زنگ خطر هشدار ویژه در جنوب غرب خوزستان به صدا در آمد؛

افزایش دو برابری ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان/۴۰ مورد قطعی و ۴ فوتی+آمار تفکیکی شهرستان ها

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۲:۵۴:۴۰
کد خبر: ۹۷۷۵۸۱
افزایش دو برابری ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان/۴۰ مورد قطعی و ۴ فوتی+آمار تفکیکی شهرستان ها
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام وضعیت ویژه گفت: از روز گذشته تا کنون آمار قطعی مثبت مبتلا به بیماری کرونا جنوب غرب خوزستان به ۴۰ مورد رسید.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه  از ابتدای شروع اپیدمی بیماری کرونا تا کنون ۱۳ هزار و ۱۴ نفر با عارضه تنفسی مراجعه کننده داشتیم، اظهار کرد: تا کنون ۶۵۹ نفر در مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان به ویژه بیمارستان طالقانی به عنوان بیمارستان پذیرنده بیماران کرونایی بستری شدند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۵۶۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شدند، گفت: در حال حاضر ۸۹ بیمار در بیمارستان طالقانی بستری هستند که البته جواب تست کرونای برخی از آنها منفی بوده و پاسخ آزمایش برخی هم هنوز نیامده است و آمار فوتی ها نیز همان 4 نفر است که دیروز اعلام شده بود و در شبانه روز گذشته فوتی نداشتیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تعداد بهبود یافته و ترخیص شدگان ما رو به افزایش است، افزود: آمار قطعی مثبت مبتلا به بیماری کرونا جنوب غرب خوزستان به ۴۰ مورد رسید که شامل ۱۶ مورد در آبادان، ۱۵ مورد در خرمشهر و ۹ مورد در شادگان می شود که افزایش قابل ملاحظه ایی نسبت به روزهای قبل داشته است.

فرمانده ستاد پیشگیری از کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان به با اشاره به تاثیر گذاری کرونا ویروس در وضعیت استان های دیگر کشور که دچار مشکلات زیرساختی هم شده اند، بیان کرد: خطر خیلی جدی است و بارها گفته ام که کشورهای خیلی بزرگ تر نیز در این خصوص به زانو در آمده اند و در حال حاضر دور از انتظار نیست با این شیوه ایی که شهروندان در پیش گرفته اند، ما هم دچار بحران نشویم، لذا از مردم می خواهیم تا ما را در ریشه کنی این بیماری یاری دهند و به نکات پیشگیری و بهداشتی توجه کنند.

سلمان زاده با بیان اینکه بزرگترین کمک به ما در قطع این زنجیره در خانه ماندن مردم است، تصریح کرد: شهروندان به ما کمک کنند تا بار فعالیت کادر درمان در بیمارستان ها مضاعف نشود و ما بتوانیم به نحوه احسن خدمات رسانی کنیم و با هم زنجیره شیوع را قطع کنیم.

مقام عالی بهداشت و درمان و ستاد پیشگیری از کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: از همه مسوولین می خواهم ما را در این زمینه کمک کنند، ترددها به حداقل برسد و در مواردی نیز به تعطیلی کشانده بشود، در این مسیر مردم مهمترین عامل هستند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام وضعیت ویژه در جنوب غرب خوزستان، تاکید کرد: از مسوولین خواسته ام که ورود جدی تر داشته باشند، روز گذشته هم عرض کردم که از فرمانداران خواستم تا مردم را تشویق کنند در خانه بمانند و چنانچه روند رفتاری برخی از مردم که برای دیگران و خودشان خطر ساز است، تغییر نکند حتما لازم است از قوه قهریه استفاده بشود، انشالله امروز در جلسه شورای تامین منطقه تصمیمات مهمی اتخاذ می شود.

لازم به ذکر است که تا روز گذشته آمار بیماران قطعی مبتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ۲۰ نفر بود که با افزایش صد در صدی به ۴۰ نفر رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز