ابتلا در جنوب غرب خوزستان به ۱۷۷ مورد افزایش یافت؛

ابتلای ۳ خرمشهری در جشن عروسی/افزایش بستری شدگان و فوتی ها/امیدوارم مردم بیشتر رعایت کنند و مسوولین بیشتر پای کار باشند

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۳:۴۸:۲۳
کد خبر: ۹۸۵۰۵۵
ابتلای ۳ خرمشهری در جشن عروسی/افزایش بستری شدگان و فوتی ها/امیدوارم مردم بیشتر رعایت کنند و مسوولین بیشتر پای کار باشند
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به ابتلای ۸ مورد جدید در جنوب غرب خوزستان گفت: شمار ابتلا در این محدوده به ۱۷۷ مورد و بهبود یافتگان به ۱۴۳ نفر افزایش یافته است.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۸ هزار و ۵۶۳ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۶۲ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۳۰۶ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای هشت مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۷۷ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۶۱ مورد، خرمشهر ۹۱ مورد و شادگان نیز ۲۵ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۴۳ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۹ مورد بود که در مقابل ۱۶ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۷ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۰ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده با اشاره ابتلای سه نفر از پنج نفر مبتلای امروز خرمشهر در یک مراسم عروسی افزود: سه بیمار مثبتی از مجموع بیماران مثبت امروز خرمشهر در یک جشن عروسی مبتلا به کرونا شده اند که نتیجه بی توجه ایی افراد به هشدارهایی است که ما مدام در این خصوص داده بودیم. در حال حاضر هم در جلسه شورای تامین شهرستان شادگان هستم، و در خصوص موضوعات بسیاری همچون باز بودن خیلی از  اصناف غیر ضرور، برگزاری مراسم شادی و عزا و مواردی از این قبیل تصمیم گیری می شود.

فرمانده مبارزه با کرونا جنوب غرب خوزستان تصریح کرد: اگر اوضاع بر این این روال بماند، روزهای آینده روزهای خوبی نخواهد شد و موارد مثبت بیشتری از این بیماری بروز خواهد کرد. در این راستا باید مردم همکاری کنند و مسوولین هم بیشتر پای کار باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان همچون روزهای قبل مجدد از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۶۹ مورد، فوت شدگان ۱۵ نفر و بستری شدگان نیز ۸۸ بیمار اعلام شده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز