در کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی کرونا ویروس اروند مطرح شد:

بیشتر از ماسک به رفتار صحیح برای مقابله با کرونا ویروس نیاز داریم

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۲۰:۰۲:۵۵
کد خبر: ۹۷۰۵۶۸
بیشتر از ماسک به رفتار صحیح برای مقابله با کرونا ویروس نیاز داریم
به همت روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان، کارگاه آموزشی و اطلاع رسانی کرونا ویروس در اروند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، در این جلسه حسین کایدخورده، رییس کارگروه آموزش و اطلاع‌رسانی کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند به موضوعاتی همچون اطلاع‌رسانی صحیح عمومی، ارایه آموزش‌های بهداشتی، آگاه‌سازی مردم منطقه اشاره و از همکاری ارگان‌هایی همچون سازمان منطقه آزاد اروند، شهرداری، پالایشگاه و بسیج و سپاه آبادان تقدیر کرد.

مدیر روابط عمومی دانشکده علو پزشکی آبادان همچنین از ایجاد کانال اطلاع‌رسانی هماهنگ در فضای مجازی برای انتشار اخبار صحیح در خصوص بیماری کرونا ویروس با حضور اهالی رسانه و روابط عمومی‌های جنوب غرب خوزستان خبر داد.

در این نشست معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز ضمن بیان تاریخچه مختصری از بیماری کرونا ویروس اظهار کرد: در 80 درصد ابتلا، بیمار حتی نیاز به درمان جدی هم ندارد و بیشترین میزان مرگ و میر این بیماری در چین و بین دو تا سه درصد بوده است.

آرش یلالی افزود: بهترین راه برای مقابله با کرونا ویروس شستشوی دست و در تماس قرار نگرفتن با قطرات تنفسی است و حتی استفاده از ژل شت و شو هم توصیه نمی شود زیرا  کافی است دست ها به مدت 20 ثانیه به صورت کامل با آب و صابون شسته شوند، برای تمیز کردن سطوح نیز محلول یک به پنج وایتکس و آب کفایت خواهد کرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان بیان کرد: از لحاظ بالینی، دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های داخلی؛ ماسک تنها برای بیمار و کسی که از او مراقبت می‌کند لازم است و ما بیشتر از ماسک به رفتار صحیح برای مقابله با کرونا ویروس نیاز داریم.

امین منصور، رییس مرکز مدیریت و حوادث پزشکی آبادان نیز در این جلسه بهترین راه مقابله با کرونا را رعایت بهداشت فردی تعریف و اظهار کرد: در حالی ترس از این بیماری بیشتر از خود ویروس مشکل ایجاد کرده است که کرونا مرگ و میر آنچنانی ندارد و تنها انتقال آن به دیگران مشکل زا است.

او همچنین شماره تلفن 06153334769 را با حضور پزشک آماده پاسخگویی به پرسش‌های بهداشتی مردم در خصوص این ویروس اعلام کرد.

نمایندگانی از فرمانداری ویژه آبادان، سازمان منطقه آزاد اروند، اداره بنادر و کشتیرانی، آموزش و پرورش، اهالی رسانه و کارشناسان روابط عمومی واحدهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان در این جلسه حضور داشتند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز