مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران خبر داد:

معرفی ۷۵۰۰ زلزله زده به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بلاعوض/تحویل واحدهای احداثی شهر گلگیر تا پایان امسال/تشکیل پرونده ۸۴۰۰ واحد ارزیابی شده از ۱۱ هزار واحد

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۸:۴۶:۰۹
کد خبر: ۹۶۰۷۳۹
معرفی ۷۵۰۰ زلزله زده به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بلاعوض/تحویل واحدهای احداثی شهر گلگیر تا پایان امسال/تشکیل پرونده ۸۴۰۰ واحد ارزیابی شده از ۱۱ هزار واحد
مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران گفت: تا کنون حدود پنج هزار نفر تسهیلات بلاعوض خود را دریافت و هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از مسجدسلیمان، محمد خانی نوذری در اولین نشست خبری مسوولان ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان مازندران به عنوان استان معین در شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد خدمتگزار، در مواقع لزوم اقدامات جهادی خود را در نقاط مختلف کشور انجام می دهد و مسوولان نظام این توان را در این بنیاد دیده اند که در حوادث غیر مترقبه در اقصی نقاط کشور ورود و به بهترین نحو کار خود را به سرانجام برساند.

او درباره اقدامات انجام شده یا در پیش بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان مسجدسلیمان گفت: حدود یک ماه است که بنیاد مسکن مازندران به عنوان استان معین در شهرستان مستقر شده و طبق آمار تا کنون حدود پنج هزار نفر تسهیلات بلاعوض خود را دریافت و هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیز به بانک های عامل معرفی شده اند. همچنین از ۱۱ هزار واحد ارزیابی شده برای هشت هزار و ۴۰۰ واحد تشکیل پرونده شده است.

 مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران افزود: با هماهنگی به وجود آمده میان مسوولان استان، شهرستان و ستاد بازسازی همه تلاش ما این است سرعت کار را در این شهرستان بالا ببریم زیرا با نزدیک شدن به فصل گرما در این شهرستان کارکردن بسیار سخت می شود و روند عملیات اجرای کُند خواهد شد.

خانی آذری بیان کرد: تا امروز هفت هزار و ۳۰۰ واحد توسط ماموران بنیاد دستور کار خورده اند که امیدواریم تا پایان بهمن ماه کار همه کسانی که به ما رجوع و تسهیلات بانکی بلاعوض دریافت کرده اند را به اتمام برسانیم.

او زمان دریافت اعتبارات را حداکثر تا پایان اسفندماه اعلام کرد و اضافه کرد: متقاضیان تا پایان امسال فرصت دارند به بانک ها مراجعه نمایند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره خانه های احداثی گفت: برای بخشی از خانه هایی که نیاز به جا به جایی دارند زمینی به وسعت ۱۰ هکتار در(شهرک امام رضا ع) را در نظر گرفته ایم که ۵۳۰ خانه در آن جا احداث خواهد شد.

خانی آذری ادامه داد: تمامی مجوزهای لازم در این ارتباط اخذ و اوایل اسفند کلنگ آغاز عملیات احداث به زمین زده خواهد شد.

او ادامه داد: این خانه ها به صورت دو طبقه و در هر طبقه دو واحد در نظر گرفته شده است که امیدواریم تا پایان سال ۹۹ این پروژه به اتمام برسد و این منازل به مردم تحویل داده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران تصریح کرد: با توجه به این که تعداد منازلی که باید جا به جا شوند بیش از ۵۳۰ واحد است، قطعه زمین دیگری در منطقه تلخاب در نظر گرفته شده که توسط مشاور تمامی اقدامات کارشناسی انجام و ۸۶ واحد نیز در این منطقه احداث خواهد شد که زمان تقریبی پایان این پروژه نیز اسفند ۹۹ در نظر گرفته شده است.

او در خصوص احداث واحدهای شهر گلگیر نیز گفت: طبق مصوبه دولت در این منطقه حدود ۹۰ واحد احداث می شود که کارهای عملیاتی آن در حال انجام است و پیمانکار قول داده واحدهایی که تا کنون موفق به اخذ پروانه شده اند را تا پایان امسال تحویل دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران در پایان ضمن تقدیر از صبر و حوصله مردم زلزله زده مسجدسلیمان افزود: به رغم همه مشکلاتی که وجود دارد تلاش خوبی در این خصوص از سوی تمامی دستگاه های شهرستان و استان در حال انجام است و همه تلاش ما این است در بازه زمانی تعریف شده مسایل را به خوبی مدیریت و به سرانجام برسانیم.

لازم به ذکر است که زلزله ایی با بزرگی “۵٫۷” ریشتر، هفدهم تیرماه امسال شهرستان مسجدسلیمان را به شدت لرزاند و خسارات بسیاری را به بخش های تجاری و مسکونی وارد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز