سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خبر داد:

نجات ۹۱٪ درصد از بیماران ناشی از مسمومیت های الکلی خوزستان/مراجعات همچنان ادامه دارد

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۴:۳۹:۴۶
کد خبر: ۹۸۰۰۳۹
نجات ۹۱٪ درصد از بیماران ناشی از  مسمومیت های الکلی خوزستان/مراجعات همچنان ادامه دارد
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا کنون ۶۸۶ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل تقلبی به مراکز درمانی استان مراجعه نمودند که ۶۳ مورد منجر به فوت شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی احسان پور امروز با بیان اینکه در نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته ۶۷۳ بیمار با مسمومیت مشروبات الکلی سمی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه نمودند، اظهار کرد: خوشبختانه کادر درمان با اقدامات مناسب درمانی شامل دیالیز، موفق به حفظ جان ۶۱۰ تَن از این بیماران شدند. این در حالی است که بهترین آمار کل دنیا در این خصوص بیش از ۱۰٪ است که در خوزستان این آمار تا کنون بیش از ۹۱٪ درصد بوده است.

او با بیان اینکه آمار فوت شدگان ناشی از مصرف مشروبات الکلی در جهان بین ۱۰٪ تا ۵۰٪ است، گفت: میزان فوت شدگان الکلی خوزستان تا کنون ۹٪ معادل ۶۳ نفر بوده که در مقایسه با آمار جهانی عملکرد بسیار مناسبی است که به همت کادر درمانی میسر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین آمارهای خوزستان و دیگر استان های کشور را در مدت مشابه مقایسه نمود و افزود: در نقاط مختلف کشور در همین دوره، با مراجعه تعداد کمتری از موارد مسمومیت ناشی از مصرف الکل سمی که طبیعتا فشار کمتری به سیستم درمان وارد می کند، آمار فوت بیش از ۱۵٪ گزارش شده که البته مطابق با استانداردهای بین المللی است.

احسان پور در پایان تصریح کرد: اگرچه فوت حتی یک نفر از عزیزان هموطن تاثر برانگیز است با این وجود تلاش بی دریغ کادر درمان استان خوزستان ستودنی است خصوصا در شرایطی که همزمان رسیدگی به بیماران مبتلا شده به کرونا، مراکز درمانی را به خود مشغول نموده است.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنان روزانه حدود ۱۳ مراجعه به دلیل مسمومیت مشروبات الکلی وجود دارد و تا کنون ۶۸۶ مورد مراجعه به مراکز درمانی صورت گرفته است.

 

 

نظر شما