استاندار خوزستان مطرح کرد:

رامشیر در قرنطینه و شرایط پایدار است/ وضعیت کودک ۳ روزه و مادرش مساعد است/ برقراری ادارات رامشیر با ۲۰ درصد نیرو و تعطیلی یک هفته ایی بازارها/ هیچ کس حق اخراج احدی را ندارد/ فرمانداران رامشیر و ماهشهر موارد اخراج کارکنان را پیگیری و به اطلاع بنده برسانند

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۱۷:۴۷:۱۷
کد خبر: ۹۸۹۵۷۷
رامشیر در قرنطینه و شرایط پایدار است/ وضعیت کودک ۳ روزه و مادرش مساعد است/ برقراری ادارات رامشیر با ۲۰ درصد نیرو و تعطیلی یک هفته ایی بازارها/ هیچ کس حق اخراج احدی را ندارد/ فرمانداران رامشیر و ماهشهر موارد اخراج کارکنان را پیگیری و به اطلاع بنده برسانند
استاندار خوزستان با اشاره به پایداری شهرستان رامشیر و اعمال قرنطینه شهری و روستایی، گفت: خوشبختانه مورد بد حال و خطرناک گرارش نشده است و مهمترین مورد ابتلای نوزاد سه روزه بوده که حال عمومی او و مادرش نیز به حمد الله خوب است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی ساعتی قبل در حاشیه نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان رامشیر با بیان اینکه به علت یکی دو بی احتیاطی که در روز سیزدهم فروردین ماه در روستای مطبگ، رمیله و تبره شهرستان رامشیر انجام شد با طغیان بیماری کووید ۱۹ در این روستاها و بعد از آن در سطح شهرستان نسبت به جمعیت مواجه شدیم، اظهار کرد: البته بیشتر در روستاها مشکلات جدی پیش آمده که خدا را شاکریم مرگ و میری نداشته و مرگ و میر در شهرستان تا الان حداقل بوده است.

او با بیان اینکه مهمترین مسیله در بیماری های اپیدمی ابتدا کنترل مرگ و میر است و بعد از آن جلوگیری از ازدیاد مبتلا شدن، گفت: الحمدالله در این شهرستان مرگ و میر گزارش نشده است اما ما با طغیان ابتلا و شیوع مواجه بودیم که سریعا فرماندار و مسوولین شورای تامین و ستاد مبارزه با کرونا ویروس شهرستان تدابیر لازم برای مدیریت و کنترل بیماری را اتخاذ نمودند که در این راستا روستاها قرنطینه شد، در شهر هم شهرداری طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا ورود کرده و اقدامات کنترلی را تشدید نموده است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اقدامات خیلی خوبی تا کنون انجام شده، افزود: همه موارد را تست و گزارش شده است که تا کنون حدود ۷۲ الی ۷۳ بیمار در شهرستان شناسایی شده است که البته تعدادی بهبود یافته و ترخیص شدند.

رییس شورای سلامت استان خوزستان با بیان اینکه هنوز برخی مبتلا هستند، بیان کرد: خوشبختانه مورد بد حال و خطرناک گرارش نشده است و مهمترین مورد ابتلای نوزاد سه روزه بوده که حال عمومی او و مادرش نیز به حمد الله خوب است.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه حضور بنده در اینجا برای بررسی امور و تصمیمات جدی برای اقدامات بیشتری است، تاکید کرد: باید تلاش شود طغیان این بیماری در شهرستان کاملا به مرحله کنترل برسد، البته چند روز قبل هم سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز برای بررسی‌های لازم به این شهرستان آمده بود و اقداماتی را در دستور کار قرار دادند که خوشبختانه علی‌رغم طغیان بیماری، وضعیت شهرستان کنترل شده است و این شهرستان در حالت پایداری به سر می برد. البته پیش از این یکی دو بیمار بد حال گزارش شده بود که بهبود پیدا کردند و اکنون بیمار بد حالی در شهرستان نداریم.

رییس شورای تامین استان خوزستان با بیان اینکه مورد خاصی در شهرستان وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر شهروندان در قرنطینه خانگی نگه داشته شده اند و لوازم و مواد غذایی در حد توان در حال تامین است. تاکید شده است روستاییان در این شرایط باید در منزل بمانند. همچنین شهروندان رامشیری هم باید در منزل بمانند زیرا به دلیل احتمال تماس با روستاییان مبتلا شده باشند، لذا اگر در خانه نمانند ممکن است دیگران را هم مبتلا کننداز این رو تاکید می‌کنیم که شهروندان رامشیری باید در خانه بمانند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در صورت نیاز تمهیدات بیشتری در سختگیرانه تری در نظر گرفته می شود، افزود: به فرماندار اعلام نمودم اگر نیاز شد تصمیمات خاص اتخاذ شود. البته پیش این مقرر شد بازار یک هفته تعطیل شود و ادارات شهرستان رامشیر در این هفته مانند هفته‌های قبل در استان باشد یعنی ۲۰ درصد پرسنل در ادارات حاضر شوند و مسوولین ادارات حتما در کشیک به سر ببرند تا اگر کار ضروری پیش آید، به سرعت انجام شود. البته دستگاه های خدماتی و امدادی مستثنا از این قاعده مستثنی هستند و باید با تمام توان حضور داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم و بر آن پیروز شویم.

نماینده عالی دولت در خوزستان ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی مسوولین شهرستان، در خصوص موارد عنوان شده مبنی بر نگرانی شهرستان های مجاور از تردد شهروندان رامشیری و یا اخراج تعدادی از کارکنان رامشیری شاغل در مجتمع های پتروشیمی و بندری ماهشهر و بندر امام، تاکید کرد: از همین جا اعلام می کنم هیچ کس حق اخراج احدی را ندارد. اجتیاط قطعا لازم است و هیچ ایرادی ندارد، لذا مسوولان مربوطه می توانند بگویند شهروندان شاغل رامشیری به شرط پرداخت حقوق یک هفته سر کار نیاید و آن را به عنوان مرخصی لحاظ کنند اما نباید اخراجی صورت بگیرد تا اینکه شرایط رامشیر به حالت عادی برگردد و کارکنان شاغل آن در مجتمع های مذکور بتوانند سر کار حاضر شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر عدم اخراج کارکنان رامشیری شاغل در شهرستان های مجاور، اذعان کرد: فرمانداران ماهشهر و رامشیر موظف هستند مسایل را پیگیری و دستور را اجرایی و عملی بکنند اگر هم موردی وجود دارد به بنده گزارش دهند. عزیزان ما در پتروشیمی و شرکت‌های حمل بار نباید این موارد را به وجود آورند.

شریعتی با بیان اینکه شهرستان ماهشهر قطب صنعتی، سرمایه ایی و واردات کالاهای اساسی کشور است، تاکید کرد: البته لازم است شهرستان ماهشهر مراقبت ها و دقت لازم را انجام دهد تا این بیماری در این شهرستان فراگیر نشود اما اینکه به این بهانه بخواهیم پرسنل را اخراج کنیم چنین حقی وجود ندارد و می توانند عنوان کنند فعلا نیازی به حضور نیز با پرداخت حقوق تا شرایط رامشیر مانند شهرستان های دیگر به حالت ثابت و پایدار و عادی بازگردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز