فرماندار ویژه آبادان تشریح کرد:

آغاز فعالیت پاساژها و مراکز خرید مسقف با رعایت پروتکل های بهداشتی

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۲۱:۵۲:۵۳
کد خبر: ۹۹۰۶۱۹
آغاز فعالیت پاساژها و مراکز خرید مسقف با رعایت پروتکل های بهداشتی
فرماندار ویژه آبادان گفت: فعالیت پاساژها و مراکز خرید مسقف به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا تا ساعت ۱۸ مجاز است.

سید زین العابدین موسوی امشب در گفت و گو با خبرنگار برنا در آبادان با بیان اینکه محدودیت هایی که در روزهای گذشته برای مقابله با کرونا اعمال شد، بهترین برنامه آموزشی بود که زین پس باید از آن استفاده مطلوب را ببریم، اظهار کرد: قرار است فعلا با کرونا زندگی کنیم، چون تا کنون واکسن قطعی شناسایی نشده است. از طرف دیگر ممکن نیست تا نابودی کرونا همه کار وکسب ها تعطیل باشند. چرخه اقتصادی مملکت نیاز به فعالیت دارد.

او با بیان اینکه از همکاری مردم و کسبه در این مدت قدردانی می کنم، گفت: قدردان همه کسانی هستیم که به خاطر رعایت دستورالعمل ها متضرر شدند تا به خود و جامعه آسیبی نرسانند، قدردان مردمی هستم که هفته ها محدودیت ها و قرنطینه آبادان را تحمل و رعایت نمودند.

فرماندار ویژه آبادان با یادآوری اینکه کرونا نه تنها تمام نشده است بلکه فضای انتقالش سهل تر گشته است، افزود: باید طوری مراقب خود و خانواده هایمان باشیم که در این شرایطِ بدون محدویت ها، جان سالم به در ببریم و از سلامت عزیزانمان محافظت کنیم. بدون شک افرادی که بی اهمیت از کنار این موضوع بگذرند، متاسفانه هم خود و هم دیگران را گرفتار خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در آبادان بیان کرد: در برخی کشورهای اروپایی اوضاع چنان است که باید مردم خود انتخاب کنند که در معرض ابتلا قرار گیرند و یا خود قرنطینه باشند. دولت ها خیلی اصراری ندارند و فقط اطلاع رسانی می کنند، لذا می بینیم که بیمارستان هایشان مملو از مبتلاست و از کشته ها پشته ساخته اند و البته محدودیت های اینچنینی هم ندارند.

معاون استاندار اضافه کرد: تجربه در آبادان نشان داده است که البته ایجاد محدودیت ها و همکاری مردم و کسبه می تواند آمار ابتلا را متوقف و یا کاهش دهد. آبادان که جزو شهرهای بزرگ استان است و در آغاز اپیدمی جزو شهرهای اولِ مبتلا بود که به لطف خدا و همکاری مردم و کسبه و اقدامات و برنامه های جدی در ایجاد محدودیت ها اکنون شهر سیزدهم استان است و باید قدردان مردم عزیزمان باشیم.

رییس شورای سلامت شهرستان آبادان تصریح کرد: کرونا و کرونایی قبلا قابل شناسایی نبود. ولی الان به لطف اقدامات پزشکی به راحتی مبتلایان در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی می شوند.

اجرای دستورالعمل های جدید در کنار پایداری دستور العمل های پیشین/فعالیت ضمنی پاساژها و مراکز خرید

موسوی با اعلام اجرای برخی از دستور العمل های جدید ستاد ملی کرونا تشریح کرد: همه شرایطی که قبلا برای مراکز و اماکن مذهبی و مقدسه تصویب شد، فعلا پابر جا هستند و تا اطلاع بعدی تعطیل اند.

او افزود: در ماه مبارک رمضان مطابق دستورالعمل های کشوری هیچ گونه افطاری و یا تجمع نداریم، اما فرصت خوبی است تا به کمک نیازمندان روزه دار بشتابیم.

مدارس و دانشگاه ها و مراکز علمی آموزشی کاملا تعطیل هستند

فرماندار ویژه آبادان در خصوص  فعالیت رستوران‌ها و پاساژها بیان کرد: رستوران ها تحت نظارت شدید فقط مجاز به فروش غذای بیرون بر هستند. مراقب باشید چنانچه رستورانی به دلیل پذیرش حضوری  پلمپ شد هرگز تا پایان طرح فک پلمپ نخواهد شد.

رییس شورای تامین شهرستان آبادان توضیح داد: پاساژها و بازارها با رعایت پروتکل های بهداشتی با نظارت ناظرین مقیم تحت نظر کمیته اجرایی ستاد کرونا از اول اردیبهشت مجاز به فعالیت هستند. همه مغازه ها باید در ورودی خود محلول های ضد عفونی تعبیه نمایند و مغازه داران و سایر همکارانشان از ماسک و دستکش استفاده نمایند. اگر مطابق نظر کارشناسان علوم پزشکی مشخص شد عده ای در ضمن فعالیت یک بازار و یا پاساژی خاص مبتلا شدند، بلافاصله آن بازار یا پاساژ تعطیل و ورودی و خروجی های آن مسدود می شود. ضمنا ممکن است در یک بازار یا پاساژ چندین مغازه به دلیل تخلف اجازه فعالیت نداشته باشند.

او ادامه داد: کمیته اجرایی منبعد در پاساژها و بازارها در تمام طول فعالیت روزانه مسقر هستند و لحظه به لحظه رفتار فعالین را رصد و تنظیم گزارش می کنند. در همین راستا پاساژها و بازارها هر شب باید ضدعفونی شوند و مسوول حُسن اجرای این بند اتاق اصناف تحت نظر کمیته اجرایی است.

موسوی اضافه کرد: پاساژها و مراکز خرید مسقف تا ساعت ۱۸ مجاز به فعالیت هستند، و دیگر اصناف تا اذان مغرب می توانند فعالیت کنند، در غیر این صورت پلمپ خواهند شد. در صورت پلمپ در این مرحله حق فک پلمپ باید پرداخت شود و تابع شرایط زمان قرنطینه نیست.

فرماندار ویژه آبادان در پایان تاکید کرد: کمیته اجرایی مجازند فعالیت های کم ریسک و دارای ریسک متوسط دیگر اصناف را شناسایی و مطابق این دستورالعمل به آنها مجوز فعالیت به شرط رعایت موازین بهداشتی بدهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز