بلایی بدتر از کرونا دامن خوزستان را گرفت:

افزایش ساعتی آمار فوت شدگان در خوزستان/۵۰۲ بیمار و ۳۹ مورد فوتی در ۳ روز

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۶:۰۴:۳۸
کد خبر: ۹۷۶۱۸۰
افزایش ساعتی آمار فوت شدگان در خوزستان/۵۰۲ بیمار و ۳۹ مورد فوتی در ۳ روز
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت الکلی ۵۰۲ نفر و ۳۹ مورد فوتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان شامگاه سه شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مرکز خوزستان با بیان اینکه از ۱۶ اسفند ماه جاری تا کنون در گیر رسیدگی به افراد مسموم شده با الکل هستیم، اظهار کرد: تا کنون تعداد افراد مسموم شده ناشی از مصرف الکل خوزستان به ۵۰۲ مورد رسیده است.

او با بیان اینکه اثر فوتی ها متعلق به شهرستان اهواز هستند، گفت: تا امروز شه شنبه آمار جانباختگان ناشی از مصرف الکل ۳۹ مورد بوده است که ۳۷ نفر در اهواز و ۲ نفر هم در رامهرمز  به ثبت رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به جنسیت این افراد افزود: از این میان ۳۸ نفر از فوت شدگان مرد و یک نفر نیز زن بوده است.

او با اشاره به اینکه میانگین سن افراد مسموم شده ناشی از مصرف الکل استان حدود ۳۴ سال است، بیان کرد: در این بین کم سن ترین فوتی با ۱۵ سال و مسن‌ترین نیز با  ۷۲ سال به ثبت رسیده است.

پیش از این فرهاد ابول نژادیان از مردم خواست تا الکل را از داروخانه های تهیه کنند و به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

در همین راستا سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرده بود: بیشترین پذیرش بیماران ناشی از مسمومیت الکل در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز انجام گرفته که بنا به ضرورت بیمارستان های گلستان و آیت الله کرمی نیز پذیرای مسموم شدگان است. همچنین بیمارستان شهید بقایی اهواز نیز به عنوان بیمارستان پشتیبان آماده ارایه خدمات است.

دکتر علی احسان پور با اشاره به تحت نظر و یا دیالیز شدن برخی از افراد مراجعه کننده با مشخصه مسمومیت ناشی از الکل، افزوده بود: افزایش مراجعه کنندگان بر اثر مسمومیت الکلی در شرایط فعلی فشار و سختی کار کادر درمان را مضاعف کرده است زیرا نیروهای درمانی به جای تمرکز بر رسیدگی به بیماران کرونایی باید از بیماران مسموم شده الکلی هم مراقبت کنند.

در همین راستا روز گذشته سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری ۱۷ عامل توزیع الکل تقلبی و دست ساز در اهواز خبر داده بود و اظهار کرد: تا کنون ۲۰ هزار لیتر الکل صنعتی و دست‌ساز از عاملان توزیع در اهواز کشف شده است.

لازم به ذکر است که بر اثر شایعات فضای مجازی مبنی بر موثر بودن مصرف الکل به منظور جلوگیری از انتقال کرونا ویروس، ابتدا برخی از شهروندان اهوازی با مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدید شدند و سپس این مورد به برخس شهرستان های دیگر نیز کشیده شد تا جایی که آمار افزایش فوتی های ناشی از مسمومیت الکلی ساعتی شده و از آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در خوزستان پیشی گرفته است.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا سه شنبه ۱۱۰ بیمار و ۲۵ مورد فوتی اعلام شده است.

 

 

 

 

 

نظر شما