رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

شمار مبتلایان کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۱۲۳ مورد رسید/لزوم نگهداری ویژه از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ایی/در خانه بمانید

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۳:۱۸:۳۱
کد خبر: ۹۸۲۰۳۳
شمار مبتلایان کرونایی جنوب غرب خوزستان به ۱۲۳ مورد رسید/لزوم نگهداری ویژه از سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ایی/در خانه بمانید
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش سه مورد جدید ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: شمار مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۲۳ مورد رسید.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۶ هزار و ۷۴۸ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۷۵ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۴۵ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای سه مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۲۳ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۴۵ مورد، خرمشهر ۵۷ مورد و شادگان نیز ۲۱ بیمار مشاهده و ثبت شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ بیمار بستری شده در بیمارستان آیت الله طالقانی در حال دریافت خدمات هستند، افزود: در روز گذشته آمار بیماران بستری شده به ۱۵ نفر افزایش یافت و در مقابل ۷ نفر بهبود یافته و ترخیص شده داشتیم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۱ مورد است که به تفکیک شامل ۳ نفر در آبادان، ۷ مورد در خرمشهر و یک مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده در خصوص افزایش ناگهانی آمارها در برخی روزها، توضیح داد: نمود رفتاری شهروندان پس از یکی دو هفته در آمارها مشخص می شود و جهش حدود ۲۰ نفر ابتلا در دو روز گذشته نتیجه ازدحام مردم در بازارهای خرید شب عید بود که پیش از این هم هشدارهای لازم داده شده بود و پیشبینی این روزها اعلام شده بود.

او با اشاره به آغاز دوران قرنطینه در محدوده جنوب غرب خوزستان، تصریح کرد: مقرر شده علاوه بر مسدود شدن ورودی های زمینی، از امروز هیچ قطاری به خرمشهر حرکت نکند و پروازهای فرودگاه بین المللی آبادان نیز محدود شود که نتیجه این قرنطینه و توجه بیشتر شهروندان به هشدارها را قطعا پس از چند روز می توان دید زیرا این بیماری دارای یک دوره نهفته است و بین یک تا دو هفته بعد علایم آن مشخص می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه افراد فوت شده در این محدوده شامل سالمندان و یا گروه های پرخطر و دارای بیماری های زمینه ایی بودند، بیان کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد این است که تک تک افراد در قبال خود و دیگر اعضای خانواده و جامعه مسوول هستند و رفتار آنها موثر است. شهروندان باید در این زمینه به وظایف اجتماعی و هشدارها توجه کنند، به ویژه از خانواده هایی که دارای افرادی از گروه های پر خطر و بیماری های زمینه هستند درخواست می کنم که از این عزیزان بهتر مراقبت کنند و از محیط بیرون دور نگه داشته شوند و افراد سالم نیز فقط در زمان ضرور از خانه بیرون بیایند و پس از بازگشت به خانه از افراد پر خطر دور باشند، تا از این مرحله با همراهی هم عبور کنیم و این بیماری را ریشه کن نماییم.

او دوباره تاکید کرد: از همه کسانی که در خانه ماندند و به توصیه های ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ویروس توجه نمودند تشکر می کنم و از دیگر همشهریان می خواهم به کمپین های #درخانه_می مانیم و #به_دید_و_بازدید_نمی رویم بپیوندند.

سلمان زاده در پایان دوباره یادآورشد: باز هم از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۲۰ مورد، بهبودی یافته و ترخیص شدگان قطعی نیز ۷۱ مورد اعلام شده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز