رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان؛

بستری ۲۴ بیمار در ۲۴ ساعت/افزایش مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۶۹ مورد/وضعیت خدمات و بهداشت شهری نگران کننده است

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۲۰:۱۰:۳۸
کد خبر: ۹۷۹۴۷۱
بستری ۲۴ بیمار در ۲۴ ساعت/افزایش مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۶۹  مورد/وضعیت خدمات و بهداشت شهری نگران کننده است
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: موارد بستری شده در جنوب غرب خوزستان در حال افزایش است به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید در بیمارستان طالقانی آبادان بستری شده اند.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا با تاکید بر پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی برای مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: در ابتدا از آن دسته از شهروندانی که به توصیه های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس توجه کردند، در خانه ماندند تا با کم شدن مراجعات به مراکز درمانی باری از روی کادر درمانی کاشته بشود، تشکر می کنم.

او با بیان اینکه از برخی که همچنان نسبت به هشدار ها بی تفاوت هستند هم گلایه مندیم، گفت: متاسفانه در بازدیدهای میدانی روز گذشته هنوز حضور افراد در پارک ها و بازار ها مشهود بود که در اینجا مجددا از این دسته از شهروندان درخواست می کنم به کمپین #درخانه_بمانیم بپیوندند تا انشالله بر این بیماری غلبه کنیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۴ هزار و ۶۴۳ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نیز چهار مورد به بیماران قطعی جنوب غرب خوزستان افزوده شده است و تا کنون شمار مبتلایان در این محدوده به ۶۹ مورد رسیده که به تفکیک در آبادان ۲۷ مورد، در خرمشهر ۲۷ مورد و در شادگان نیز ۱۵ نفر مشاهده و ثبت شده است.

او با اشاره به افزایش موارد بستری شده در شبانه روز گذشته نسبت به روز ماقبل، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۴ بیمار جدید در بیمارستان طالقانی آبادان بستری شده اند.

سلمان زاده با اشاره به متوقف شدن آمار فوتی های جنوب غرب خوزستان(۶مورد)، اضافه کرد: خوشبختانه از تعداد بیماران مبتلای قطعی تا کنون ۴۵ بیمار با حال مساعد بهبود و ترخیص شدند که از این آمار ۱۵ نفر ترخیصی متعلق به روز گذشته بوده است.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان تاکید کرد: باز هم از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خودارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و به پرسش هایی در مورد وضعیت سلامتی خود پاسخ دهند و در این مسر به ما کمک کنند.

او در این خصوص توضیح داد: چنانچه افرادی از طریق این ارزیابی مشکوک یا مبتلا تشخیص داده شوند، با آنها تماس گرفته می شود و با مراجعه به درب خانه ضمن معاینه و پیگیری وضعیت درمانی این افراد، داروهای لازم نیز به آنها داده می شود و چنانچه مورد حاد باشد به مرکز درمانی انتقال داده می شود تا اقدامات درمانی و تشخیصی در این خصوص انجام شود.

سلمان زاده با اشاره به بیانیه های صادر شده از سوی ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در اروند، افزود: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، فرماندارن و مسوولین ادارات و سازمان ها که در این مدت همراهی کردند، تشکر می کنم اما نیاز است همه موارد این بیانیه ها اجرایی شود تا در یکی دو هفته آینده علاوه بر کاهش موارد ابتلا شاهد اثرات مثبت این مصوبات باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان با اشاره به نگرانی از وضعیت نظافت و بهداشتی سطح شهر، بیان کرد: متاسفانه مشکلاتی در سطح شهر مشاهده می شود، مردم ما بهترین قاضی هستند و وضعیت جوی های رو باز، کثیفی معابر شهری، سر ریز فاضلاب، وضعیت جمع آوری زباله های شهری، وضعیت عرضه دام های زنده و ازدیاد و تردد سگ های ولگرد را در سطح شهرستان می بینند، اقداماتی که باید پیش از این باید به آن رسیدگی می شد و در این شرایط تهدید بسیار خطرناکی است که ما گلایه مندم و به شدت پیگیری می کنیم و حتما در خصوص قصورهای صورت گرفته به مراجع قضایی شکایت می کنیم.

لازم به ذکر است که تا روز گذشته ۶۵ بیمار قطعی در محدوده فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان مشاهده و ثبت شده بود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز