معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان:

ماهیت انقلاب ما خدمت صادقانه به مردم است/فعالیت ۲۵۰۰ نفر در جریان برگزاری انتخابات در آبادان/بدهی بسیار بالای برخی از دستگاه ها به اداره برق قابل قبول نیست

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۲۱:۱۲:۲۵
کد خبر: ۹۶۰۱۴۳
ماهیت انقلاب ما خدمت صادقانه به مردم است/فعالیت ۲۵۰۰ نفر در جریان برگزاری انتخابات در آبادان/بدهی بسیار بالای برخی از دستگاه ها به اداره برق قابل قبول نیست
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: ماهیت انقلاب و نظام ما خدمت گذاری صادقانه برای مردم است و اگر گاهی این اتفاق نمی افتد مربوط به آن شخص است و گرنه وظیفه ای که بر عهده ما نهاده شده خدمت صادقانه به مردم است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی امشب در جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که در محل تالار الغدیر فرمانداری ویژه شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و سیر صعودی کارها بیشتر شده اما در زمنیه اطلاع رسانی به مردم کم کاری شده است.

او با بیان اینکه هدف استکبار و آمریکا کمرنگ کردن اراده ملی است، گفت:  وظیفه ما در جغرافیای آبادان مقاومت با زیاد خواهی های آمریکا و استکبار جهانی و عناصر آنها است. هدف آنان ایجاد مکر و نفاق و از بین بردن وحدت میان مردم است، ما مسوولان در راس امور ضمن اینکه مردم کار خودشان را انجام می دهند باید مراقب باشیم که دشمنان به اهدافشان دست نیابند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان ضمن تاکید بر لزوم حضور آگاهانه مسوولان در جلسات و در صحنه های حساسی که در منطقه پیش می آید، افزود: در صحنه ها و مناسبات مختلف در شهرستان آبادان توقع داریم تا تمام مسوولان خودشان در جلسات حضور پیدا کنند، عدم حضور مسوولان می تواند جای سوال باشد هر کسی که مهر انقلاب در دلش هست و به نظام ارادت دارد انتظارمان حضور در صحنه ها است تا فتنه دشمنان کمتر شود.

او با بیان اینکه برای انقلاب و نظام خون های زیادی ریخته شده است، بیان کرد: چند وقتی است که از ترور سردار سلیمانی گذشته و هنوز هم آمریکای جنایتکار دست از توطئه دست بر نداشته است لذا انقلابی که باید لحظه به لحظه خونی به پای آن ریخته شود بایستی از آن حراست کرد همه با تمام امکانات توان و کارکنان شان الگویی برای حضور حداکثری در راهپیمایی 22 بهمن باشند البته مردم همیشه پیشتر از مسوولان در صحنه ها بوده و همچنان حضور پیدا می کنند.

موسوی اضافه کرد: رمز بقای انقلاب ما در گرو ولایت پذیری و مقاومت ما در برابر دشمنان است و با این کارهاست که می توانیم انقلاب و اهدافش را بیمه کنیم و دشمن را که تمام وقتش را برای از بین بردن نظام به کار گرفته نا امید کنیم.

هیچ مسوولی حق ندارد در زمان اداری له و یا علیه کاندیدایی نظر دهد

فرماندار ویژه آبادان خطاب به مسوولان دستگاه های مختلف اداری تاکید کرد: در راهپیمایی 22 بهمن با تمام نیروها و توان در صحنه حضور داشته باشید، امسال متفاوت تر از قبل است و دشمن لحظه شماری و عدد حضور مردم را در خیابان ها رصد می کند تا حرف خودشان را بزنند و بگویند مردم از انقلاب و نظامشان نامید و خسته شده اند اما ما این اجازه را نمی دهیم.

نماینده عالی دولت در آبادان با اشاره به همزمانی 22 بهمن با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد سلیمانی، تصریح کرد: فضای انتخاباتی است و لذا باید فضای ادارات بر اصل بی طرفی باشد، هیچ مسوولی حق ندارد در زمان اداری له و یا علیه کاندیدایی نظر دهد و با به آن ورود کند، وظیفه ای جز آماده سازی فضا برای ایجاد شور انتخاباتی نداریم برای انتخاباتی پرشور و در شان نظام قوانین و مقرراتی داریم که باید به آنها احترام بگذاریم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: دولت اعتبارات و هزینه ای خاص برای انجام تبلیغات کاندیداها در نظر گرفته و لذا هیچ یک از اموال و امکانات ادارات نباید برای تبلیغ و یا حمایت از کاندیدای هزینه شود، طبق ماده 11 این موارد انجام می شود و امکاناتی که دولت  برای آن پیش بینی کرده در این راه صرف می شود.

ادارات، سازمان ها و شرکت ها نسبت به تامین و اختصاص امکانات ستاد انتخابات تعجیل کنند

موسوی یادآور شد: پشتیبانی، نیروی انسانی و امکانات از سوی ادارات برای 2500 نفر از کسانی که درگیر برگزاری انتخابات هستند تامین و در اختیار ستاد برگزاری انتخابات نهاده شود، گاهی اوقات نامه ای نوشته می شود که باید پاسخ داده شود اما چنین نمی شود، سکوت شرکت ها، شهردای ها و نهادهای عمومی پذیرفتنی نیست.

او گفت: بدون امکانات دولتی نمی توان در راستای فراهم سازی فضا برای برگزاری انتخابات اقدام کرد لذا هر چه سریع تر ادارات، سازمان ها و شرکت ها نسبت به تامین و اختصاص این امکانات به ستاد انتخابات اقدام کنند، قرار است تا یک واقعه مهمی در سطح کشور و شهرستان اتفاق بیفتد لذا عدم انجام وظایف توجیه پذیر نیست، در آبادان با داشتن این همه دستگاه عریض و طویل بایستی امکانات هر چه زودتر فراهم و در اختیار قرار گیرد.

به گفته موسوی منطقه آزاد اروند، پالایشگاه، ایرانول، پاسارگاد، دانشگاه آزاد، خطوط لوله و مخابرات، برق، اتاق اصناف، بندر، تاکسی رانی، شهرداری، فرودگاه، گمرک، اتاق بازرگانی، مخابرات، شهرک صنعتی این موضوع را جدی بگیرند و در این باره به طور سریع اقدام کنند، این موضوع به این دلیل مهم است که با یک اتفاق و واقعه ملی مواجه ایم لذا ادارات امکانات را به فرمانداری بدهند تا انتخابات با مشکل مواجه نشود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان افزود: به دلایل قانونی و شرعی موظف بر صیانت از آرای مردم هستیم مسایل حاشیه ای برایمان اهمیت ندارد، اجرای مُر قانون در باره این واقعه ملی مد نظر است، به عنوان دستگاه های حاکمیتی موظفیم که اصل بی طرفی را در اجرای وظایف محوله اجرا کنیم تا به بهترین شکل از این مسیله صیانت شود.

نماینده عالی دولت در آبادان ضمن تذکر به مدیران برای عدم ورود و حمایت از شخص خاص در انتخابات آنهم در ادارات محل کارشان اظهار کرد: انتخاباتی سالم برگزار می کنیم تا حق هیچ کسی ضایع نشود، برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند آمادگی کامل داریم.

فرماندار ویژه آبادان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بسیج امکانات برای مناطق محروم، اولویت دادن به مناطق محروم بایستی از شکل شعاری خارج شود آنقدر محرومیت در نقاط مختلف شهر هست که نمی دانم از کجای آن نام ببرم، به جز منطقه بریم که مشکلاتش در زیر الطاف پالایشگاه رفع شده مابقی مناطق شهری همچنان در رنجند لذا به منظور رعایت اخلاق اقدامات را به سمت مناطق محروم گسیل کنید.

دستگاه های مسوول در افتتاح باغ موزه دفاع مقدس آبادان تعهداتشان را به انجام برسانند

موسوی یادآور شد: در دهه فجر باغ موزه دفاع مقدس افتتاح می شود و از آنجاییکه قرار است با حضور رییس جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری برسد لازم است تا دستگاه های مربوطه هر چه سریع تر اقدامات محوله را به انجام برسانند تا به افتتاحیه برسد.

لزوم ارایه لیست استخدامی ها از سوی دستگاه ها به اداره کار

او ادامه داد: دستگاه هایی که نیرو استخدام می کنند، این کارشان ما را خوشحال می کند اما این استخدام ها باید براساس برگزاری آزمون و مصاحبه و در نظر گرفتن اولویت بومی انجام شود نهادهای نظارتی در این باره رصد دارند اما چنانچه از هر طریق اعم از سفارش این و آن و فلان مسوول و نماینده نیز نیروهایی را استخدام کرده اند باید آماری از آخرین وضعیت این نیروها به اداره کار ارایه کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان همچنین با تاکید بر نی زدایی کانال ها آب های سطحی توسط شهرداری افزود: با انجام این کار از بروز مشکل در صورت بارش ها جلوگیری می کنیم، با کمک پتروشیمی و دستگاهایی که در خانه های مردم در اطراف آنان است می خواهیم تا کانال های دفع آب های سطحی و فاضلاب لایروبی و نی زدایی شود تا از وضعیت فعلی خارج شود این وضعیت زیبنده مردم نیست هر چند که این حرف در حال تبدیل شدن به شعار است و معلوم نیست کدام گوشی شنوای این حرف ها هست و آن را انجام می دهد.

شهرداری و آبفا مشکلاتشان را با هم حل کنند

نماینده عالی دولت در آبادان اضافه کرد: شهرداری باید مشکلات مشترک میان خود و با آبفا را در جلسه ای مشترک حل و فصل کند، ادارات برق  و آب هم همین طور، لیست بدهی برخی از دستگاه ها به اداره برق بسیار بالاست و اینها قابل قبول نیست، دستگاه هایی که به برق و آب بدهی دارند بایستی آن را حل و فصل و پرداخت کنند وضعیت بدهی دستگاه ها به ادارات برق و آب به هیچ وجه پسندیده نیست و باید در این باره و به خاطر خدمات رسانی مطلوب و بهتر بدهی ها پرداخت شود.

موسوی در ادامه تصریح کرد: برخی از مصوبات شورای اداری هنوز انجام نشده است و اگر قرار است تا کار به همین روال ادامه یابد دیگر جلسه برگزار نکنیم مشکلات باید رفع شود، جلسات شورای اداری را در مناطق محروم برگزار کردیم اما مصوبات اجرایی نشد تا آن نارضایتی در میان مردم سلیچ بروز کرد لذا بایستی از امکانات استفاده بهینه و به جایی در راستای حل مشکلات انجام شود.

مسوولان اقدامات و خدمات را به مردم اعلام کنند

او یادآور شد: مسوولان در چند روز باقی مانده از دهه فجر اقدامات انجام شده دستگاه متبوعه شان را از طریق رسانه های به اطلاع مردم برسانند، در موضوع انتقال خون نیز هر دستگاهی که می تواند در بحث بکارگیری نیرو ورود و به آنان کمک کند  ضمن آنکه در زمینه برنامه های دهه فجر روسای ادارات باید خدمات دولت به مردم در حوزه متبوعه شان را اعلام کنند.

فرماندار ویژه آبادان ضمن دعوت از ادارات برای حضو حداکثری در انتخابات، گفت: از ادارات برای شرکت در مجمع عالی بسیج  و جلسه توجیهی و آموزشی در رابطه با جاسوسان تلفنی دعوت می شود.

نماینده عالی دولت در آبادان خطاب به مسوولان دستگاه های اجرایی افزود: شما مهمترین و مطمین ترین افراد در پای صندوق های رای هستید اما در پس شانه خالی نکنید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان در پایان بیان کرد: اداره اطلاعات و نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج اقدامات و کشفیات خوب و فراوانی داشتند که از این بابت از آنان قدردانی می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز