دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد:

نباید خود را از منبع عشق و هنر محروم کنیم/لزوم تداوم و توسعه سمپوزیوم مجسمه سازی اروند در سال های آتی

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۷:۱۸:۰۸
کد خبر: ۹۶۰۱۶۱
نباید خود را از منبع عشق و هنر محروم کنیم/لزوم تداوم و توسعه سمپوزیوم مجسمه سازی اروند در سال های آتی
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در اختتامیه اولین سمپوزیوم مجسمه سازی اروند، گفت: نباید در فضای فعلی که برخی مشکلات اقتصادی در کشور حاکم است خود را از منبع عشق و هنر محروم کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، مرتضی بانک در آخرین برنامه سفر دو روزه اش به منطقه آزاد اروند با بیان خرسندی از حضور در آیین اختتامیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی اروند، خطاب به هنرمندان حاضر اظهار کرد: شما هنرمندانی هستید که با دستانتان عشق را به فرمان عقلتان به تصویر کشیدید.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: نباید در فضای فعلی که برخی مشکلات اقتصادی در کشور حاکم است خود را از منبع عشق و هنر محروم کنیم.

او گفت: نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی در منطقه آزاد اروند حرکت بسیار ارزشمندیست و هر که این فکر را ارایه کرده به طور حتم انسان موفقی خواهد بود چرا که با کسانی دست داده که از روی عقلشان حرف می زنند.

بانک افزود: معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند جوانیست که زحمات بسیاری می کشد. کمتر حرف می زند و بیشتر عمل می کند، از او بابت تمام برنامه هایش به ویژه کار بسیار ارزشمندی که در زیر سایه مدیرعامل این سازمان به انجام رسانده، قدردانی می کنم.

مشاور رییس جمهور سمپوزیوم مجسمه سازی را آغاز بسیار خوبی دانست و بیان کرد: امید است سایر مناطق آزاد از این کار الگو بگیرند و سازمان منطقه آزاد اروند نیز در فکر توسعه آن باشد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از همکاری صمیمانه تمامی هنرمندان و هیات داوران و کسانی که سبب شدند تا چنین جریانی در منطقه آزاد اروند ایجاد شود قدردانی نمود و بیان کرد: از بابت تمام برنامه های اجرا شده در منطقه آزاد اروند، خوشحال تر از هر زمانی هستیم و اختتامیه نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی نیز به عنوان حسن ختام تمام برنامه ها برای سال های سال در ذهن مان باقی می ماند. بردستان تمام هنرمندان بوسه می زنم امید است موفق باشید.

لازم به ذکر است که اولین سمپوزیوم مجسمه سازی منطقه آزاد اروند(گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) به همت معاونت فنی و امور زیربنایی و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از ۲۱ دی ماه در محل پارک ۱۷ هکتاری آبادان آغاز شد. در این رویداد فرهنگی و هنری ۲۰ هنرمند منتخب و تراز اول کشور برای شرکت در دور نهایی به مدت ۲۰ روز به رقابت پرداختند. خلق مجسمه ها در این رویداد فرهنگی که حرکتی در راستای زیباسازی شهری است، با محوریت دفاع مقدس، صنعت نفت، نخل و همزیستی اقوام به سر انجام رسید. در پایان با آرای هیات داوران احسان گرمسیری، هدایت صحرایی و کامبیز هورسان به ترتیب حایز رتبه های اول تا سوم این دوره شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز