معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آبادان خبر داد:

اعمال قرنطینه و محدودیت تردد درون و برون شهری در آبادان/انسداد مسیر آبادان - بندر ماهشهر از چهارشنبه/مسافرین فرودگاه آبادان ۱۰ روز قرنطینه می شوند

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۰۶:۱۰:۴۱
کد خبر: ۹۸۰۹۹۶
اعمال قرنطینه و محدودیت تردد درون و برون شهری در آبادان/انسداد مسیر آبادان - بندر ماهشهر از چهارشنبه/مسافرین فرودگاه آبادان ۱۰ روز قرنطینه می شوند
فرماندار ویژه آبادان از اعمال قرنطینه و محدودیت تردد درون و برون شهری و انسداد مسیر آبادان - بندر ماهشهر از چهارشنبه خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی شامگاه سه شنبه در خصوص آخرین تصمیمات اتخاذ و اعمال شده شهرستان آبادان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسیر آبادان - بندر ماهشهر از چهارشنبه ۶ فروردین ماه جاری مسدود می شود و ورود شهروندان مقیم آبادان فقط از سمت کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل های جدی امکان پذیر خواهد بود.

او با بیان اینکه از روز جمعه هفته جاری هم شهر قرنطینه خواهد شد، گفت: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود. همچنین از جمعه جاری تا جمعه آتی ورود و خروج آبادان نیز قرنطینه می شود. یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه ورود و خروج به آبادان را ندارد.

فرماندار ویژه آبادان افزود: همچنین مقرر شد از فردا چهارشنبه خروجی های شهرستان خرمشهر توسط دانشکده علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل های ویژه انجام شود.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان در باره وضعیت پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان بیان کرد: اگر مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروریشان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود به شهر را ندارند.

رییس شورای سلامت شهرستان آبادان در خصوص قطع زنجیره کرونا در شهرستان افزود: قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که شهروندان به هشدارها، مسایل بهداشتی و تصمیمات سختگیرانه ستاد مبارزه با کرونا توجه کنند.

موسوی کلید اصلی قطع زنجیره کرونا را فاصله گرفتن از همدیگر، دست ندادن، قرنطینه خانگی، پاسخ بی تعارف به میهمانان، زیر سوال بردن همسایگان و بستگانی که میهمان می پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی برشمرد و اضافه کرد: باید دید گروه های هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت می کنند؟

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد، گفت: فقط با عدم تردد و قطع ارتباطات می توانیم جلوی ویروس را بگیریم به همین دلیل در حال تهیه نقشه مکانی آمار مبتلایان در مناطق مختلف شهرستان هستیم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن می دانند بدانند به زودی خود، اطرافیان و جامعه را یقینا مبتلا می کنند.

رییس شورای تامین آبادان تصریح کرد: نیروی انتظامی و دادستان شهرستان به شدت با کسانی که هر مراسمی با هر قیدی با حضور افراد می گیرند، برخورد قضایی خواهند نمود. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسم را فورا و بدون قید قطع کنند و بگویند این تصمیم فرماندار آبادان است لذا از عشایر محترم و روئسای طوایف خاضعانه در خواست می کنم ضمن اعلام آگاهیه های لازمه از برگزاری اینگونه مراسم در این وضعیت جلوگیری نمایند.

موسوی تاکید کرد: امروز برای چندمین نوبت از طریق بلند گو آخرین تذکرات را مستقیما به بساطی های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم دریایی دادیم تا دکه ها و بساطی ها فورا فعالیت خود را متوقف سازند. یقینا در صورت عدم تمکین برخورد قضایی خواهد شد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: اجازه نمی دهیم نتیجه زحمات دانشکده علوم پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی و همه شهروندانی که با حساسیت همکاری می کنند را افرادی دیگر غیر مسوولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز