معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در گفت و گو با برنا بیان کرد:

مراکز مشاوره ای مجوز دار وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش های پیش از ازدواج/ برنامه ریزی در خصوص برگزاری گارگاه های آموزشی در خصوص توسعه پایدار و جلوگیری از کودک همسری

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۱:۲۲:۳۳
کد خبر: ۹۶۰۳۵۳
مراکز مشاوره ای مجوز دار وزارت ورزش و جوانان متولی آموزش های پیش از ازدواج/ برنامه ریزی در خصوص برگزاری گارگاه های آموزشی در خصوص توسعه پایدار و جلوگیری از کودک همسری
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان از برگزاری نشست هم اندیشی با مراکز مشاوره ای تحت نظر وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقدامات انجام شده و سیاست های پیش رو در خصوص خانواده و جلوگیری از کودک همسری خبر داد.

سهام طرفی حردانی امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: در نشست هم اندیشی با مراکز مشاوره زیر نظر وزارت ورزش و جوانان، شاخص های مورد انتظار از مراکز مشاوره را به سمع و نظر این مراکز رسانده شد.

او گفت: ارزیابی های صورت گرفته بر اساس شاخص های مذکور خواهد بود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به حمایت از محصولات فرهنگی که مراکز مشاوره می توانند داشته باشند، افزود: با صحبت هایی که در این خصوص انجام شده و برنامه ریزی هایی که در راستای اقدامات حمایتی از مراکز مشاوره صورت گرفته است، مقرر شد از طریق ادره ورزش و جوانان حمایت های مالی انجام شود.

حردانی بیان کرد: در مورد سیاست ها و برنامه هایی که در سال ۹۷ اجرا شد و برنامه هایی که در سال ۹۸ و ۹۹ مورد انتظار است به  تبادل نظر پرداخته شد و مقرر شد توزیع اعتبارات بر اساس کارکرد محور باشد.

او با بیان اینکه مشکلات استان خوزستان عموما در حوزه آسیب های اجتماعی است، تصریح کرد: درباره برگزاری  کارگاه‌هایی در این خصوص در سطح استان خوزستان  و توسعه پایدار جامعه تبادل نظر شد و بر لزوم برگزاری این گارگاه های آموزشی تاکید شد.

معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان خوزستان اضافه کرد: صحبت های اولیه در خصوص انعقاد تفاهم نامه‌هایی  با دادگستری استان خوزستان، معاونت پیشگیری و تفاهم نامه هایی با آموزش و پرورش، به بحث گذاشته شد و در تلاشیم در اسرع وقت این تفاهمنامه ها به امضای مسوولین مربوطه برسند.

حردانی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج اظهار کرد:  وزارت ورزش و جوانان متولی کارگاه های آموزش پیش از ازدواج بوده و متولی آموزش های حین ازدواج به وزارت بهداشت واگذار شده است و ستاد ملی خانواده متولی آموزش های پس از ازدواج شده است.

او ادامه داد: بر همین اساس، تمام طرح و برنامه و اقدامات انجام شده توسط اداره ورزش و جوانان تمرکز بر آموزش‌های پیش از ازدواج خواهد بود که در تلاشیم بتوانیم این آموزش‌ها را با انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و دانشگاه و دادگستری گسترش دهیم.

 معاون امور فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان خوزستان در خصوص  آموزش های خانواده، افزود: مد نظر داریم که آموزش های خانواده بر اساس آموزش مهارت های زندگی و جلوگیری از کودک همسری در مناطق مختلف خصوصا مناطق محروم و مناطقی که زندگی سنتی تری دارند، تنظیم شود.

حردانی در پایان با اشاره به این که برگزاری کارگاه ها و آموزش های مذکور بر عهده مراکز مشاوره خواهند بود، بیان کرد: آموزش هایی در خصوص توسعه پایدار، شهر نشینی و فرهنگ سازی هایی در زمینه جلوگیری از کودک همسری در حاشیه شهر ها ارایه خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز