به بهانه یک تقدیر صمیمی؛

برای هماد سامری؛ جان سخت بسکتبال ایران+ببینید

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۴۷:۴۱
کد خبر: ۹۶۲۷۰۲
برای هماد سامری؛ جان سخت بسکتبال ایران+ببینید
یادداشت: محسن سیف

بسکتبال آبادان بعد از جنگ آسیب زیادی دید، به حدی که آرزو داشتیم در لیگ استان یا منطقه ی حضور داشته باشیم و بازی‌ها را با اختلاف کم ببازیم، یا اگر پیروزی کسب کنیم، برایش هلهله کنیم. به همت خیلی از بزرگان ورزش و بسکتبال شهر گام به گام به جلو آمدیم. دسته به دسته تا یک قدمی لیگ برتر رسیدیم و سرانجام رویای خود را به حقیقت تبدیل کردیم. آری؛ تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان به لیگ برتر رسید.

نام های زیادی پشت این موفقیت بود، اما یک اسم همیشه نظر من را به خودش جلب می کرد‌‌؛ "هماد سامری".

با هماد به واسطه ی حضورش در یک موسسه ی آموزشی آشنا شدم، پسری محجوب و سربه زیر. نمی دانستم بسکتبال کار می کند، بعدها بار دیگر تو زمین بسکتبال ملاقاتش کردم، اما دیگر او مربی بود و من خبرنگار.

هماد سامری شاید کوتاه قدترین سرمربی بسکتبال آسیا باشد که معجزه می کند. آبادان با او افتخارات زیادی را تجربه کرده است. قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ برتر و سومی آسیا سهم حضور کوتاه مدت آبادان  پس از انقلاب به صورت حرفه ای در بسکتبال ایران است.

هماد را می توان جان سخت بسکتبال ایران نام برد. مقاومت، ارتباط قوی با بازیکنان، دانش وفهم بالای بسکتبال، انگیزه و مهم تر از همه تعصب، او را تبدیل به فردی کرده است که در سخت ترین شرایط نتیجه گرفته است. امسال بدترین سال برای او و بلند قامتانش بود. بعد از قهرمانی در لیگ برتر و سومی در آسیا، پالایش نفت خیلی از بازیکنانش را از دست داد. بازیکنان ملی پوش این تیم که منتظر گشایش مالی باشگاه بودند، وقتی دیدند اتفاق خاصی رخ نداد، تیم را ترک کردند و به باشگاه‌های متمول پیوستند. هر چند داور پناه چشم هایش را بست و با تیم ماند و چه خوش درخشید تا کنون.

تیم آبادان حتی بازیکن خارجی نتوانست بگیرد. خوش بین ترین افراد هم تصور نمی‌کردند پالایش نفت امسال نتیجه بگیرد. اما سامری تیم را جمع کرد و در کمال ناباوری نتیجه گرفت. او اکنون مدعی قهرمانی است با سربازان جوانش.

حالا شب گذشته به همت عباس سورانی پیشکسوت هوادارای ورزش آبادان و دوستانش و البته حضور قدرت الله طمیمیان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد اروند، طی حرکتی خودجوش و مردمی از هماد ثامری تجلیل شد. حرکتی که انسان را به وجد می آورد برای این همه معرفت و دوست داشتن. قطعا چنین برخوردهایی در پیشبرد اهداف تیم‌های ورزشی و سرمربیان آبادانی موثر خواهد بود.بسکتبال آبادان به روزهای اوج خود بازگشته است. باید این اوج را نگه داشت، آبادان لیاقتش را دارد.

نظر شما