ادامه روند کاهش ابتلا به کرونا در جنوب غرب خوزستان؛

یک ابتلا در ۲۴ ساعت/خرمشهر با ۱۰۰ ابتلای قطعی به کرونا و ۱۳ مورد فوتی در صدر آمار/دلیلی برای ارایه آمارها غیر واقعی وجود ندارد

۱۳۹۹/۰۱/۲۳ - ۱۷:۰۱:۱۰
کد خبر: ۹۸۶۹۸۴
یک ابتلا در ۲۴ ساعت/خرمشهر با ۱۰۰ ابتلای قطعی به کرونا و ۱۳ مورد فوتی در صدر آمار/دلیلی برای ارایه آمارها غیر واقعی وجود ندارد
رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به کاهش آمار ابتلا در چند روز اخیر، گفت: کاهش آمار مبتلایان روزهای اخیر نتیجه تمهیداتی است که در یکی دو هفته قبل اندیشیده و اجرا شده بود که امیدوارم با شرایط جدید و خود مراقبتی بیشتر افراد، در روزهای آینده شاهد افزایش آمار نباشیم.

شکرالله سلمان زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه از ابتدای آغاز اپیدمی بیماری کرونا ۱۹ هزار و ۳۲۷ مورد مراجعه کننده با عارضه تنفسی به مراکز درمانی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان داشتیم، اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۴۴ بیمار بستری شدند که یک هزار و ۴۶۲ نفر با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

او با اشاره به ثبت ابتلای چهار مورد جدید طی شبانه روز گذشته در محدوده جنوب غرب خوزستان، گفت: تعداد کل مبتلایان جنوب غرب خوزستان به ۱۹۴ بیمار افزایش یافت که به تفکیک در آبادان ۶۸ مورد، خرمشهر ۱۰۰ مورد و شادگان نیز ۲۶ بیمار مشاهده و ثبت شده است که از این تعداد ۱۴۶ بیمار قطعی با حال عمومی خوب بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۴ بیمار بستری شده در مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان در حال دریافت خدمات هستند، افزود: همچنین در روز گذشته آمار بیماران بستری شده ۱۰ مورد بود که در مقابل ۶ نفر بهبود یافته نیز ترخیص شدند.

مقام عالی بهداشت و درمان جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه متاسفانه در شبانه روز گذشته یک شهروند بیمار خرمشهری دیگر نیز فوت شد، اضافه کرد: تعداد فوت شدگان نهایی محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان به ۲۰ مورد رسید که به تفکیک شامل پنج نفر در آبادان، ۱۳ مورد در خرمشهر و دو مورد در شادگان می شود و امیدواریم که بقیه بیماران با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شودند.

سلمان زاده در خصوص برخی صحبت ها مبنی بر ارایه آمار غیر واقعی از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: کسانی که این اتهامات را وارد می کنند ابتدا دلایل اینکه ما آمارهای غیر واقعی ارایه می دهیم را بیان کنند. ما مرتبط در حال هشدار وضعیت هستیم و اگر در این وضعیت هشدار آماری رو کم بگوییم که با هشدارهای ما همخوانی ندارد، دلیلی برای مخفی کاری وجود ندارد. از ابتدای کار بنای بر شفافیت بوده و آمارهای صحیح ارایه شده است.

فرمانده مبارزه با کرونا ویروس جنوب غرب خوزستان با بیان اینکه کاهش آمار ابتلا در چند روز اخیر جنوب غرب کشور نتیجه تمهیداتی است که در یکی دو هفته قبل اندیشیده و اجرا شده بود، اضافه کرد: از امروز و با شرایط جدید قطعا در روزهای آینده ما باید منتظر موارد بیشتر ابتلا باشیم که از مردم می خواهیم مراقبت بسیار کنند که به این بیماری مبتلا نشوند.

او تاکید کرد: تک تک افراد جامعه در این شرایط مسوول هستند، همه باید از خودشان بپرسند که برای کنترل بیماری چه کرده اند و سهم خودشان را به انجام برسانند. حداقل سهیم یک نفر این است که در جامعه کمتر حضور یابد و از خود و اطرافیانش محافظت کند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان همچون روزهای قبل مجدد از شهروندان خواست حتما به سامانه خود ارزیابی الکترونیکی کرونا ویروس به آدرس salamat.gov.ir  مراجعه نمایند و ضمن پاسخ به سوالات به تماس دریافتی از طریق شماره ۴۰۳۰ پاسخ دهند.

لازم به ذکر است که آمار ابتلا تا روز گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر و شادگان ۱۹۳ مورد، فوت شدگان ۱۹ نفر و بستری شدگان نیز ۹۵ بیمار اعلام شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز