رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

نگران روزهای پیش رو هستم/افزایش ابتلا به کرونا جنوب غرب خوزستان به ۴۶ مورد/بهبود و ترخیص ۱۲ بیمار قطعی+آمار تفکیکی

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۴:۴۸:۱۵
کد خبر: ۹۷۸۱۰۵
نگران روزهای پیش رو هستم/افزایش ابتلا به کرونا جنوب غرب خوزستان به ۴۶ مورد/بهبود و ترخیص ۱۲ بیمار قطعی+آمار تفکیکی
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اعلام افزایش مبتلایان قطعی به ۴۶ مورد در جنوب غرب خوزستان، گفت: چنانچه مردم هشدارها را جدی نگیرند، من صراحتا اعلام می کنم که نگران روزهای پیش رو هستم.

شکر الله سلمان زاده امروز در در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه از ابتدای شروع اپیدمی کرونا ویروس در محدوه فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان ۱۳ هزار و ۵۵۵ نفر با علایم تنفسی به مراکز ما مراجعه نمودند، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ نفر از این تعداد بستری شدند و مراحل درمان را طی نموند که تعداد قابل توجه ایی با بهبود یافته و مرخص شدند.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۶ نفر به آمار بیماران مبتلا به کرونا جنوب غرب خوزستان افزوده شده است، گفت: تا کنون تعداد کل بیماران مبتلا به کرونا در این محدوده به ۴۶ مورد رسیده که شامل ۲۰ بیمار در آبادان، ۱۶ بیمار در خرمشهر و ۱۰ بیمار در شادگان می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: خبر خوش اینکه تا کنون ۱۲ نفر از کل تعداد بیماران مثبتی و قطعی کرونا بهبود یافته و با حال عمومی خوب از بیمارستان طالقانی مرخص شدند.

فرمانده پیشگیری از کرونا ویروس اروند با اشاره به بیانیه شماره ۳ ستاد پیشگیری از کرونا ویروس اروند، بیان کرد: در بیانیه که شب گذشته با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر به امضا رسید، موارد مورد دغدغه ما در خصوص وضعیت کرونایی مطرح و تاکید شد، اما این کافی نیست و مهم اجرای این بیانیه در سطح شهرستان های تابعه است.

او با بیان اینکه امروز از دو شهرستان یک بازدید میدانی انجام دادم، اضافه کرد: هنوز دست فروشان، فروشگاه ها با اصناف مختلف و تردد شهروندان بدون هیچ محدودیتی در حال انجام است و ظاهرا هشدارها  تذکرات ما در این باره بی تاثیر بوده و فایده نداشته و خیلی از شهروندان خطر بحران را جدی نگرفته اند.

سلمان زاده با یادآوری اینکه خیلی از شهرهای ما دچار بحران های شدیدی شدند، تصریح کرد: خیلی از زیرساخت های اجتماعی استان ها و شهرهای کشور مختل شده و بیمارستان ها جایی برای پذیرش ندارند و در نقاهتگاه ها از بیماران مراقبت می شود، هشدارها جدی است و اگر مردم رعایت نکنند، واقعا باید بگویم من خیلی نگران شرایط روزهای پیش رو هستم زیرا ممکن است به شرایط آنها دچار شویم و دیگر زیرساخت های اجتماعی نیز دچار مشکل شود. لذا از مردم فهیم مان می خواهم به هشدارها توجه کنند و اصول پیشگیری و بهداشتی را رعایت کنند و از ترددهای غیر ضروری تا مدتی خودداری کنند، کسبه بازار ها رو تعطیل کنند البته به غیر از فروشگاه های موارد ضروری که اعلام شده، و شهروندان از خانه خارج نشوند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با بیان اینکه عدم رعایت اصول پیشگیری و بهداشتی علاوه بر خود افراد به دیگران نیز صدمه می زند، افزود: بیماران طبقه حساس در این خصوص بیشترین صدمه را می بینند و چنانچه برخی افراد جامعه نسبت به هشدار ها بی تفاوت باشند بنده با نظر استاندار خوزستا در خصوص تصمیم بر ایجاد تدابیری سختگیرانه و یا حتی استفاده از قوه قهره موافق هستم، زیرا همه ما در قبال سلامت مردم مسوول هستیم.

لازم به ذکر است که آمار روز گذشته ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان ۴۰ مورد و فوتی ها ۴ مورد و بهبود و ترخیص شدگان قطعی کرونایی ۸ نفر اعلام شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز