مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

راه اندازی نخستین کارخانه تولید دستکش بهداشتی استان خوزستان در منطقه آزاد اروند/ تعیین تکلیف و رفع موانع ۸ کارخانه تولید اقلام بهداشتی در راستای جهش تولید

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۲۱:۵۲:۱۴
کد خبر: ۹۸۸۰۸۹
ظرف دو ماه آینده تنها کارخانه تولید دستکش استان خوزستان با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در منطقه آزاد اروند راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل زمانی امشب در حاشیه اولین جلسه کارگروه تسهیل جهش تولید که با حضور معاونین سازمان منطقه آزاد اروند، فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان و معاونت غذا و دارو و جمعی از مدیران و روسای شرکت ها در محل این سازمان، برگزار شد، ضمن اشاره به انتخاب ۲۰ راهبرد برای تحقق شعار سال جاری که یکی از آنها تشکیل کارگروه تسهیل جهش تولید است، اظهار کرد: امروز اولین جلسه را با موضوع بررسی مشکلات و موانع واحدهای تولیدی با اولویت واحدهای تولید اقلام بهداشتی، غذایی، علوم پزشکی و سلامت محور برگزار نمودیم.

او با اشاره به اینکه در این کارگروه موضوع هشت واحد تولیدی فعال مورد بررسی قرار گرفت، گفت: با توجه به سیاست های در نظر گرفته شده که باید فی المجلس مشکلات واحدهای رفع شود، خوشبختانه در این نشست با حضور صاحبان شرکت های تولیدی موانع مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای تسهیل و جهش تولید پنج شرکت صادر شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین مقرر شد سه شرکت تولیدی در شرف راه اندازی، ضمن تکمیل و ارایه مدارک، مجوزهای لازمه آنها از سوی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان پیگیری و صادر شود.

زمانی با بیان اینکه شهروندان منطقه آزاد اروند کم ترین مشکل را در تهیه  اقلام بهداشتی و ضدعفونی نسبت به دیگر مناطق کشور در بحران کرونا دارند، بیان کرد: در سطح منطقه دو واحد فعال الکل سازی، چهار واحد تولید مواد ضدعفونی کننده و شوینده، دو واحد  تولید اکسیژن و دو واحد تولید ماسک به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند که اولویت عرضه این اقلام ابتدا با تقاضای در منطقه است.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند از راه اندازی نخستین کارخانه تولید دستکش بهداشتی یکبار مصرف استان خوزستان در منطقه آزاد اروند خبر داد و اضافه کرد: این خط تولید توسط بخش خصوصی خریداری شده و ظرف دو ماه آینده راه اندازی می شود که قرار است روزانه پنج هزار جفت دستکش یکبار مصرف بهداشتی تولید و از این طریق نیازهای منطقه نیز در این بخش تامین شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با تاکید بر نظارت مستمر شبکه توزیع این اقلام در سطح منطقه، اضافه کرد: سازمان غذا و دارو، ادرات صمت و اصناف آبادان و خرمشهر، نظارت مستقیم بر شبکه توزیع  داروخانه ها، فروشگاه های زنجیره ای، واحدهای صنفی و پروتکل هایی که برای بازگشایی اصناف کم خطر طراحی شده، بر عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز