مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در اروند/تهیه تجهیزات بخش"آی سی یو" و خرید ۵ دستگاه تنفس مصنوعی

۱۳۹۸/۱۲/۲۲ - ۱۸:۳۳:۴۲
کد خبر: ۹۷۷۰۲۱
راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس در اروند/تهیه تجهیزات بخشآی سی یو و خرید ۵ دستگاه تنفس مصنوعی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی آزمایشگاه میکروب شناسی به منظور تشخیص هرچه سریع تر کرونا ویروس در منطقه آزاد اروند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسمعیل زمانی در حاشیه نشست ظهر امروز با موضوع مقابله با بحران کرونا ویروس که با حضور رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان و مسوولین منطقه ایی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد دانشکده علوم پزشکی آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اعتبارات لازم را برای تاسیس آزمایشگاه میکروب شناسی هر چه سریع تر تهیه و کار وارد فاز عملیاتی شود.

او گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه روند تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا ویروس سرعت خواهد گرفت و همچنین در آینده نیز بعد از گذار از این بحران، آزمایشگاه مذکور برای تشخیص ویروس های احتمالی پیش بینی نشده از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند افزود: از دیگر نکات مورد بحث در جلسه امروز تهیه تجهیزات بخش"آی سی یو" و خرید ۵ عدد دستگاه تنفس مصنوعی"ونتیلاتور" توسط شرکت جهان آرا بود که ترخیص و ترتیب ورود این دستگاه ها نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

زمانی در پایان همچنین از تهیه دستکش و ماسک مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها خبر داد و بیان کرد: با تهیه این اقلام امیدواریم کمبودی در سطح بیمارستان های منطقه برای مراقبت از کادر درمانی نداشته باشیم.

لازم به ذکر است که طبق آخرین اعلام ریسس دانشکده علوم پزشکی آبادان، تعداد بیماران مبتلا به کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان ۱۷ مورد بوده که شامل آبادان ۸ نفر، خرمشهر ۵ نفر و شادگان ۴ مورد مشاهده و به ثبت رسیده است. از این موارد سه مورد فوتی و سه مورد نیز بهبود و ترخیص شده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز