رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

خرید ۶ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی توسط شرکت نفت آبادان

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۴:۲۱:۳۰
کد خبر: ۹۷۹۸۴۲
خرید ۶ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی توسط شرکت نفت آبادان
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از خرید ۶ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران کرونایی توسط شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد.

شکراله سلمان زاده ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا دانشکده علوم پزشکی آبادان، با پیگیری رییس بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان و حمایت مدیر عامل شرکت پالایشگاه نفت آبادان، ۶ دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کرونا خریداری و تحویل بیمارستان آیت اله طالقانی این شهرستان شد.

او گفت: همچنین ۵ دستگاه دیگر نیز در هفته آتی از سوی بیمارستان امام خمینی(ره) شرکت نفت در اختیار بخش ICU این بیمارستان قرار خواهد گرفت.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: پیش از این نیز بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان یکدستگاه ونتیلاتور پرتابل را در اختیار مرکز فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار داده بود.

سلمان زاده ضمن تقدیر از همراهی مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان بیان کرد: این مجموعه از ابتدای شیوع این بیماری در منطقه همراه و همگام با دانشکده علوم پزشکی آبادان علاوه بر اجرایی کردن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، بخش های ایمنی، سلامت محیط، بهداشت و درمان، کلینیک تب و بخش بیماران حاد تنفسی را نیز برای تشخیص و انجام اقدامات اولیه درمانی بیماران مشکوک به کرونا در این بیمارستان راه اندازی نمودند.

سلمان زاده در پایان افزود: بیمارستان امام خمینی(ره) در صورت نیاز، آمادگی لازم را برای برای بستری بیماران کرونایی دارد و مسوولین پالایشگاه و بهداشت و درمان تا کنون در این زمینه همکاری شایسته ای را با ما داشته اند.

لازم به ذکر است که سه روز پیش علیرضا امین مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از واریز سهم مشارکت این شرکت به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به حساب دانشکده علوم پزشکی آبادان برای خرید ۱۰ ونتیلاتور(دستگاه تنفس مصنوعی) خبر داده بود.

 

 

نظر شما