استاندار خوزستان بیان کرد:

آمار روزانه مبتلایان نشان دهنده عملکرد ما است/سختگیری و کنترل ها به خاطر سلامتی مردم است/امسال ۱۳ بدر نداریم/افزایش کنترل و محدودیت ها در خصوص سفر و دید و بازدید های درون استانی/کاهش ۸۱ درصدی ورودی ها به خوزستان

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۰:۳۴
کد خبر: ۹۸۲۵۲۶
آمار روزانه مبتلایان نشان دهنده عملکرد ما است/سختگیری و کنترل ها به خاطر سلامتی مردم است/امسال ۱۳ بدر نداریم/افزایش کنترل و محدودیت ها در خصوص سفر و دید و بازدید های درون استانی/کاهش ۸۱ درصدی ورودی ها به خوزستان
استاندار خوزستان گفت: آمار روزانه مبتلایان کاملا مشخص بوده و نشان دهنده عملکرد ما است و عملکرد ما به هیچ عنوان جای پنهان کردن ندارد، این کنترل ها و سختی ها برای سلامتی مردم است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز در نخستین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در سال جدید که در محل مرکز نشست های ستاد مدیریت بحران استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه کرونا ویروس در چین ظرف یک ماه سه هزار نفر را به کام مرگ کشاند و تا کنون آمار مبتلایان از مرز ۶۵۰ هزار نفر فراتر رفته و روزانه ۱۰۰ هزار نفر به آمار مبتلایان اضافه می شود، اظهار کرد: این شرایط اهمیت و سختی کار را نشان می دهد و لازم است به صورت جدی ایستادگی کنیم.

او گفت: اگر در استان خوزستان ضریب ابتلا پایین آمده است نباید موجب حساسیت‌زدایی مسوولان شود و تصور کنیم که چون در استان شدت و حدت وضعیت مانند دیگر استان ها نیست حساسیت مان کم شود چرا که یک غفلت موجب هدر رفتن همه زحمات می شود.

استاندار خوزستان افزود: اگر خدای نا کرده ۶۰ درصد جمعیت خوزستان مبتلا شود حدود سه میلیون نفر می شود و اگر ۲۰ درصد از این افراد نیاز به بستری شدن داشته باشند این رقم به ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد و حتی در صورتی که این تعداد در طول دو سال مبتلا شوند امکانات بیمارستانی در هیچ جای دنیا به این میزان جوابگو نخواهد بود بنابراین اصل همچنان بر پیشگیری است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با بیان اینکه اگر تلفات بالا رود تبعات اجتماعی سنگین در بر دارد و روند اداره استان در آن صورت امکان پذیر نخواهد بود، تصریح کرد: این اپیدمی یک آزمون برای همه ما است و نشان می دهد تا چه حد متناسب با شرایط روز می توانیم خود را تطبیق دهیم و مدیریت کنیم و همچنین مردم هم تا چه حد می توانند شیوه زندگی خود را متناسب با شرایط تطبیق دهند.

رییس شورای سلامت خوزستان بیان کرد: اگر شرایط را به خوبی مدیریت کنیم، شیب را کند خواهیم کرد در غیر این صورت گرفتاری های بزرگی بروز خواهد کرد.

رییس شورای تامین استان خوزستان اضافه کرد: در مواردی که سر رشته نداریم لازم است به اهل کار و متخصصین آن حوزه رجوع کنیم. طرح فاصله گذاری اجتماعی که در ستاد ملی تصویب، ابلاغ و در حال اجرا است، از موارد اصلی به شمار می آید که سرایت و پیشگیری را کنترل می‌کند و باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

شریعتی تصریح کرد: ورودی های استان از ۲۸ اسفند ماه تا امروز ۸۱ درصد کاهش یافته که در مقایسه مدت مشابه در سال گذشته که به دلیل مشکلات سیل کاهش مسافرت داشتیم، رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد کنترل ها خوب بوده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: اما در سفرهای بین شهری درون استان کاهش در حد ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است و این نشان می دهد سفرها و دید و بازدید ها آن طور که مدنظر ما بوده کاهش نیافته و باید این وضعیت را مورد توجه قرار دهیم و اقدامات خود را سختگیرانه تر کنیم.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: مسوولان همه شهرها موظف هستند که از ورود مسافران به شهرها جلوگیری و ممانعت نمایند.

رییس شورای تامین استان خوزستان با اشاره به تمهیدات مهم اندیشیده شده در چند شهر وضعیت قرمز از جمله اندیمشک، شوشتر، خرمشهر، شادگان و آبادان که در شورای تامین استان، تصریح کرد: تمامی ورودی و خروجی شهر ها کنترل شود و مسافران نیز به خروج ملزم شوند و هیچ فرد غیر ساکنین نباید وارد شهر ها شود.

رییس شورای سلامت خوزستان تاکید کرد: مراسم فاتحه و عزاداری که بعضا در برخی شهرها برگزار می شود باید جلوگیری شود همچنین بازار ها تعطیل شوند و حضور کارمندان یک پنجم و به‌ صورت اضطرار باشد اما مدیران در محل خدمت حتما باید به صورت کامل حضور داشته باشند و در دسترس باشند.

استاندار خوزستان با تاکیدی بر اینکه مراکزی همچون قهوه‌خانه‌ها، بازارچه های متراکم و مراکز عرضه قلیان حتما باید تعطیل شوند، افزود: امسال ۱۳ بدر نداریم و باید از خروجی محله ها درون شهر ها ممانعت و پیشگیری به عمل آیند و همه پارک ها و تفرجگاه ها بسته شوند و از هم اکنون تقسیم کار انجام شود تا ممانعت ها شکل گیرد و در صورت کوتاهی هیچ عذری پذیرفته نمی شود. همچنین پروژه های پیمانکاری نیز جز موارد ضروری تا ۱۰ روز آینده تعطیل شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: ستادهای شهرستانی هفته ای دو بار تشکیل شود و در صورت لزوم نیز به صورت روزانه تشکیل شود و گزارش صورت جلسات نیز به اداره کل امور اجتماعی استانداری ارسال شود.

استاندار خوزستان گفت: آمار روزانه مبتلایان کاملا مشخص بوده و نشان دهنده عملکرد ما است و عملکرد ما به هیچ عنوان جای پنهان کردن ندارد؛ این کنترل ها و سختی ها برای سلامتی مردم است و طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم ادامه دارد و تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در زمینه سلامتی و جان مردم با هیچکس مماشات و تعارفی نداریم و باید در حفظ جان انسان ها همت و تلاش کنیم.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز