مدیربهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

مرکز "نفس" اروند از مجهزترین نقاهتگاه بیماران کووید ۱۹ کشور است/بهره برداری از آزمایشگاه ویروس شناسی طی ۱۰ روز آینده

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۱۵:۴۶:۱۹
کد خبر: ۹۸۶۰۳۸
مرکز نفس اروند از مجهزترین نقاهتگاه بیماران کووید ۱۹ کشور است/بهره برداری از آزمایشگاه ویروس شناسی طی ۱۰ روز آینده
مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرکز نفس واقع در محل اردوگاه میثاق، یکی از مجهزترین نقاهتگاه های بیماران کووید ۱۹ کشور است.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، سید مهدی موسوی ظهر امروز در بازدید از نقاهتگاه اردوگاه میثاق که با حضور مدیر حوزه مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این سازمان انجام شد، اظهار کرد: نقاهتگاه مرکزی میثاق که دانشکده علوم پزشکی، سازمان منطقه آزاد اروند، سپاه آبادان و خرمشهر و ستاد راهیان نور بانیان آن بودند، یکی از بزرگ ترین، مجهزترین و بهترین نقاهتگاه های کشور است که در اختیار دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفته است.

 او گفت: این اولین ارودگاه در محدوده منطقه آزاد اروند برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس است که در صورت نیاز دانشکده علوم پزشکی به مکان دیگر، اردوگاه شهید باکری نیز برای استفاده لازم در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 مدیر بهداشت سازمان منطقه آزاد اروند تاسیس این نقاهتگاه را بر اساس نیاز دانشکده علوم پزشکی آبادان و با توجه به پروتکلی که در وزرات بهداشت مطرح و همچنین در راستای مصوبات شورای تامین منطقه آزاد دانست و افزود: در این نقاهتگاه که به اسم مرکز"نفس: و مراقبت از بیماران حاد تنفسی نام گذاری شده، بیمارانی که در بیمارستان طالقانی بستری هستند بعد از ترخیص اولیه برای گذراندن دوره نقاهت به این مرکز ارجاع داده می شوند تا از انتقال ویروس و عوارض ناشی از آن به خانواده این افراد جلوگیری شود که بی شک با این اقدام ، شیوع بیشتر بیماری و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

موسوی بیان کرد: همانگونه که مردم اطلاع دارند، سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای شیوع این بیماری با تشکیل جلسات و پیگیری های مستمر در کنار دانشکده علوم پزشکی آبادان در بحث پیشگیری و درمان، حضور همیشگی داشته است.

مدیر بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اقدامات انجام شده توسط این سازمان از ابتدای شیوع کرونا ویروس، توضیح داد: از جمله کارهای انجام شده توسط این سازمان، تهیه تجهیزات محافظت شخصی کادر درمانی، تجهیز آزمایشگاه ویروس شناسی و بهره برداری از آن طی ۱۰ روز آینده برای شناسایی سریع تر بیماران بوده که در کنار ضدعفونی معابر عمومی و  برگزاری جلسات ستاد کرونا، از مهم ترین اقدامات انجام شده تا کنون بوده است.

لازم به ذکر است مرکز نفس(مرکز مراقبت از بیماران حاد تنفسی) با ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر در دو شیفت صبح و عصر در محل اردوگاه میثاق واقع در آبادان -کوی ولیعصر(عج) بلوار میثاق آماده ارایه خدمت به بیماران است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز