بیانیه شماره یک شورای تامین منطقه آزاد اروند؛

تعطیلی بازار های سرپوشیده آبادان و خرمشهر/ لغو کلیه تجمعات و جلسات دولتی و خصوصی/ پایش ورودی های شهری/عدم صادرات مواد ضدعفونی و بهداشتی کارخانه جات منطقه تا اطلاع بعدی/ حضور ۵۰ درصدی نیروهای شاغل در ادارات و سازمان ها

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۹:۵۶:۲۰
کد خبر: ۹۷۲۹۹۵
تعطیلی بازار های سرپوشیده آبادان و خرمشهر/ لغو کلیه تجمعات و جلسات دولتی و خصوصی/ پایش ورودی های شهری/عدم صادرات مواد ضدعفونی و بهداشتی کارخانه جات منطقه تا اطلاع بعدی/ حضور ۵۰ درصدی نیروهای شاغل در ادارات و سازمان ها
مدیرعامل منطقه آزاد اروند و فرمانداران ویژه شهرستان های آبادان و خرمشهر در بیانیه مشترک(شماره یک) بر ضرورت پایش و کنترل بیماری کرونا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسمعیل زمانی مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، سید زین العابدین موسوی معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان و محمد حیدری معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این بیانیه ۱۲ بندی، دستورالعمل تازه را در سطح منطقه آزاد اروند به شرح زیر ابلاغ کردند:

۱) تا اطلاع بعدی تشکیل کلیه تجمعات و جلسات توسط مجامع مختلف از جمله دستگاه های اجرایی، انتظامی، نظامی، قضایی، نهادهای امام جمعه و جماعات، حوزه علمیه، ورزشگاه ها و باشگاه ها، سینماها و سالن های تاتر، اتحادیه ها، تالارهای عروسی و جشن ها و نظیر این مکان ها، تعطیل و اقدامات مشابه توسط هر دستگاهی تحت هر نامی ممنوع است.

۲) تاکید می شود، ورودی های آبادان و خرمشهر توسط تیم های بهداشتی و انتظامی کاملا  کنترل شود و به صورت شیفتی در مکان های ورودی اعم از فرودگاه، مبادی ورودی دریایی و رودخانه ای، ورودی های اهواز به آبادان و خرمشهر و ماهشهر به آبادان اقدامات کنترل بهداشتی و تست لازم با حضور نیروهای انتظامی صورت پذیرد.

۳) کلیه تابلوهای موجود در آبادان و خرمشهر متعلق به هر ارگان، دستگاه اجرایی و عمومی و شخصی تا اطلاع ثانوی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی به منظور تبلیغ برنامه های آموزشی برای شهروندان قرار گرفته است. دانشگاه علوم پزشکی مجاز است از همه تابلوها استفاده تبلیغی کند.

۴) بازارهای سرپوشیده آبادان و خرمشهر نظیر بازار تجاری اروند(کنزالمال)، بازار مرکزی و بازراهای لوکس فروشی غیر از بازارهای روباز و بازارهای ارایه دهنده خدمات عمومی پس از هماهنگی اتاق های اصناف دو شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند.

۵) بیمارستان طالقانی آبادان صرفا پذیرش بیماران مشکوک به کرونا ویروس را انجام می دهد و سایر بیماران به بیمارستان های دیگر مراجعه نمایند.

۶) کارخانه های تولید الکل با نظارت دانشگاه علوم پزشکی الکل مورد نیاز، مواد ضد عفونی کننده و تولید ژل استاندارد را در حد نیاز شهرستان ها تامین نماید و تا تامین نیاز این دو شهرستان حق صادرات به هیچ جایی را ندارند.

۷) همه هتل ها و مسافرخانه ها به صورت کاملا کنترل شده و پس از تست مسافران از طریق دانشگاه علوم پزشکی و به صورت محدود به پذیرش مسافرین اقدام کنند و پایش روزانه برای آنها انجام شود.

۸) موضوع تعطیلی اماکن ارایه دهنده کالاهای لوکس در تابلوهای تبلیغاتی مبادی ورودی به اطلاع میهمانان برسد و صدا و سیما نیز از طریق آن رسانه اطلاع رسانی نماید.

۹) کلیه ادارات و سازمان ها و دستگاه های اجرایی نیروهای تحت امر خود را در دو شیفت 24 ساعته سازماندهی نمایند و در هر روز فقط 50 درصد نیروها در محل کار حضور داشته باشند.

۱۰) ادارات و سازمان ها نسبت به ترخیص کارکنان بیمار، مسن و مشکل دار تا اطلاع بعدی اقدام کنند.

۱۱) مردم شریف آبادان و خرمشهر صرفا به اطلاعیه های بهداشتی وزارت بهداشت از طریق صدا وسیمای آبادان توجه نمایند.

۱۲) پلیس فتا و دستگاه های قضایی ضمن برخورد با فضای مسموم توسط افراد انگشت شمار در فضای مجازی، اقدامات لازم قانونی را اعمال کنند, ضمنا موضوع برخورد با محتکرین مواد ضد عفونی و ملزومات عمومی مردم به صورت جدی اعمال شود.

لازم به ذکر است که در پایان این بیانیه از مردم شهرستان های آبادان و خرمشهر خواسته شده مطابق دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی موارد بهداشتی و نکات حوزه سلامت را به صورت جدی رعایت و به آنها عمل کنند.

 

نظر شما