رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

افزایش مبتلایان کرونایی به ۱۳۲ مورد و فوتی ها ۱۲ نفر/۲ برابر شدن آمار بستری شدگان نسبت به ترخیصی ها در ۲۴ ساعته گذشته/خرمشهری ها لطفا در خانه بمانید/منتظر تایید رژیم درمانی گروه تحقیقاتی دانشکده از سوی کمیته علمی وزارت بهداشت هستیم

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۵:۱۸:۴۸
کد خبر: ۹۸۲۴۹۵
افزایش مبتلایان کرونایی به ۱۳۲ مورد و فوتی ها ۱۲ نفر/۲ برابر شدن آمار بستری شدگان نسبت به ترخیصی ها در ۲۴ ساعته گذشته/خرمشهری ها لطفا در خانه بمانید/منتظر تایید رژیم درمانی گروه تحقیقاتی دانشکده از سوی کمیته علمی وزارت بهداشت هستیم
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ثبت ۹ مورد جدید به کرونا در جنوب غرب خوزستان گفت: شمار مبتلایان این بیماری به ۱۳۲ نفر رسیده و در ۲۴ ساعته گذشته نیز شاهد آمار دو برابری بستری شدگان نسبت به ترخیصی ها بوده ایم که نگران کننده است.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۶ هزار و ۹۱۸ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۲۱۵ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۷۰ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای ۹ مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۳۲ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۴۶ مورد، خرمشهر ۶۵ مورد و شادگان نیز ۲۱ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۸۸ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ بیمار بستری شده در بیمارستان آیت الله طالقانی در حال دریافت خدمات هستند، افزود: در روز گذشته آمار بیماران بستری شده به ۲۲ نفر افزایش یافت و در مقابل ۱۰ نفر بهبود یافته و ترخیص شده داشتیم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۲ مورد است که به تفکیک شامل ۳ نفر در آبادان، ۷ مورد در خرمشهر و ۲ مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده با اشاره به آغاز دوران قرنطینه در محدوده جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: مقرر شده علاوه بر مسدود شدن ورودی های زمینی، ورودی های ریلی و هوایی نیز محدود شوند، در همین راستا به مسافرین قطار روز گذشته خرمشهر اجازه پیاده شدن داده نشد و به اهواز باز گشتند که امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد. در خصوص فرودگاه بین المللی آبادان نیز برخی رفت و آمد برخی مسافرین مانند پزشکان ضروری است و امکان تعطیلی کامل پروازها به دلایل موارد ضرور میسر نیست اما امیدواریم تردد افراد متفرقه و کسانی که کار ضروری ندارند از این طریق کم یا متوقف بشود تا با کاهش آمارها در روزهای آینده نتیجه اعمال قرنطینه را در این منطقه شاهد باشیم.

او با بیان دلایل افزایش آمارهای ابتلا در دو روز گذشته توضیح داد: این بیماری دوره نهفته یک الی دو هفته ایی دارد و افزایش آمارهای که پیش از این نیز قابل پیشبینی بود و بارها هشدارهای لازم را در این خصوص داده بودیم، ناشی از حضور شهروندان در بازارهای خرید شب عید، باز بودن مراکز خرید و تردد مردم در سطح شهر بود که این بی توجه ایی اکنون گریبان گیر خود شهروندان شده و بار مضاعفی را نیز به مجموعه بهداشت و درمان تحمیل کرده است. من دوباره اعلام می کنم سربازان خط مقدم مبارزه با این بیماری خود مردم هستند که با توجه به هشدارها و در خانه ماندن می توانند این بیماری را شکست دهند و ریشه کن نمایند.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان تاکید کرد: از خانواده هایی که دارای افرادی از گروه های خاص، پر خطر و دارای بیماری های زمینه هستند درخواست می کنم که از این عزیزان بهتر مراقبت کنند و از محیط بیرون دور نگه داشته شوند و افراد سالم نیز فقط در زمان ضرور از خانه بیرون بیایند و پس از بازگشت به خانه از افراد پر خطر دور باشند، تا از این مرحله با همراهی هم عبور کنیم و این بیماری را ریشه کن نماییم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص اخباری مبنی بر امکان انتشار و انتقال کرونا ویروس از طریق هوا تصریح کرد: متاسفانه این یک ترجمه غلط از توضیحاتی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده، در بخشی از توضیحاتی بهداشت جهانی آمده است اگر این قطره(کرونا ویروس) روی سطحی بنشیند و آنجا مرطوب هم باشد ممکن است تا هشت ساعت زنده بماند، اما به هیچ عنوان نوشته نشده این ویروس هشت ساعت در هوا ماندگاری دارد. این ویروس نمی تواند مدت زیادی در هوا معلق بماند، همچنین نمی تواند بیشتر از یک متر و هشتاد سانت از بیمار به کسی دیگر منتقل شود، مگر در شرایط خاصی مانند زمانی که بیمار از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده کند و بر اثر تنفس قطرات بخار تولید شود و در هوا منتشر بشود که عزیزان پزشک و پرستار ما در معرض تهدید هستند که البته در این خصوص با استفاده از ماسک های چند لایه و سطح بندی پوشش افراد در همجواری با بیمار همه این موارد لحاظ شده است.

سلمان زاده با اشاره به موفقیت رژیم درمانی حاصل شده توسط گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان، تشریح کرد: بیماران منطقه به دو گروه تقسیم بندی شده اند که یک گروه تحت درمان رژیم دارویی اعلام شده است و یک گروه نیز طبق پرتکل کشوری در حال مداوا هستند. خوشبختانه نتایج گروهی که تحت درمان رژیم دارویی این دانشکده قرار گرفتند، تا کنون مثبت بوده و درمان صورت گرفته و روند درمان نیز بر روی بیماران همچنان ادامه دارد، البته همچون سایر روش های درمانی، ممکن است این روش بر روی برخی افراد اثر بخشی کمی داشته باشد.

او با بیان اینکه در بیماری های مختلف همچون آنفولانزا نیز برخی داروها بر روی برخی بیماران اثر بخش نیست و شاهد از دست دادن برخی افراد بوده ایم، افزود: این رژیم درمانی تا کنون نتایج مثبت در بر داشته و در کار آزمایی بالینی انجام شده نتیجه اثر بخشی دارو مشخص شده و منتظر تایید نتایج توسط کمیته علمی وزارت بهداشت هستیم تا بتوانیم همه بیماران را مداوا نماییم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با یاد آوری اینکه مردم نقش تعیین کننده در مبارزه با این ویروس دارند، تصریح کرد: من باز هم از کسانی که رعایت کردند و در خانه ماندند تشکر می کنم و از افرادی که هنوز این بحران و این بیماری را جدی نگرفته اند می خواهم به هشدار ها توجه کنند. به ویژه از مردم خرمشهر می خواهم ترددها را به هر شکل کم کنند، از حضور در بازارها به ویژه بازار های سنتی پرهیز کنند.

سلمان زاده با اشاره به همراهی نیروهای بسیج و سپاه در طرح پایش سامانه خود ارزیابی بیان کرد: خوشبختانه با کمک نیروی های بسیج و سپاه و تلفن زدن به مردم، علاوه بر تشویق شهروندان به انجام خود ارزیابی از طریق سامانه در نظر گرفته شده موارد بسیاری نیز از طریق تلفن ارزیابی شدند که افزایش دو برابری را در آمار کل جمعیت ارزیابی شده منطقه شاهد بودیم، البته در کل این آمار نهایتا از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد رسیده و هنوز افراد بسیاری در جنوب غرب خوزستان خود ارزیابی را انجام نداده اند که همینجا مجدد از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۲۳ مورد، بهبودی یافته و ترخیص شدگان قطعی نیز ۷۸ مورد و بستری شدگان نیز ۸۱ بیمار اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز