رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان مطرح کرد:

افتتاح ۸ پروژه جدید دانشکده علوم پزشکی آبادان در دهه فجر/ استقرار نظام شبکه و اجرای نظام سلامت مهمترین اتفاقات پس از انقلاب در کشور بود/ عملکرد غرورآفرین کارکنان در سیل امسال/ تنها دانشکده واقع در منطقه آزاد با امکان جذب دانشجو پزشکی هستیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۳:۴۶:۳۵
کد خبر: ۹۶۰۵۰۹
افتتاح ۸ پروژه جدید دانشکده علوم پزشکی آبادان در دهه فجر/ استقرار نظام شبکه و اجرای نظام سلامت مهمترین اتفاقات پس از انقلاب در کشور بود/ عملکرد غرورآفرین کارکنان در سیل امسال/ تنها دانشکده واقع در منطقه آزاد با امکان جذب دانشجو پزشکی هستیم
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۸ پروژه جدید را در محدوده فعالیت این دانشکده در شهرستان های آبادان و خرمشهر و شادگان افتتاح می کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، شکراله سلمان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر در محل سرسرای اجتماعات ستاد این دانشکده برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب و دعوت مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بزرگ حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی اجرای"نظام شبکه" بود که سبب شد تا مراقبت‌های اولیه سلامت که پیش از این ناعادلانه بود به دورترین نقاط کشور نیز منتقل شود.

او گفت: پیش از انقلاب حتی یک خانه بهداشت در روستاهای کشور نداشتیم اما با نظام منحصر به فرد شبکه که در ایران بنیانگذاری شد شاهد ارایه خدمات زنجیروار به مردم در سراسر کشور حتی در دور ‌‎افتاده‌ترین نقاط هستیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه پس از شکل‌گیری نظام شبکه، شاخص‌های سلامتی در ایران به شکل اعجاب‌آوری بهبود یافت، افزود: امید به زندگی در کشور از ۵۵ به ۷۳ سال افزایش یافت و یا اینکه پوشش واکسیناسیون کشور که تنها ۲۰ درصد بود امروز در دانشکده علوم پزشکی آبادان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

سلمان زاده یادآور شد: ۹۰ درصد علت مرگ و میر پیش از این مربوط به بیماری‌های واگیر و عفونی همچون دیفتری، سرخک، مالاریا، خون ادراری(خاص استان خوزستان) و غیره بود که امروزه دیگر نشانی از آنها وجود ندارد و این از برکات اجرای نظام شبکه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: امروز شاهد آنیم که در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان در جنوب غرب خوزستان ۱۲۴ خانه بهداشت فعالند و در همین آبادان نیز به طور مثال ۳۰ مرکز بهداشت شهری و ۲۰ مرکز روستایی در حال خدمت رسانی به مردمند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه با شکل‌گیری نظام شبکه میزان مرگ و میر مادران باردار به حداقل رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ مرکز آموزشی، درمانی در دانشکده علوم پزشکی آبادان فعال هستند که افتخاری بزرگ برای این مجموعه به شمار می آید ضمن اینکه امسال ۴۲ پزشک متخصص و فوق تخصص به مجموع پزشکان این دانشکده اضافه شدند تا بیماران برای پیگیری درمان خود به شهرهای دیگر از جمله اهواز نروند.

سلمان زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای نخستین بار ام.‌آر.‌آی با تعرفه دولتی‌ آنهم بدون محدودیت وزنی و با بالاترین کیفیت در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان فعال شد ضمن اینکه سی. تی. اسکن در بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر و شهید بهشتی آبادان نصب شده و جراحی لاپراسکوپی که بدون باز شدن شکم است در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان انجام می‌شود.

او ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی در حوزه پژوهش برای ما راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی آبادان بود که در سال ۱۳۹۰ استارت آن زده شد و در حال حاضر با ۱۰۰ عضو هیات علمی و یک هزار و ۷۰۰ دانشجو به عنوان تنها دانشکده علوم پزشکی در منطقه آزاد و با امکان جذب دانشجو در رشته پزشکی هستیم که فعالیت های مستمری دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه امسال را با سیل آغاز کردیم، یادآور شد: عملکرد کارکنانمان در مناطق سیل زده بسیار غرورآفرین بود، آنان فعالیت‌های بسیار خوبی را در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، اورژانس و فرهنگی برای سیل‌زدگان به انجام رساندند که این خدمات حتی در دوران پساسیل نیز ادامه دار بود، با توجه با اقدامات به موقع و مستمر انجام شده خوشبختانه شاهد اپیدمی شدن حتی یک مورد بیماری در دوران سیل نبودیم.

سلمان زاده با تاکید بر این موضوع که دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث بسیج ملی کنترل فشار خون از سوی وزارت بهداشت تقدیر شد، تصریح کرد: در این باره عملکرد خوبی داشتیم ضمن اینکه هنوز پیگیر موارد کشف شده برای کنترل بیماریشان هستیم.

او با اشاره به خدمات انجام شده در زمان اربعین حسینی، توضیح داد: با وجود سیل عظیمی از زیران که امسال در پیاده‌روی اربعین به مرز شلمچه آمده بودند، پایگاه‌های مراقبت ما به صورت ۲۴ ساعته هوشیار بودند و هیچ گونه بیماری خاصی از عراق وارد کشور نشد ضمن اینکه فوریت‌های پزشکی ما نیز در این ایام خدمات قابل تقدیری را ارایه داد، در روزهای پیاده‌روی اربعین بیش از ۱۰۰ هزار نفر به بیمارستان صحرایی دانشکده علوم پزشکی آبادان مراجعه و خدمات دریافت کردند، کارشناسان بهداشتی ما به طور مستمر بر مواکب و تمامی انواع مواد غذایی قابل عرضه به زایران، نظارت مستمر و مراقبت بهداشتی داشتند، کشف مواردی از بیماری های مهم همچون مالاریا در میان اتباع خارجی و کنترل آن نشان از هوشیاری سیستم های نظارتی و مراقبتی ما دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در بحث کورنا ویروس نیز مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان به صورت کامل هوشیار فعالیت خود را دنبال می‌کند و در مبادی ورودی و پنج بندر تحت پوشش ما مراقبت های سندرومیک به صورت جدی انجام می‌شود ضمن اینکه فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های دانشکده علوم پزشکی آبادان با بخش‌های ایزوله آمادگی کامل برای پذیرش بیماران احتمالی را دارند و هیچ گونه نگرانی‌ در این باره وجود ندارد، در این میان حفظ آرامش از سوی مردم و دریافت اخبار از منابع موثق لازم است.

او در ادامه اضافه کرد: در مباحث عمرانی نیز با وجود مشکلات اقتصادی عمومی و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان کارهای خوبی انجام شد و به عنوان مثال به دنبال آن هستیم که در بهمن و یا اسفندماه امسال پروژه‌هایی همچون اورژانس بیمارستان شهید بهشتی آبادان، بخش دیالیز جدید همین بیمارستان، مجتمع خوابگاهی دانشجویان، ستاد مرکز بهداشت آبادان، مجموعه اتاق عمل و آزمایشگاه بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان، بخش داخلی زنان و سی.‌تی.‌اسکن بیمارستان ولیعصر(عج) خرمشهر و مرکز روستایی جدیده این شهرستان را به بهره‌برداری برسانیم.

سلمان زاده در پایان از تصویب گروه بهداشت، اعتباربخشی آموزشی بیمارستان‌ها و دانشکده پزشکی، کسب رتبه‌های مختلف در جشنواره‌های متفاوت، ارتقاء رتبه معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان از ۳ به ۲ به عنوان دیگر افتخارات کسب شده توسط این دانشکده نام برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز