رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد:

۴ ابتلا در ۲۴ ساعت/طرح فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود/اتخاد تصمیمات موضعی برای شهرستان های خاص جنوب غرب خوزستان

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۳:۰۷:۱۰
کد خبر: ۹۸۵۹۰۷
۴ ابتلا در  ۲۴ ساعت/طرح فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود/اتخاد تصمیمات موضعی برای شهرستان های خاص جنوب غرب خوزستان
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در شبانه روز گذشته دو ابتلا در آبادان و دو ابتلا در خرمشهر ثبت شد و در مجموع شمار مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۸۵ مورد رسید.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۸ هزار و ۹۲۰ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۵۴۰ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۳۷۸ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای چهار مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، گفت: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۸۵ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۶۴ مورد، خرمشهر ۹۶ مورد و شادگان نیز ۲۵ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۴۶ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۲ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۸ مورد بود که در مقابل ۹ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان بیان کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز همان آمار روزهای گذشته یعنی ۱۸ مورد است که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۱ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود که اکثرا دارای سن بالا و بیماری زمینه ایی بودند.

سلمان زاده در خصوص ادامه روند کاهشی آمارها در جنوب غرب خوزستان تصریح کرد: امیدواریم آمار همچنان رو به کاهش باشد، پیش از این هم گفتم، این بیماری دوره نهفته دارد، تردد مردم باعث ازدیاد آمار ابتلا می شود، نباید به این آمارها خوشبین شد. ویروس کماکان در جامعه وجود دارد. البته اقدامات خوبی صورت گرفته امام همچنان باید مراقبت و هشدار ها مد نظر باشد در غیر این صورت شاهد افزایش آمارها می شویم.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان با اشاره به مناسبت نیمه شعبان اضافه کرد: همه ما به ایمه اطهار(ع) ارادت داریم اما در این شرایط برگزاری مراسم و راه اندازی کارناوال شادی خطرناک است و به افزایش سرایت بیماری کرونا کمک می کند، امسال این جشن بزرگ را در خانه و کنار خانواده برگزار کنیم و از هرگونه تجمع در حسنیه ها، مساجد و خیابان ها پرهیز شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه هر زمان ممکن است این بیماری در جنوب غرب به پیک خود نزدیک شود، گفت: هنوز این بیماری وجود دارد و سرایت پذیری آن فوق العاده بالاست و باید از تجربه دیگر مناطق که به این مشکل گرفتار شدند، درس گرفت، نباید در اجتماعات شرکت کرد و فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود تا روند حفظ شود و به پیک بیماری نرسیم.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان در خصوص تایید رژیم درمانی محققان عفونی دانشکده علوم پزشکی آبادان توضیح داد: منتظر نتایج هستیم و در این مورد خوشبینم. منتظر نتایج استان های دیگر هستیم. امیدواریم که این نتایج در آنجا هم مثبت و قابل قبول باشد. در آبادان همچنان بخشی از بیماران در حال دریافت این رژیم درمانی هستند و نتایج خوب بوده، امیدواریم که این دارو در سطح کشور برای بیماران تجویز و موثر واقع شود.

سلمان زاده در پایان با اشاره به دستورالعمل های اخیر ستاد کرونا در کشور بیان کرد: همه استان های شرایط یکسانی ندارند، حتی در استان ما همه شهرستان ها و شهرها نیز شرایط یکسانی ندارند، در شهرستان های خاصی مانند آبادان، خرمشهر و شادگان حتما باید تصمیم گیری هایی موضعی داشته باشیم تا بتوانیم بیماری را بهتر کنترل کنیم.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۸۱ مورد، فوت شدگان ۱۸ نفر و بستری شدگان نیز ۷۹ بیمار اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز