شیب ملایم افزایش ابتلا در جنوب غرب خوزستان؛

۳ ابتلا به کرونا و یک فوتی در خرمشهر/نباید یک نسخه واحد را برای کل در نظر گرفت/هنوز وارد پیک بیماری نشدیم و باید این دستاورد را برای منطقه حفظ کنیم/از برگزاری مراسم علنی و مخفی جلوگیری شود/همه چیز به همکاری مردم بستگی دارد

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۳:۱۷:۵۱
کد خبر: ۹۸۵۵۰۴
۳ ابتلا به کرونا و یک فوتی در خرمشهر/نباید یک نسخه واحد را برای کل در نظر گرفت/هنوز وارد پیک بیماری نشدیم و باید این دستاورد را برای منطقه حفظ کنیم/از برگزاری مراسم علنی و مخفی جلوگیری شود/همه چیز به همکاری مردم بستگی دارد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به شناسایی ۴ مورد جدید ابتلا در شبانه روز گذشته، گفت: شمار مبتلایان به ۱۸۱ مورد و فوتی ها به ۱۸ مورد افزایش یافته است.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۸ هزار و ۵۶۳ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۴۶۲ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۳۰۶ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای چهار مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۸۱ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۶۲ مورد، خرمشهر ۹۴ مورد و شادگان نیز ۲۵ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۴۴ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۹ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۸ مورد بود که در مقابل ۲۰ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۸ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۱ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده با اشاره به طولانی شدن زمان اپیدمی بیماری کرونا و تمهیدات اتخاذ شده در این خصوص بیان کرد: معلوم نیست این روند تا چه وقت ادامه یابد. همه چیز به همکاری مردم بستگی دارد که این بار از روی دوش سیستم بهداشتی و درمانی ما به ویژه از روی دوش پرستاران و پزشکانی که مستقیما با بیماران در ارتباط هستند، برداشته شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در نظر داریم که شیفت بندی کنیم و از بقیه پرستاران بیمارستان های دیگر منطقه نیز استفاده نماییم تا در این حرکت چرخشی فرصت استراحت کادر درمان نیز فراهم شود، ادامه داد: از طرفی ما در بخش تمهیدات سیستمی سعی کردیم حمایت مالی را در دستور کار داشته باشیم. در یکی دو ماه گذشته سعی شد کارانه کاری این بخش زودتر پرداخت شود، در یکی دو روز آینده نیز پرداختی هایی به این عزیزان داریم. همچنین پرداختی ویژه ایی از سوی وزارت خانه در نظر گرفته شده که بخشی پرداخت شده و در آینده نزدیک بخش دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

او با بیان اینکه خیلی از مسوولین و چهره های مطرح با حضور در بیمارستان به کادر درمان خدا قوت گفتند، اضافه کرد: این حضورها باعث شد که خدمات این عزیزان دیده شود و انگیزه مضاعفی بگیرند. البته مجدد عرض می کنم همه چیز به همکاری و همراهی مردم بستگی دارد. اگر قرار است این بار سنگین از روی کادر درمان بیمارستان ها برداشته شود، مردم با رعایت و پیشگیری های بیشتر با ماندن در خانه و توجه به هشدارهای صادره می توانند این بار را از روی دوش عزیزان این قشر زحمتکش و از خود گذشته بردارند.

سلمان زاده با اشاره به بی توجه ایی عده ایی که سبب خطر آفرینی برای بقیه شده اند، توضیح داد: متاسفانه علیرغم توصیه های مکرر به منظور پرهیز از اجتماعات در یکی دو روز گذشته در برخی از شهرها مراسم برگزار شده که بسیار خطرناک است. ما موارد مثبتی داشتیم که از یک مراسم بوده، در مواردی به ما اطلاع داده شده که مراسمی به صورت مخفی در حال برگزاری است. همه این موارد چرخه انتقال ویروس را خیلی طولانی می کند و طولانی شدن این فرآیند تبعات نا خوشایندی بر همه بخش ها می گذارد.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در خصوص ادامه روند محدودیت ها در منطقه، بیان کرد: از هر گونه ایجاد محدودیت در این روزها دفاع می کنم. فرمانداران ما در آبادان و خرمشهر خوب عمل کردند و در برخی شاخص ها از کشور پیش بودیم. در موارد مانند محدودیت های ایجاد شده در مبادی ورودی حتی وزیر کشور هم در ابتدا ابراز نگرانی کرد اما معتقد بودیم با توجه به شرایط منطقه این تصمیمات باید اتخاذ شود، که دیدید به موقع و به جا انجام شد.

فرمانده مبارزه با کووید ۱۹ جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه ما هنوز به پیک بیماری در این محدوده نرسیده ایم، تصریح کرد: ما تا کنون سعی نمودیم شیوع بیماری را کندتر کنیم، موارد ابتلا را کاهش دهیم. به این خاطر موارد ترخیص و ابتلای ما تقریبا به صورت بالانس بوده است. لذا اگر سهل انگاری بشود و خوش بینانه به این موضوع نگاه کنیم، می تواند عواقب خطرناکی در بر داشته باشد.

سلمان زاده با اشاره به استان های کشور و اینکه همه به صورت یکسان درگیر این بیماری نشده اند، توضیح داد: برخی از استان ها بیشتر و برخی کمتر درگیر بیماری شده اند و نظام درمانی برخی شهر های به دلیل افزایش شیوع از همه پاشیده شده و در برخی استان ها نیز روند کندتر و کنترل شده پیش رفته، لذا معتقدم نباید یک نسخه واحد را برای کل در نظر بگیریم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در منطقه ما تا کنون با همکاری شهروندان، فرمانداران و نظام سلامت هنوز وارد پیک بیماری نشدیم و باید این دستاورد را حفظ کنیم که مثل دیگر استان های دارای شرایط حاد نشویم.

فرمانده مبارزه با کووید ۱۹ جنوب غرب خوزستان در پایان با تاکید بر در خانه ماندن و مراقبت از افراد شرایط حساس و دارای بیماری زمینه ایی در این ایام، تاکید کرد: همچون روزهای قبل مجدد از شهروندان می خواهم حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۷۷ مورد، فوت شدگان ۱۸ نفر و بستری شدگان نیز ۸۵ بیمار اعلام شده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز