استاندار خوزستان بیان کرد:

اولویت اول خوزستان کرونا و بعد ملخ و سیل است/کرونا ویروس ماهیتی سخت دارد اما اراده ما سخت تر خواهد بود/تمام امکانات پزشکی استان در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد

۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۸:۵۴:۴۹
کد خبر: ۹۷۱۴۶۰
اولویت اول خوزستان کرونا و بعد ملخ و سیل است/کرونا ویروس ماهیتی سخت دارد اما اراده ما سخت تر خواهد بود/تمام امکانات پزشکی استان در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد
استاندار خوزستان تاکید کرد: تمام امکانات پزشکی استان از جمله بخش هایی که زیر نظر علوم پزشکی اهواز نیستند در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در نشست استانی ستاد مقابله با کرونا ویروس که با حضور رییس کل دادگستری، فرمانداران، فرماندهان نیروهای مسلح و مسوولان دستگاه های اجرایی استان شامگاه شنبه در محل اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع بیماری کرونا بسیار حساس و مهم است و همه باید مراقبت کنیم هر چند هنوز به پیک این بیماری نرسیده ایم؛ دستور رییس جمهور برای تشکیل قرارگاه های ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا نیز نشان‌دهنده اهمیت مساله ست.

استاندار خوزستان افزود: این مقابله مانند یک جنگ است با این تفاوت که در جنگ نظامی نیروهای مقابل دیده می شود اما در این جنگ این پدیده دیده نمی شود و همه را تهدید می کند و حساسیت کار بیشتر است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه توان و بضاعت علمی و پشتیبانی ما هم کم نیست و امکان کنترل و پیروزی بر آن را میسر می کند، بیان کرد: ضرورت دارد تا جایی که امکان دارد زنجیره هایی که امکان انتقال و سرایت ویروس دارد را بشکنیم و در صورت اینکار حتما آن را کنترل کرده و بر آن پیروز می شویم.

رییس شورای سلامت خوزستان یادآور شد: پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا جدیت و حساسیت همه را می طلبد و همه باید برای دفاع و مقابله بسیج شوند همچنان که در سیل ابتدای سال همه مسوولان بسیج شدند و امکانات به کار گرفته شد و مدیریت شد و با افتخار از پس آن برآمدیم در این موضوع نیز همه در کنار هم بسیج شویم و با پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر آن فایق شویم.

شریعتی بیان کرد: فرمانداران و مدیران جز موارد ضروری کارهای روتین خود را متوقف کرده و اولویت اول آنها کرونا و بعد ملخ و سیل است و اینها در مقطع فعلی اولویت های اصلی هستند. جلسات نیز به حداقل برسد و میدانی عمل شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: جلسات شهرستانی ستاد مقابله با کرونا به ریاست فرماندار و دبیری مسوول سلامت شهرستان تشکیل شود و دستورات استانی اجرا شود. ارکان حاکمیتی استان در ستاد استانی عضویت دارند و برای اجرایی شدن مصوبات آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

نماینده عالی دولت در خوزستان اضافه کرد: فرمانداران نقش محوری دارند و باید از کارشناسان امر و متخصصان استفاده کنند و گزارش روزانه بدهند؛ این ویروس ماهیت سخت دارد اما اراده ما سخت تر خواهد بود.

رییس شورای سلامت خوزستان خاطر نشان کرد: معاونت عمرانی استانداری شهرداران را بسیج کنند اقداماتی مانند عفونت زدایی شست و شو، آهک پاشی و لایروبی جوهای روباز با جدیت انجام شود.

شریعتی تاکید کرد: تمام امکانات پزشکی استان از جمله بخش هایی که زیر نظر علوم پزشکی اهواز نیستند در اختیار علوم پزشکی قرار گیرد و در صورتی که مسوولی امکانات لازم را در اختیار قرار ندهد ضمن برخورد با مسوول خاطی امکانات مربوطه نیز ضبط خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان تصریح کرد: شرکت های استان کمک کنند ستاد پشتیبانی شرکت های پتروشیمی تشکیل شود. پالایشگاه آبادان، فولاد، نفت، ملی حفاری، آب و برق و سایر شرکت ها کمک کنند و اعتبار تخصیص دهند. شهرداران نیز از طریق بیلبوردها و سایر بسترها اطلاع رسانی کنند البته تا امروز اقدامات خوبی داشته اند.

او بیان کرد: اداره اوقاف در بقاع متبرکه محدودیت ایجاد نماید و نمازهای جمعه، رویدادهای ورزشی و غیره تا جایی که امکان دارد متوقف شود. آبفا و آب و برق نیز مراقبت داسته باشند که قطعی آب هم نداشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: ما پس از اینکه دو هفته مهم پیش رو را سپری کنیم و شرایط را کنترل نماییم بعد از آن وضعیت رو به کاهش خواهد بود.

شریعتی در پایان تصریح کرد: دست یکایک کادر پزشکی درمانی بهداشتی و خدماتی که با از خودگذشتگی تلاش می کنند را می بوسم و از آنها صمیمانه تشکر می کنم؛ امیدواریم با جدیت و همت کار را پیش ببریم و بر این بیماری پیروز شویم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز