در نشست هم اندیشی فرماندار ویژه آبادان با اعضای سازمان های مردم نهاد مطرح شد:

حضور موثر نخبگان اجتماعی در مبارزه با کرونا/هم اندیشی با اعضای سازمان های مردم نهاد همیشه راه گشا بوده است/همکاری تحسین برانگیز شهروندان آبادان با ستاد کرونا/کارگروه پسا کرونا تشکیل می شود

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۳:۵۹:۲۹
کد خبر: ۹۸۴۱۶۳
حضور موثر نخبگان اجتماعی در مبارزه با کرونا/هم اندیشی با اعضای  سازمان های مردم نهاد همیشه راه گشا بوده است/همکاری تحسین برانگیز شهروندان آبادان با ستاد کرونا/کارگروه پسا کرونا تشکیل می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از حضور موثر نخبگان اجتماعی در بحران کرونا خبر داد و گفت: کارگروه پسا کرونا تشکیل می شود و اعتقاد راسخ دارم که اعضای سازمان های مردم نهاد مثل همیشه می توانند در این مسیر مشاوره های خوبی به ما بدهند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید زین العابدین موسوی در نشست هم اندیشی با مدیران سازمان‌های مردم نهاد شهرستان که شامگاه گذشته در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، حضور موثر نخبگان اجتماعی و انجمن های مردم نهاد در راه مبارزه با بیماری کرونا قابل تقدیر دانست و از همراهی تحسین برانگیز شهروندان و کسبه ی آبادان تشکر کرد.

اسفند ماه شلوغِ آبادان

فرماندار ویژه آبادان در این نشست با اشاره به اینکه اسفندماه همیشه برای آبادان شلوغ بوده است، اظهار کرد: وجود جاذبه های گردشگری و مراکز خرید بسیاری از مردم خوب ایران را بر آن داشته که این شهر را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کنند. ما هم همیشه پذیرای این عزیزان بوده ایم و برای آنها برنامه ریزی می کردیم.

متهم شدیم اما از تصمیمات گرفته شده عقب ننشستیم

او با بیان اینکه در موضوع مبارزه با کرونا تصمیمات ملی زیادی گرفته شد، گفت: باید برای آبادان تصمیمات محلی و منطقه ای بر اساس ویژگی هایی شهرنشینی این منطقه گرفته می شد. اقداماتی که ما برای اولین بار در شهر انجام دادیم باز خوردهای مثبت و منفی زیادی به وجود آورد. خیلی‌ها ما را متهم به اجرای تصمیم‌های مقطعی، انفجاری و احساسی کردند. ولی ما عقب نشینی نکردیم.

همراهی نخبگان اجتماعی و مردم

رییس شورای تامین شهرستان آبادان با اشاره به اینکه در این راه اقدام مردم و کسبه ی آبادان که در کنار ما ماندند و کسب و کار خود را تعطیل کردند واقعا تحسین برانگیز بود، افزود: آنها بازار و تفریح خود را از دست دادند. بسیاری از آنها در کنار ما مدیریت بحران انجام دادند. واقعا از مردم شریف آبادان تشکر می‌کنم. نخبگان اجتماعی شهر نیز در این مدت مشاوره های بسیار خوبی به ما دادند. قدردان حضور موثر این عزیزان نیز هستم. در این مدت تقریبا 40 سالی که در آبادان هستم، سیزده بدری در آبادان به این صورت ندیده بودم. همه ی مردم فهیم در منازلشان نشستند، بدون آنکه اعتراضی کنند. این از سطح بالای نجابت  آنها نشات می‌گیرد.

کنترل بیماری

رییس شورای سلامت شهرستان آبادان بیان کرد: از ابتدای درگیر شدن آبادان با بیماری کرونا، در حالی که برای شهر ما نزدیک به 35 نفر مورد مثبت گزارش شده بود بسیاری از بیماران ترخیص شدند. در روزهایی هم آمار صفر داشته ایم. خبر مسرت بخش تاثیر انجام رژیم درمانی و دارو درمانی گروه تحقیقاتی عفونی پزشکان آبادانی در بیمارستان طالقانی بود که باعث بهبودی قابل توجه ی بسیاری از بیماران شد که از اتفاقات خوب این روزها بود.

قرنطینه را با تمام سختی هایش انتخاب کردیم

موسوی با بیان اینکه ما قرنطینه را با تمام سختی‌هایش انتخاب کردیم، تصریح کرد: این در حالی بود بسیاری از شهرها زیر بار این تصمیم نمی رفتند. هدف ما در ابتدا قرنطینه صدرصد بود، کنترل ورودی و خروجی شهر را در دست گرفتیم. برای این کار خیلی حرف شنیدیم. بسیاری تلاش کردند طرح را شکست خورده جلوه دهند، در حالی که هدف ما سلامتی خود آنها و خانوده هایشان بود. اینکار در روزهای بعد اثر خود را نشان داد و ما توانستیم اوضاع را در دست بگیریم. اگر گاها آمار افزایش می یابد مربوط به قبل از شروع قرنطینه است.

او با اشاره به ورود برخی مسافران ناقل بیماری از فرودگاه آبادان، اضافه کرد: آبادانی هایی که تهران را به مقصد آبادان با هواپیما ترک کردند چون مبتلا بودند آمار ما را بالا برده یا می برند. در نظر داریم به آنها اعلام نماییم یا سریعا آبادان را ترک کنند یا به صورت خاص برای مدت ۱۴ روز در خانه ای که حضور دارند قرنطینه مطلق شوند. همچنین در نظر داریم زمان قرنطینه را تا یک هفته ی دیگر نیز افزایش دهیم تا نتیجه ی بهتری عاید شهر شود.

کارگروه پسا کرونا تشکیل خواهیم داد

معاون استاندار خوزستان همچنین از پیشنهاد تشکیل کار گروه پسا کرونا خبر داد و افزود:  ایده ی خوبی است که حتما به آن جامه‌ی عمل می پوشانیم. این می تواند در خصوص جبران صدمات ناشی از کرونا پس از گذر از کرونا موثر باشد. همچنین می توان در خصوص وضعیت معیشتی شهروندان نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

سازمان های مردم نهاد

فرماندار ویژه آبادان با تاکید بر اینکه اعتقاد راسخ دارم که اعضای سازمان های مردم نهاد می توانند در این مسیر مشاوره های خوبی به ما بدهند، گفت: به حضور همه نیاز داریم. باید با هم افزایی و تعامل شهرمان را حفظ کنیم. وارد فاز دوم قرنطینه شده ایم، همه ی ما باید در یک مسیر که سلامتی مردم است گام برداریم.

قدردانی از فعالین خود جوش

موسوی در پایان با اشاره به اینکه از تمام آنهایی که خودجوش و بی منت بسیاری از نقاط شهر را ضدعفونی کردند تشکر می کنم، اضافه کرد: از دفتر امام جمعه ی شهرستان، بسیج، عتبات عالیات، فعالین اجتماعی و تمام دستگاه‌های اجرایی و خدماتی که شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند، قدردانی می کنم.

لازم به ذکر است که در این نشست اعضای سازمان‌های مردم نهاد راهکارها و پیشنهادهای خود را نیز ارایه دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز