوولان آبفا می خواهیم در این باره پاسخگو باشند از سوی دیگر در زمان بارندگی می بینیم که شهرداری ها بهترین راه را در این می بینند که درب منهول ها را باز کنند و آب های سطحی  را روانه شبکه فاضلاب کنند و حتی در برخی موارد از پمپ برای تخلیه آب های سطحی در شبکه فاضلاب استفاده می کنند، این کار غیر قانونی است.

او بیان کرد: شهرداری ها باید تراز کانال های سطحی شان را درست کنند تا آب به جای جمع شدن در جای جای شهر در این کانال ها جریان داشته باشد، شبکه فاضلاب از زمان جنگ مشکل دارد و مربوط به امروز نیست و در این که آبفا باید مشکلات مربوط به فاضلاب را حل کند حرفی نیست در این رابطه پروژه هایی نیز در دست اجرا است باز هم حرفی نیست اما متاسفانه در هر سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان چنین مشکلی را داریم و بایستی خروجی فاضلاب ها و حتی آب های سطحی درست شود.

موسوی اظهار کرد: شهرداری ها نسبت به نی زدایی کانال های آب های سطحی اقدام و موانع دفع آب های سطحی را نیز رفع کنند، ضمن اینکه با در نظر گرفتن نقاط ضعف و قوت خود بر روی موانع با آبفا به بحث و تبادل نظر بپردازند و مسایل را به گردن یکدیگر نیندازند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: در فرودگاه نیزاری متاثر از شکستگی لوله پدید آمده که جایی برای زندگی پرندگان شده و همین پرندگان می توانند در هنگام پرواز هواپیماها برای آنان مشکل ساز شوند لذا آبفا  و شهرداری باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای رفع این مشکل اقدام جدی کنند، چنین مواردی می تواند منبع مسایل  غیر بهداشتی شود.

او یادآور شد: نظارت بر رستوران ها و محل های عرضه مواد غذایی باید با جدیت بیشتری دنبال و انجام شود ضمن اینکه کلر زنی و موارد مرتبط رعایت شود و پکیجی از متخصصان باید پاسخگوی امر سلامت در شهرها باشند.

موسوی ادامه داد: در بحث سگ های ولگرد باید به طور جدی و تخصصی ورود شود و در این رابطه طرح های مناسبی برای کنترل آنها ارایه و اجرا شود، کارگروه های تخصصی در بحث فرزند آوری و ساماندهی سگ های ولگرد نیز بایستی تشکیل شود، مشکل شکستگی لوله ها و انسداد مجاری فاضلاب که قابلیت رفع دارند باید به طور جدی بررسی، اقدام و از این وضعیت خارج شوند.

فرماندار آبادان در پایان بیان کرد: نظارت بر روی اینکه رفع شکستگی ها درست انجام می شود یا خیر نیز بایستی به شکل جدی انجام شود، در بحث های که میان شهرداری و آبفا اشتراک وجود دارد باید به خوبی کار شود و هر کدام که کوتاهی می کند بایستی اعلام شود. شهرداری های آبادان، خرمشهر و شادگان باید تا پایان ماه بحث آهک پاشی کانال ها را با نظارت دانشکده علوم پزشکی به ۹۰ درصد برسانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز