مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان مطرح کرد:

افزایش سطح زیرکشت اولویت حوزه کشاورزی خوزستان است/ضرورت توجه به بیمه محصولات کشاورزی/لزوم رعایت مسایل زیست محیطی و وضعیت زهاب ها

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۰:۰۷
کد خبر: ۹۹۰۰۳۹
افزایش سطح زیرکشت اولویت حوزه کشاورزی خوزستان است/ضرورت توجه به بیمه محصولات کشاورزی/لزوم رعایت مسایل زیست محیطی و وضعیت زهاب ها
مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ضرورت دارد در کنار افزایش محصول و ایجاد جهش در تولیدات خوزستان توجه ویژه به زهاب‌ها و مسایل زیست محیطی ناشی از آن داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کیامرث حاجی زاده امروز شنبه در نشست برنامه‌ریزی کشت محصولات  تابستانه سال ۹۹ در که  در محل اداره کل مدیریت بحران  استانداری خوزستان بر گزار شد، اظهار کرد: ضرورت دارد در کنار افزایش محصول و  ایجاد جهش در تولیدات خوزستان بتوانیم امنیت غذایی را به عنوان قطب کشاورزی کشور، ایجاد کرده و توجه ویژه به زهاب‌ها و مسایل زیست محیطی ناشی از آن داشته باشیم.

او گفت:  نکته بسیار مهم دیگر در حوزه کشت در خوزستان به دلیل وقوع بحران‌های متعدد، توجه به بیمه محصولات کشاورزی است؛ با توجه به بحران‌های اخیر در خوزستان، نباید اجازه دهیم محصولات کشاورزی در اثر یک بحران ناخواسته آن هم در موقع برداشت که تقریبا اوایل پاییز آغاز می‌شود، دچار مشکل  شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: برای بیمه محصولات کشاورزی نیاز به همکاری کشاورزان و انجمن‌های صنفی کشاورزان و آگاهی بخشی لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی است چرا که اگر بیمه نباشد و با توجه به مشکلاتی مانند تحریم، نبود نقدینگی، مشکل در فروش نفت بحرانی ایجاد شود، پرداخت خسارت به کشاورزان با مشکل رو به رو می‌شود.

 حاجی زاده بیان کرد: با توجه به  فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید و  از یک سو با توجه به مسایلی که کشور دچار آن است مانند تحریم‌های ظالمانه و بحران‌های مختلف از جمله شیوع بیماری کرونا، مساله امنیت غذایی یک موضوع بسیار مهم برای ما به شمار می رود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان در پایان با اشاره به وضعیت ذخایر آبی، آب قابل برنامه‌ریزی و میزان کشت در حوضه های مختلف آبریز استان، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌ خوبی در این حوضه ها صورت گرفته و بنا است تا رسیدن به تصمیم نهایی نشست‌های کارشناسی در این زمینه ادامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز