سفیر ایران در چین خبر داد:

چینی ها پاسخ اقدام شجاعانه جوان خوزستانی را دادند/ ما تو و کشورت را رها نخواهیم کرد+عکس

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۰۷:۳۲:۴۲
کد خبر: ۹۷۵۱۱۳
چینی ها پاسخ اقدام شجاعانه جوان خوزستانی را دادند/ ما تو و کشورت را رها نخواهیم کرد+عکس
محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین در صفحه توییتر خود از پاسخ مردم چین به اقدام شجاعانه سینا کرمی، جوان بختیاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس که منشا آن ووهان چین بود اغلب اتباع خارجه به کشورهایشان بازگشتند، سینا کرمی جوان خوزستانی اما تصمیمی تحسین برانگیز گرفت. او با ماندن در کنار مردم ووهان و آماده کردن نوشیدنی های گرم و رساندن آن به کادرهای درمانی، بیماران و مردم مورد توجه چینی ها و مردم جهان قرار گرفت و از آن روز تا کنون خبرهایی از این جوان در رسانه های مختلف منتشر می شود.

این جوان بختیاری در پاسخ به اینکه چرا به کشورت باز نمی گردی، گفته بود: از روزی که قرنطینه آغاز شد، تصمیم گرفتم برای تشکر از تمامی پزشکان و پرستارانی که در حال خدمت به مردم هستند، در کنار آنان باشیم و با ارسال نوشیدنی‌های گرم و قهوه موجب دلگرمی آن‌ها شوم. من و گروهم روزانه ۴۰۰ الی ۶۰۰ نوشیدنی گرم به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر ارسال می‌کنیم و این اقدام بسیار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته به طوری که در حال حاضر تیم ما به عنوان"نماد شجاعت در چین" نام گرفته است.

کرمی با اشاره به دلیل کمک خود به مردم چین گفت: اولین دلیل بنده برای باقی ماندن در چین و کمک به مردم این کشور آن است که مردم انگیزه بگیرند و بدانند که مورد حمایت دیگر ملت‌ها هستند. پس از شیوع کرونا بسیاری از افراد خارجی از چین خارج شدند و این امر موجب ناراحتی مردم چین شد. اما در حال حاضر باقی ماندن ما در چین موجب دلگرمی مردم شده، هر چند ممکن است در ادامه به کرونا مبتلا بشوم اما من دو سال است در چین با این مردم زندگی می کنم و در شرایط سخت نیز آنها را تنها نمی گذارم.

حالا سفیر ایران با ارسال توییتی از پاسخ متقابل چینی ها به محبت این جوان ایرانی خبر داد.

محمد کشاورز زاده در حساب توییتر خود نوشت: "سینا کرمی آن جوان دلاور  بختیاری را به خاطر دارید که در ووهان ماند. اکنون کافی شاپ واکاندا 34 هزار ماسک اهدا و روی آن نوشته: "سینا، وقتی ما در شرایط سخت بودیم ما را رها نکردی و ایستادی کمک کردی و اکنون سرزمین مادری تو "ایران" در شرایط سخت است. ما تو و کشورت را رها نخواهیم کرد"

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز