رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

افزایش مبتلایان کرونایی به ۱۵۳ مورد و بهبود یافتگان به ۱۱۳ نفر/آمار کم فوت نسبت به نُرم کشوری حاصل تلاش کادر درمان و گروه تحقیقاتی عفونی آبادان است

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۲۰:۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۸۳۶۷۷
افزایش مبتلایان کرونایی به ۱۵۳ مورد و بهبود یافتگان به ۱۱۳ نفر/آمار کم فوت نسبت به نُرم کشوری حاصل تلاش کادر درمان و گروه تحقیقاتی عفونی آبادان است
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: آمار پایین مرگ ناشی از بیماری کرونا نسبت به نُرم استانی و کشوری ماحصل تلاش شبانه روزی و دقت کادر بهداشت و درمان و گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۷ هزار و ۸۸۵ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۶۰ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۱۹۹ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای پنج مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۵۳ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۵۱ مورد، خرمشهر ۷۹ مورد و شادگان نیز ۲۳ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۱۳ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۳ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۲ بیمار بود که در مقابل ۱۵ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۳ مورد است که به تفکیک شامل سه نفر در آبادان، هشت مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده با اشاره به حضور استاندار خوزستان در جلسه شورای تامین اروند، بیان کرد: پس از جلسه استاندار خوزستان با حضور در بیمارستان طالقانی آبادان ضمن عرض خسته نباشید به پرسنل و کادر درمان این بیمارستان که این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا جنوب غرب خوزستان قرار دارند، در جریات اقدامات این مجموعه قرار گرفتند و قول پیگیری و رفع کمبود ها را در روزهای آتی دادند.

مقام مسوول بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در خصوص اختلاف آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه جندی شاپور اهواز در خصوص میزان ابتلای شهرهای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان، توضیح داد: تمامی آزمایش ها فعلا در اهواز انجام می شود و به این دلیل که مسوولین استان آدرس محل سکونت نمونه های ارسال شده را ندارند، بعضا آمارهای نا مشخص را به نام شهرستان آبادان اعلام می کنند البته این مورد در روزهای قبل هم مشاهده شد اما روز گذشته هماهنگی های لازم انجام و مقرر شده قبل از اعلام حتما محل سکونت نمونه های ارسال شده از این دانشکده استعلام شود تا آمار شهرستان های تحت پوشش دقیقا اعلام شود زیرا اظلاعات ما به دلیل اشراف بر پرونده بیماران دقیق تر است که البته در روزهای آینده با راه اندازی آزمایشگاه در آبادان و اعلام نتایج به صورت مستقل از سوی دانشکده، این مورد رفع می شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به برخی مطالب منتشره در فضای مجازی با عنوان کم اظهاری آمار ابتلا و فوتی های منطقه از سوی مسوولان دانشکده، تصریح کرد: مردم مطمئن باشند آمارهایی که بنده و همکارانم در این منطقه اعلام می کنیم صحیح است زیرا دلیلی بر پنهان کاری نیست وقتی من و همکاران مرتب در حال اعلام هشدارها هستیم چه دلیلی بر مخفی کاری در آمار است و آنچه تا کنون اعلام شده صحیح بوده است.

این پزشک متخصص بیماری های عفونی با شاره به افزایش روند تعطیلی ها و یا ایجاد تدابیر سختگیرانه بیشتر در منطقه اضافه کرد: با توجه به اینکه برای این بیماری هنوز واکسن یا دارویی تولید نشده و خطر اپیدمی آن هنوز پا برجاست لازم است تا ریشه کن شده این بیمار و قطع دامنه شیوع این بیماری تا آخرین نفر همچنان تمهیدات اندیشیده شده برقرار باشد زیرا همیشه امکان بازگشت بیماری های مسری وجود دارد.

او با  بیان اینکه حداقل باید یک ماه از آخرین فرد مثبتی بگذرد تا اطمینان اولیه از قطع زنجیره شیوع بیماری در آن منطقه حاصل شود، تصریح کرد: با این وجود اگر استان مجاور شما دارای بیماری باشد باز هم خطر ایتلا و سرایت به منطقه شما وجو دارد، لذا تصمیمات باید کلی و جامع باشد.

سلمان زاده با بیان اینکه آمارهای مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در منطقه ما پایین بوده، افزود: طبق گفته استاندار خوزستان میزان مرگ ناشی از بیماری کرونا نسبت به نرم استانی و کشوری پایین بوده که نشان دهنده تلاش شبانه روزی و دقت کادر بهداشت و درمان و گروه تحقیقاتی عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان بوده که بنده دوباره به این مجاهدان عرصه سلامت خداقوت و خسته نباشید می گویم.

مقام مسوول بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه ترسی از افزایش بیماران کرونایی نداریم، گفت: تمام نگرانی ما در خصوص افراد بدحال و کسانی که به فرم بد بیماری دچار شده اند، است. امیدوارم که سیر بهبودی همچنان ادامه داشته باشد و میزان مرگ و میر ما ثابت بماند.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان یادآور شد: مجدد از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۴۸ مورد، فوت شدگان ۱۳ نفر و بستری شدگان نیز ۹۷ بیمار اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز