رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

کاهش ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۲ مورد در ۲۴ ساعت/هر گونه خوشبینی در این شرایط باعث افزایش ابتلا می شود/با حضور موثر جوانان در همه عرصه ها نتایج خوبی به دست آورده ایم

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۲:۳۱:۵۰
کد خبر: ۹۸۴۵۹۷
کاهش ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۲ مورد در ۲۴ ساعت/هر گونه خوشبینی در این شرایط باعث افزایش ابتلا می شود/با حضور موثر جوانان در همه عرصه ها نتایج خوبی به دست آورده ایم
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ابتلای دو مورد در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۶۹ مورد و بهبود یافتگان به ۱۲۵ مورد افزایش یافت.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۸ هزار و ۳۹۶ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۲۷ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۲۷۵ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای دو مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۶۹ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۵۹ مورد، خرمشهر ۸۶ مورد و شادگان نیز ۲۴ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۲۵ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۸ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۹ بیمار بود که در مقابل ۹ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۵ مورد است که به تفکیک شامل سه نفر در آبادان، ۱۰ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده در خصوص بازگشت ساعات ادارای به روال عادی از ۲۳ فروردین ماه، تصریح کرد: ما هنوز به مرحله کنترل نسبی بیماری هم نرسیده ایم زیرا موارد ابتلا مرتب در حال گزارش است در برخی استان ها شیب نزولی بوده اما در برخی استان ها آمار صعودی است. در استان ما هم هر روز گزارش موارد مثبت را داریم هر چند شیب نزولی است اما این دستاورد ناشی از اعمال محدودیت های اخیر بوده است.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه هر گونه رفع محدودیت و یا خوشبینی در این مرحله  موجب افزایش بیماری می شود، اضافه کرد: هر گونه سهل انگاری در این خصوص که منجر به تجمعات مردمی شود ممکن است چرخه انتقال را افزایش دهد که خیلی بد است لذا معتقدم محدودیت ها کماکان باید وجود داشته باشد تا از قطع چرخه انتقال به طور کامل مطمین بشویم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، افزود: این مناسبت و هفته جوان را به جوانان عزیر تبریک می گویم و از حضور موثر و پر رنگ جوانان در همه عرصه ها به ویژه اخیرا در مبارزه با بیماری کرونا تشکر می کنم؛ چه جوانانی که ترجیح دادند در خانه بمانند و از بزرگتر ها مراقبت کنند و چه جوانانی که در این روزها کنار ما بودند اعم از بسیج، سپاه، هلال احمر، نیروهای جهادی و دانشجویان عزیز که شبانه روز تلاش کردند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم. نتایج خوبی هم حاصل شده که انشاالله این تلاش ها ادامه یابد و برای همه جوانان این مرز و بوم آرزوی سلامتی دارم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در پایان اضافه کرد: مجدد از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات حتما تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ را پاسخگو باشند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۶۷ مورد، فوت شدگان ۱۵ نفر و بستری شدگان نیز ۷۹ بیمار اعلام شده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز