رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد سلامت به منظور مقابله با کروناویروس

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۷:۰۱:۳۴
کد خبر: ۹۷۰۱۶۷
جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد سلامت به منظور مقابله با کروناویروس
رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انتشار فراخوان گسترده برای جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد سلامت، موسسات خیریه، کانون های سلامت روستاها و محلات شهری به منظور اطلاع رسانی صحیح به جمعیت تحت پوشش خود و عموم مردم در زمینه راه های پیشگیری از شیوع کروناویروس، خبر داد.

فرهاد ابول نژادیان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا از اهواز با بیان اینکه حوزه اجتماعی دانشگاه همگام با حوزه های بهداشت و درمان اقدام به انتشار فراخوان گسترده برای جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد سلامت، موسسات خیریه، کانون های سلامت روستاها و محلات شهری نموده است، اظهار کرد: این دعوت به منظور اطلاع رسانی صحیح به جمعیت تحت پوشش خود و عموم مردم در زمینه راه های پیشگیری از شیوع کروناویروس است.

او گفت: همچنین به موازات دعوت از تشکل های مردمی، از پیام گزاران سلامت، به عنوان نمایندگان سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان خوزستان، نیز درخواست شد تا توصیه های پیشگیرانه از ابتلا و شیوع کروناویروس را به شکل مناسب در اختیار کارکنان ادارات و سازمان های تحت پوشش خود قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همچنین این آموزش ها در اختیار اعضا خانه مشارکت مردم در سلامت، به عنوان نماینده تشکل های مردمی در استان خوزستان نیز قرار داده شده است و از این طریق اطلاعات صحیح و استاندارد در اختیار عموم مردم قراد گرفته است.

ابول نژادیان بیان کرد: این توصیه های بهداشتی به صورت رسانه های آموزشی استانداردسازی شده در هماهنگی با گروه آموزش و ارتقا سلامت مرکز بهداشت استان خوزستان تهیه شده و در اختیار تشکل های مردمی و نمایندگان ادارات قرار داده شده است.

او اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد سلامت و کانون های سلامت روستاها و محلات شهری حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز جمعیتی بالغ بر 450 هزار نفر را تحت پوشش خود دارند. همچنین بنابر هماهنگی های انجام شده، پیام گزاران سلامت دستگاه های اجرایی استان نیز، علاوه بر اطلاع رسانی به کارکنان خود در شهرستان اهواز، این آمورش ها را در اختیار زیر مجموعه های خود در کل استان قرار داده اند.

لازم به ذکر است که به دلیل محدودیت های زمانی پیش آمده به منظور برگزاری جلسات گروهی و انجام مکاتبات اداری، این آموزش های از طریق شبکه های اجتماعی مجازی در اختیار آنها قرار گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ظهر امروز هفتم اسفند ماه ۹۷ از ابتلای سه فرد از  شهرهای اهواز، اندیمشک و هندیجان به کروناویروس خبر داد که فرد کرونایی اندیمشکی فوت کرده است.

 

 

نظر شما