استاندار خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد:

توزیع ۳ هزار تبلت رایگان در مناطق کم برخوردار/معلمان خوزستانی جهادگونه در صف اول آموزش مجازی قرار دارند/اختصاص ۹ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمان حق التدریس در استان

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۹:۳۴:۰۰
کد خبر: ۹۸۸۵۴۹
توزیع ۳ هزار تبلت رایگان در مناطق کم برخوردار/معلمان خوزستانی جهادگونه در صف اول آموزش مجازی قرار دارند/اختصاص ۹ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای صلاحیت‌ حرفه‌ای معلمان حق التدریس در استان
استاندار خوزستان با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان گامی نوین برای استمرار آموزش مجازی در استان خوزستان است، گفت: بر همین اساس سه هزار تبلت دانش آموزی به صورت رایگان در بین مناطق کم برخوردار استان به منظور استفاده در کلاس های مجازی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی امروز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان گامی نوین برای استمرار آموزش مجازی در استان است، اظهار کرد: توجه به آموزش مجازی دانش آموزان مناطق کم برخودار خوزستان نیز در اولویت برنامه های عملکردی استان قرار دارد و بر همین اساس سه هزار تبلت دانش آموزی به صورت رایگان در بین مناطق کم برخوردار استان به منظور استفاده در کلاس های مجازی توزیع خواهد شد.

او با بیان اینکه معلمان خوزستانی جهادگونه در صف اول آموزش مجازی قرار دارند، گفت: بسیاری از معلمان خوزستانی با استفاده از وسایل شخصی خود نهضت آموزش مجازی را ادامه دادند و از هیچ تلاش برای آموزش دانش آموزان از راه دور فروگذاری نکردند. بی‌شک این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر است.

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به تاثیر راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان شاد بر ارتقای شاخص های آموزشی استان، افزود: ساختار این شبکه بستر لازم را برای تعامل و ارتباط پویای دانش آموز و معلم، همچنین حضور فعال اولیای دانش آموزان در فرایند تعلیم و تربیت را مهیا و فراهم می کند که این مهم در شکل‌گیری مثلث خانه، مدرسه و معلم نقش مهمی ایفا می کند.

شریعتی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از شبکه های مجازی به عنوان یک فرصت آموزشی، بیان کرد: فضای ایجاد شده در دوره شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس این فرصت را برای متولیان تعلیم و تربیت مهیا کرده است تا بار دیگر از ظرفیت عظیم فضای مجازی برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت استفاده کنند که البته سامانه اجتماعی دانش آموزان و تحقق این هدف را تسهیل کرده است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه تا کنون اقدامات خوبی در حوزه بهبود وضعیت فضای آموزشی استان صورت گرفته است تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بهره برداری از یک هزار و ۳۳۳ کلاس درس جدید در سال گذشته بود که این اقدام در تاریخ آموزش و پرورش استان بی سابقه بود.

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به اینکه بالغ بر ۹ میلیارد ریال اعتبار برای آموزش تخصصی معلمان حق التدریس در استان خوزستان اختصاص یافت، تصریح کرد: راه اندازی استودیو آوای مدرسه با هدف تولید محتوای فاخر آموزشی یکی دیگر از اقدامات مجموعه تعلیم و تربیت استان در راستای حمایت از نهضت آموزش مجازی دانش آموزان است.

لازم به ذکر است که در هفته گذشته دو تفاهم‌نامه بین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و مهراله رخشانی‌مهر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به امضا رسید.

در همین راستا طی یک تفاهم‌نامه مقرر شد، ۱۰۰ کلاس درس فرسوده و یا سنگی در شهرستان‌های ایذه و باغملک با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی با مشارکت ۵۰ درصدی هر یک از طرفین، طی دو سال آینده تخریب و بازسازی شوند.

همچین در دیگر تفاهمنامه امضا شده مشخص شد با تامین اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومانی به صورت مشارکت ۵۰ درصدی طرفین، ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان خوزستان به سیستم سرمایشی(کولر گازی و آبسردکن) مجهز شوند.

لازم به توضیح است که استان خوزستان دارای ۶ هزار مدرسه مشتمل بر ۳۰ هزار کلاس درس است و به دلیل شرایط آب و هوایی، تامین امکانات سرمایشی و خنک کننده کلاس‌های درس استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز