استاندار خوزستان تاکید کرد:

تعطیلی مدارس نباید منجر به سفر و دید و بازدید شود/محل امن و سنگر مقابله با کرونا خانه است/عملیات ضدعفونی مدارس حتما در دستور کار باشد

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۶:۳۹:۰۴
کد خبر: ۹۷۸۱۶۵
تعطیلی مدارس نباید منجر به سفر و دید و بازدید شود/محل امن و سنگر مقابله با کرونا خانه است/عملیات ضدعفونی مدارس حتما در دستور کار باشد
استاندار خوزستان با بیان اینکه تعطیلی مدارس نباید منجر به سفر و دید و بازدید شود، تاکید کرد: محل امن و سنگر مقابله با کرونا، خانه است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تعطیلی مدارس نباید منجر به سفر و دید و بازدید شود.

او با اشاره به روند شیوع کرونا ویروس، گفت: از ۱۶ بهمن گذشته که شورای سلامت استان تشکیل شد تا امروز دو مرحله از این اپیدمی شامل آمادگی و مواجه را داشته ایم و هنوز مشخص نیست چه زمانی به نقطه پیک بیماری برسیم.

رییس شورای سلامت استان خوزستان افزود: شیوه مدیریتی مسوولان و سبک زندگی شهروندان بسیار تعیین کننده خواهد بود. اگر خود را با این ویروس وفق دهیم می توانیم زودتر به نقطه پیک رسیده و سپس شیب نزولی را آغاز کنیم در غیر این صورت روند تزاید این بیماری تداوم می یابد.

استاندار خوزستان با تصریح اینکه لجاجت ورزی در مواجهه با این ویروس کارساز نیست و ویروس کار خود را انجام می دهد، بیان کرد: اگر بناست از ابتلا به کرونا پیشگیری نماییم باید تلاش کنیم شرایط مساعد برای تکثیر ویروس فراهم نشود و حلقه انتقال را قطع نموده و مسیر سرایت را بشکنیم. اگر سبک زندگی شهروندان و شیوه مدیریتی مسوولان برای مدت مشخصی تغییر کند، این اپیدمی مهار خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد: محل امن و سنگر مقابله با کرونا در منزل است. بار دیگر از همه مردم می خواهم برای حفظ سلامت و جان خود و عزیزانشان به هیچ عنوان جز در مواقع ضروری از خانه ها خارج نشوند و انتظار داریم مردم عزیز بیش از گذشته در امر پیشگیری و تذکر به همدیگر اهتمام داشته باشند.

رییس شورای آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: باید با تمرکز بر سامانه خطرپذیری مناطق آلوده دخالت های لازم را انجام داده و عملیات ضدعفونی مدارس حتما در دستور کار باشد.

استاندار خوزستان در پایان تصریح کرد: از همه مردم می خواهم مراجعه به ادارات تا جای ممکن کاهش یابد و پیگیری کارهای غیرضرور به آینده موکول شود. ما هم از دادگستری خواستیم نوبت رسیدگی قضایی به پرونده هایی که جنبه فوریت ندارد به آینده موکول شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز