رییس سازمان صمت خوزستان خبر داد:

صدور ۱۰۲۶ فقره جواز تاسیس در خوزستان/ جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و رونق تولید در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۱/۲۴ - ۱۱:۴۹:۲۷
کد خبر: ۹۸۷۲۴۷
صدور ۱۰۲۶ فقره جواز تاسیس در خوزستان/ جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و رونق تولید در سال ۹۸
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: طی سال گذشته تعداد یک هزار و ۲۶ فقره جواز تاسیس در استان صادر شد که ۲۰ هزار و ۲۷۰ نفر اشتغال زادیی در بر داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری با اشاره به صدور یک هزار و ۲۶ فقره جواز تاسیس در سال ۹۸ با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۲۴۸ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال در استان خوزستان، اظهار کرد: میزان اشتغال زایی این جوازهای صادره ۲۰ هزار و ۲۷۰ نفر بوده است.

او با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد ۱۶۲ پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذری ۱۵ هزار و ۴۳۹ میلیارد ریال و اشتغال زایی چهار هزار و ۳۶۰ نفر در استان صادر شده است، گفت: از نظر حجم سرمایه گذاری ۲.۸ برابر و از نظر اشتغال زایی ۱.۴ برابر نسبت به سال ۹۷ رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به آمارهای صادرات غیر نفتی استان، افزود: طی سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی استان از نظر ارزشی بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار و از نظر وزنی ۱۶ میلیون تن بوده است که سهم عمده آن مربوط به صنایع پتروشیمی و فلزات بوده که ۸۰ درصد سهم صادرات را به خود اختصاص داده و سایر محصولات صادراتی خوزستان شامل صنایع معدنی، صنایع دستی، محصولات صنعتی بوده است.

نظری پیگیری تخصیص درصدی از اعتبارات برای اتمام پروژه های صنعتی استان و رفع مشکلات آنها در ستاد تسهیل را یکی از شاخص ترین اقدامات سازمان در سال گذشته برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چند طرح صنعتی استان در گام های آخر اتمام پروژه دچار مشکلاتی شدند، مسایل و مشکلات این طرح ها در جلسات ستاد تسهیل مطرح و با ارایه راهکارهای عملیاتی، مشکلات آنها مرتفع و برخی از آنها به اتمام رسیده اند که از جمله آن شرکت فولاد پارس هفت تپه در زمینه تولید شمش فولاد در شهرک صنعتی شوش و شرکت پارس پترو شوشتر در زمینه تولید هیدروکربورها در شهرک صنعتی شوشتر است. همچنین چهار طرح بزرگ توسعه شرکت فولاد روهینا در زمینه تولید میلگرد به صورت پیوسته از ذوب شمش، شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان، شرکت پالایشگاه بید بلند خلیج فارس در بهبهان و شرکت پارس کیمیا کلر در شهرک صنعتی شوشتر نیز در حال اتمام پروژه هستند که در سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

 جذب اعتبارات تبصره ۱۸ و رونق تولید در استان خوزستان

رییس سازمان صمت خوزستان در ادامه بیان کرد: همچنین در سال ۹۸ مجموعا ۱۶۶ بنگاه صنعتی و صنفی در قالب اعتبارات تبصره ۱۸ به بانک های ملی، تجارت، آینده، توسعه تعاون، صنعت و معدن، پست بانک و سپه معرفی شدند که در این بخش مطابق برش استانی میزان سهمیه اعتبارات تخصیصی استان بالغ بر چهار هزار و ۱۰ میلیارد ریال بوده که تعداد ۱۶۶ بنگاه در مجموع با مبلغ چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در قالب مصوبات کمیته مالی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به بانک ها معرفی شدند.

نظری افزود: از مجموع چهار هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب شده در ستاد تسهیل استان، مبلغ دو هزار و ۶۰ میلیارد ریال(۴۸/۷درصد) از اعتبارات در بانک ها نیز مصوب شده است که در حال انجام مراحل اداری است.

او گفت: مبلغ پرداختی به متقاضیان تا کنون بالغ بر یک هزار میلیارد ریال(۲۵ درصد اعتبارات استانی) است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان بیان کرد: در حوزه تبصره ۱۸ بهترین عملکرد بانکی متعلق به بانک صنعت و معدن بوده که با پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب تقریبا به ۹۳ درصد تعهدات بانکی خود عمل نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

نظری با اشاره به گزارش عملکرد طرح رونق تولید سال ۹۷ و ۹۸ اضافه کرد: مجموع ۱۶۳ شرکت برای اخذ تسهیلات به مبلغ ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شدند که ۵۲ شرکت با مبلغ دو هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار خود را دریافت نمودند. همچنین دو شرکت فولاد اکسین و گروه ملی فولاد ایران برای اخذ سه هزار میلیارد ریال از اعتبارات رونق تولید به بانک ها معرفی شده اند که چند روز آینده اعتبارات خود را جذب می کنند.

لازم به ذکر است که به منظور حمایت از تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان طی سال ۹۸ سازمان صمت خوزستان مطابق برش استانی اعتبارات ملی نسبت به معرفی تعداد ۳۲۹ بنگاه های صنفی صنعتی به بانک های طرف قرارداد وزارت متبوع و صندوق توسعه ملی اقدام نموده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز