رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد:

افزایش بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۶۵ مورد/مردم از چهارشنبه سوری و زیارت اهل قبور صرف نظر کنند/لزوم جمع آروی قلیان ها از پارک ها و تعطیلی باشگاه ها و گیم نت ها+تفکیک آمار مبتلایان

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۲:۴۷:۲۹
کد خبر: ۹۷۸۹۱۱
افزایش بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۶۵ مورد/مردم از چهارشنبه سوری و زیارت اهل قبور صرف نظر کنند/لزوم جمع آروی قلیان ها از پارک ها و تعطیلی باشگاه ها و گیم نت ها+تفکیک آمار مبتلایان
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: همه مراکز درمانی ما با تمام ظرفیت در حال سرویس دهی به بیماران تنفسی و کرونایی هستند که امیدوارم در چهارشنبه سوری شاهد حوادث نباشیم و بار مضاعفی به کادر درمان افزوده نشود.

شکر الله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۴ هزار و ۳۶۵ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این موارد، تعدادی مورد مداوا قرار گرفتند و ترخیص شدند و در حال حاضر ۷۳ نفر در بیمارستان طالقانی آبادان بستری هستند که تحت مداوا قرار دارند.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۵ بیمار قطعی دیگر به بیماران کرونایی جنوب غرب خوزستان اضافه شد، گفت: جمع بیماران مبتلا به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان به ۶۵ نفر رسیده که شامل آبادان ۲۶ مورد، خرمشهر ۲۴ مورد و در شادگان نیز ۱۵ نفر می شود.

سلمان زاده با بیان اینکه در شبانه روز گذشته خوشبختانه فوتی ناشی از بیماری کرونا نداشتیم، اضافه کرد: آمار فوت شدگان نیز همان ۶ نفر روزهای قبل است که شامل ۳ مورد در آبادان، ۲ مورد در خرمشهر و یک مورد هم در شادگان می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه هنوز پاسخ تست برخی از بیماران بستری شده مشخص نیست، افزود: منتظر پاسخ تست این افراد هستیم.

فرمانده ستاد پیشگیری از کرونا ویروس اروند با اشاره به مصوبات شورای تامین و کرونا ویروس منطقه بیان کرد: خوشبختانه مواردی از مصوبه اجرایی شده اما باز هم تاکید می کنم که اصل پیشگیری ها باید از سوی مردم انجام شود.

مدیر عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه هنوز افرادی هستند که در پارک ها جمع می شوند و در این شرایط حساس اقدام به قلیان کشیدن می کنند که در بازدید های میدانی به چشم خودم این موارد را دیدم، همچنین در گیم نت ها، کافی نت ها و باشگاه های ورزشی ماند بیلیارد باز هستند و استفاده از ابزار مشترک در مراکز عمومی ناقل بیماری است و باید این اماکن طبق تصمیم گیری های انجام شده، تعطیل شوند.

سلمان زاده تاکید کرد: از خانواده ها می خواهم از فرزندان خود مراقبت کنند و از خانه بیرون نیایند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه سوری، افزود: همه مراکز درمانی ما با تمام ظرفیت در حال سرویس دهی به بیماران تنفسی و کرونایی هستند، بیمارستان بزرگ منطقه در حال حاضر فقط به بیمارن تنفسی در حال سرویس دهی و خدمات است و امیدوارم شهروندان مراقبت کنند، اگر هم می خواهند این آیین را برگزار کنند، در خانه مراسم کوچکی بر پا کنند، تا در چهارشنبه سوری شاهد حوادث نباشیم و بار مضاعفی به کادر درمان افزوده نشود.

او با اشاره به رسم زیارت اهل قبور در پنج شنبه آخر سال بیان کرد: از همه همشهریان می خواهم امسال را از این امر مستحب صرف نظر کنند و در خانه بمانند زیرا در این شرایط ضرورتی بر انجام آن نیست.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان از شهروندان خواست تا با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir به پرسش هایی در مورد وضعیت سلامتی خود پاسخ دهند و در این مسر به ما کمک کنند.

لازم به ذکر است که تا روز گذشته تعداد کل مراجعین به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان ۱۴ هزار و ۸۰ نفر، موارد مبتلا به بیماری کرونا ۶۰ بیمار و فوتی ها نیز ۵ مورد اعلام شده بود.

محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل جنوب غرب خوزستان و شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز