استاندار خوزستان تشریح کرد:

در خانه بمانید و به خوزستان سفر نکنید / تشدید پایش مبادی ورودی استان/ انجام تدابیر بیشتر و شدیدتر در شهرستان ها / پرهیز از سفرهای درون استانی غیر ضروری / برخورد قاطع با بانیان قربانیان الکل در خوزستان

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۷:۱۰:۱۷
کد خبر: ۹۷۶۱۸۲
در خانه بمانید و به خوزستان سفر نکنید / تشدید پایش مبادی ورودی استان/ انجام تدابیر بیشتر و شدیدتر در شهرستان ها / پرهیز از سفرهای درون استانی غیر ضروری / برخورد قاطع با بانیان قربانیان الکل در خوزستان
استاندار خوزستان گفت: از همه مردم ایران به منظور حفظ سلامتی خود و شهروندان خوزستانی می خواهم به مسافرت نروند و به ویژه به خوزستان سفر نکنند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا در خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو جلسه اخیر شورای تامین استان موارد مختلفی مورد ارزیابی و بحث و بررسی قرار گرفت که در نهایت با توجه به شرایط کشور و به ویژه استان به این تصمیم رسیده شد که از مردم ایران اسلامی بخواهیم به مناسبت نورزو پیش رو به خوزستان سفر نکنند.

او با بیان اینکه از همه مردم ایران به دلیل حمایت هایشان در بحران ها مختلف از مردم خوزستان و به ویژه در زمان هشت سال دفاع مقدس مجددا تشکر و قدرانی می کنیم، گفت: به منظور حفظ سلامتی و جان هموطنانمان و شهروندان خوزستانی با تاکید بر اینکه در این روزها و ایام نوروز سفر نشود، به صورت جدی و ویژه از مردم می خواهیم در خانه بمانند و به خوزستان سفر نکنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر پایش دقیق ورودی های استان، افزود: تمامی مبادی ورودی به استان با حضور نیروهای بسیج، انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر به صورت ویژه پایش و تک تک افراد را کنترل خواهند شد.

رییس شورای تامین استان خوزستان بابیان اینکه آرامستان های سراسر استان تا پایان فروردین ماه تعطیل اعلام می شود، اضافه کرد: در خصوص وضعیت مراکز خرید برخی از شهرستان ها مقرر شد یا نظر دانشگاه علوم پزشکی تامین بشود در غیر این صورت تعطیل شوند.

او با اشاره به تمدید تعطیلی و عدم فعالیت تالارها، مناسبت های مذهبی و شادی، مراکز فرهنگی و اجتماعی، آرایشگاه های زنانه تا اطلاع ثانوی، اضافه کرد: مهمانسراهای ادارات هیچ خدماتی را به مهمانان نوروزی ندهند و شهرداری ها امکان استقرار چادرها را در پارک ها را فراهم نکنند و همچنان پارک ها در شب تاریک بمانند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: آموزش و پرورش و هیچ دستگاه دیگری حق ندارد امکان تسهیل را برای مهمانان نوروزی فراهم کند از طرفی تاکید می شود مسافرت های درون استانی نیز انجام نشود و شهروندان خوزستانی در خانه بمانند و به غیر از موارد ضروری آن هم با رعایت موارد پیشگیری و بهداشتی، از خانه بیرون نیایند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها مقرر شد تدابیر بیشتر و شدیدتری اندیشیده بشود افزود: هر چند تا کنون توانستیم بیماری کرونا را کنترل کنیم و وضعیت ما با توجه به شرایط استان در حد استاندار و حتی زیر استاندارد است که البته همه این موارد با همراهی و خود مراقبتی مردم عزیر استان امکان پذیر شده است، اما تاکید می کنم در صورت غفلت ممکن است این مورد به آتشفشانی تبدیل شود و فوران کند، لذا از مردم استان صمیمانه و خاضعانه می خواهم در خانه بمانند و به دید و بازدید نروند و سفر نکنند.

شریعتی با تاکید بر اینکه هر آنچه برای حفظ سلامتی مردم استان لازم باشد دریغ نمی کنیم و انجام می دهیم، بیان کرد: در همین راستا فعالیت قطار درود به اندیمشک و بلعکس را به مدت یک هفته تعطیل اعلام نمودیم. همچنین تمامی قطار ها و مسافران ورودی و خروجی اهواز حتما گند زدایی و عفونت زدایی می شوند و این روند تا پایان ریشه کنی کرونا ویروس ادامه دارد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مردم به پارک ها نیایند، تصریح کرد: از شهروندان می خواهیم نه شب ها و نه روزها به پارک ها نیایند زیرا ویروس روز و شب نمی شناسد و سریع منتقل می شود، البته ما اعلام کردیم تا اطلاع بعدی پارک ها در شب خاموش شوند و ماموران شهرداری ها و نیروهای انتظامی موظف شدند با محوریت فرمانداری ها از ورود شهروندان چه در روز و چه در شب به پارک ها جلو گیری نمایند تا بتوانیم در مسیر پیشگیری و مباره از کرونا بیش از پیش گام برداریم

نماینده عالی دولت در خوزستان در خصوص مسمومیت های اخیر ناشی از مصرف الکل به دلیل رواج شایعات فضای مجازی، بیان کرد: با عاملان انتشار شایعات الکلی اخیر نیز برخورد جدی شده و ادامه دارد. برخی افراد توزیع کنند در این رابطه دستگیر شدند و دیگر افراد نیز تحت پیگرد و برخورد جدی قرار دارند.

استاندار خوزستان در پایان افزود:  با هیچ کس مسامحه ایی نداریم با مرتکبان الکلی که با جان مردم بازی کردند برخورد جدی را درپیش گرفته ایم. ما برای سلامتی شهروندان به طور تمام قد و اثر بخش حضور داریم  و به همه دستگاه های مرتبط اعم از نیروی انتظامی، بسیج، اطلاعات و دستگاه قضایی استان دستور دادم و تاکید کردم به این موضوع سریع تر ورود کنند و برخورد جدی در دستور کار باشد.

لازم به ذکر است که بر اثر شایعات فضای مجازی مبنی بر موثر بودن مصرف الکل به منظور جلوگیری از انتقال کرونا ویروس، برخی از شهروندان اهوازی و جدیدا برخی شهرستان ها با مصرف الکل صنعتی دچار مسمومیت شدید شدند و تا کنون ۵۰۲ نفر دچار مسمومیت شدند که از این تعداد ۳۹ مورد فوت شدند.

هم چنین طبق آخرین اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تعداد مبتلایان به کرونا ویروس استان به ۱۱۰ بیمار و ۲۵ مورد فوتی رسیده است.

 

 

نظر شما