سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛

افزایش مبتلایان کرونای خوزستان به ۳۹۱ بیمار و فوت ۵۶ مورد/پیشبینی افزایش مبتلایان به بیش از ده ها هزار نفر در صورت تداوم دید و بازدید های نوروزی/مبتلایان ناقل ۲۰ تا ۴۰ ساله بدون علامت هستند

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۴:۰۸:۴۹
کد خبر: ۹۷۹۸۳۵
افزایش مبتلایان کرونای خوزستان به ۳۹۱ بیمار و فوت ۵۶ مورد/پیشبینی افزایش مبتلایان به بیش از ده ها هزار نفر در صورت تداوم دید و بازدید های نوروزی/مبتلایان ناقل ۲۰ تا ۴۰ ساله بدون علامت هستند
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیک جدید بسیار بیشتر از پیک قبلی است و ممکن است به ده ها هزار نفر مبتلا هم برسد. بر همین اساس در هفته سوم فروردین ماه در صورت عدم رعایت موارد هشداری، با موارد فوت شدیدی مواجه شویم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی احسان پور ظهر امروز با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۰ مورد جدید بیمار مبتلا به کرونا ویروس در خوزستان شناسایی شد و مجموع بیماران شناسایی شده به ۳۹۱ بیمار افزایش یافت، اظهار کرد: موارد مبتلای جدید شامل اهواز ۳ نفر، دزفول ۲ نفر و شهرستان های آبادان، خرمشهر، شوش، ماهشهر و هندیجان هر کدام یک مورد بوده است.

او با اشاره به افزایش شدید بیماران در ابتدای هفته گذشته، گفت: افزایش مواد فوت از امروز خود را نشان داد و موارد فوت به ۵ نفر رسید تا مجموعا در استان ۵۶ مورد در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند. در اکثر فوت شدگان ردپای مسافرت به شهرهای قم و مشهد یا شرکت در مراسم تشیع وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بستری بودن ۱۰۲ بیمار در سطح استان، افزود: خوشبختانه از آمار کل مبتلایان استان، با تلاش کادر درمان ۲۳۳ بیمار بهبود یافته و با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

احسان پور بیان کرد: متاسفانه بسیاری از مبتلایان در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بدون علامت هستند و همین امر آنها را به ناقلین خطرناکی تبدیل می کند که افراد مسن یا دارای مشکلات قلبی و دیابتی را مبتلا کرده و موجت فوت آنها می شوند. در مواردی حضور فرزندان ناقل بدون علامت که از شهرهای قم و مشهد نزد والدین خود آمده و موجب آلوده شدن و آسیب آنها شده اند، دیده می شود.

 او تاکید کرد: به همین دلیل اکیدا از خانواده های عزیز درخواست می شود به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان، امسال از دید و بازدیدهای عید خصوصا با مهمانان و اقوام ساکن این شهر ها خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه پیش بینی می شود در صورت عدم رعایت این مورد مهم، مجددا افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان در هفته آینده داشته باشیم، تصریح کرد: پیک جدید بسیار بیشتر از پیک قبلی است و ممکن است به ده ها هزار نفر مبتلا هم برسد. بر همین اساس در هفته سوم فروردین ماه در صورت عدم رعایت موارد هشداری، با موارد فوت شدیدی مواجه شویم.

احسان پور در پایان بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز این اطمینان را به هم استانی های عزیز می دهد که آمادگی کامل برای برخورد با هرگونه شرایطی را دارد و زیرساخت های لازم فراهم است با این وجود خواهشمنداست همشهریان موارد پیش گفت را به منظور حفظ سلامت خود و خانواده رعایت کنند و از کلیه تعارفات مرسوم به شدت اجتناب کنند.

لازم به ذکر است که تا روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در خوزستان ۳۸۱ مورد و فوتی ها  ۵۱ نفر اعلام شده بود.

همچنین ظهر امروز معاون بهداشت وزارت بهداشت در این خصوص اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، یک هزار و ۲۳۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۹ هزار و ۶۴۴ نفر رسید. در همین راستا با جان باختن ۱۴۹ نفر از بیماران در شبانه روز گذشته، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و ۴۳۳ مورد رسید.

دکتر علیرضا رییسی در این باره افزود: خوشبختانه ۶ هزار و ۷۴۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است

.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز