معاون کل وزیر بهداشت مطرح کرد:

مدیریت خوب بیماری کرونا در خوزستان/نگران بیماری های دیگر هستیم/متوسط فوت روزانه کشور تا پیش از کرونا ۱۰۵۰ نفر بود/مردم برای افزایش سن امید به زندگی همکاری کنند/اقدامات بسیار مثبت دانشمندان ایرانی در کشف دارو و واکسن کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۷:۴۲:۴۳
کد خبر: ۹۹۲۴۸۱
مدیریت خوب بیماری کرونا در خوزستان/نگران بیماری های دیگر هستیم/متوسط فوت روزانه کشور تا پیش از کرونا ۱۰۵۰ نفر بود/مردم برای افزایش سن امید به زندگی همکاری کنند/اقدامات بسیار مثبت دانشمندان ایرانی در کشف دارو و واکسن کرونا
معاون کل وزیر بهداشت گفت: تهیه واکسن و داروی کرونا کار پیچیده و زمان بری است که دانشمندان ما طی اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، ایرج حریر چی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان قرنطینه طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان خوزستان جزو استان های کم شیوع بیماری کرونا در کشور است، اظهار کرد: آمار ابتلا در این استان و شهرهایی همچون آبادان و اهواز با اقدامات پیشگیرانه و به موقع به نسبت هزار نفر جمعیت جزو مناطق کم شیوع کشور به شمار می آیند و به خوبی بیماری دراین استان مدیریت شده است.

او با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر خوزستان شاهد افزایش موارد بستری در این استان بوده ایم، گفت: افزایش شمار بستری ها ما را نگران می کند. صریح و واضح می گویم، همانطور که این ویروس در دنیا و هر یک از کشور ها با یک مورد ابتلا شروع شد، همچنان این ویروس در کمین است و هر گونه بی احتیاطی و ساده انگاری در این خصوص می تواند ما را دوباره به شدت درگیر کند.

معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز بر فاصله گذاری اجتماعی و رعایت ملاحظات معیشتی مردم پایبندیم، افزود: به میزانی که فاصله گذاری را کاهش می دهیم، رعایت موارد بهداشت فردی و فاصله گذاری فیزیکی توسط مردم و صنوف باید بیشتر رعایت شود.

حریرچی با اشاره به دیگر بیماری ها، بیان کرد: موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که بروز و شیوع بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و واگیر غیر کرونا که از قبل بوده، کاهش پیدا نکرده، البته در برخی موارد تغییر نشان می دهد، به این خاطر از مردم درخواست می کنیم که حتما اقدامات بهداشتی درمانی ضروری خود را مثل واکسیناسیون بچه ها، مراقبت های دوره بارداری، فشار خون و دیابت را جدی بگیرند و به موقع پیگیری کنند.

او ادامه داد: مواردی داشتیم که فرد دیابتی به دلیل ترس و مراجعه دیر هنگام به مرکز درمانی که می توانستیم فقط با یک مراقبت ویژه یا حداکثر قطع یک انگشت او را مداوا کرد، متاسفانه به دلیل رشد بیماری کادر درمانی مجبور شده از زیر زانو او را قطع کند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم مطمین باشند که شیر زنان و دلاور مردان پزشک و پرستار ما با رعایت موارد بهداشتی درمانی آماده هستند که مراقبت بیماری های دیگر را نیز انجام دهند، تصریح کرد: نگران دیگر بیماری ها مانند قلبی عروقی، دیابت، فشار خون، سرطان و واگیر غیر کرونایی هستیم، برخی از بیماری های عفونی غیر کرونایی باید واکسیناسیون شوند، به این ترتیب ما باید همه جوانب سلامت مردم را در نظر بگیریم.

حریرچی با اشاره به اینکه در سال های گذشته به طور متوسط روزانه حدود یک هزار و ۵۰ نفر در کل کشور فوتی داشتیم، اذعان کرد: اکثر فوت شدگان زیر ۵۰ و ۷۰ سال بودند و تعداد زیر ۷۰ ساله ها از این آمار حدود ۴۷ درصد است که ما آن را مرگ زود رس تلقی می کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به سن امید به زندگی در ایران بیان کرد: طبق برنامه ریزهای صورت گرفته سن امید به زندگی در ایران باید بالای ۷۵، ۷۸ و هشتاد سال باشد، به این خاطر از مردم می خواهیم برای جلوگیری از مرگ های زود رس و عوارض آن، به صورت سازمان دهی شده و با احتیاط مراجعاتشان را به مراکز درمانی داشته باشند.

حریرچی در خصوص اینکه وضعیت پرداخت حق کرونای اعلام شده به کادر درمان اضافه کرد: بخشی پرداخت شده و قسمتی از افزایش حقوق ها نیز اعمال شده است. همچنین بر اساس در خواست رییس جمهور و موافقت رهبری با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با کرونا، اقدامات تکمیلی نیز انجام خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت درباره آخرین اقدامات و دستاوردهای کشف کرونا و یا مهار داوریی این ویروس افزود: تهیه واکسن و داروی کرونا کار پیچیده و زمان بری است که دانشمندان ما طی اقدامات بسیار مثبتی را انجام داده اند. هر گونه اعلامی مبنی بر اینکه ظرف ۱۵ روز یا یک ماه دارو یا واکسن این بیماری کشف می شود، در این موقعیت معقول نیست زیرا عمر این ویروس به چهار ماه قد نمی دهد، البته برخی کشورهای دنیا ادعا می کنند که از دو سال گذشته بر روی این بیماری در حال تحقیقات هستند، این ها بیشتر به تعارف شبیه است و باید دید از لحاظ علمی به چه شکل خواهد شد. در مجموع گزارش های خوبی در این زمینه ارایه شده است که امیدواریم به نتیجه منجر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز