معاون وزیر بهداشت بیان کرد:

خوزستان جزو ۵ استان دارای کمترین آمار ابتلا به کرونای کشور است/کاهش مراجعات عادی مردم به مراکز درمانی نگران کننده است

۱۳۹۹/۰۲/۰۴ - ۱۸:۲۳:۳۷
کد خبر: ۹۹۲۴۸۸
خوزستان جزو ۵ استان دارای کمترین آمار ابتلا به کرونای کشور است/کاهش مراجعات عادی مردم به مراکز درمانی نگران کننده است
معاون کل وزیر بهداشت گفت: در حاضر استان خوزستان با عملکرد مطلوب توسط استانداری و تلاش های مدافعان سلامت از لحاظ جمعیت ۱۰۰۰ نفری جزو ۵ استان پایین کشور است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، ایرج حریرچی در نشست ستاد مرکزی مبارزه با کرونا استان خوزستان که با حضور محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت وزارت در مدیریت کاهش خطر و بلایا، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر خوزستان و حجت الاسلام و المسلمین آیت عادلی نژاد مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسوولین و مدیران ستادی که در سالن دانشکده پزشکی برگزار شد، در خصوص ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: خوشبختانه در چند هفته اخیر در اکثر استان ها روند نزولی بیماری را شاهد بودیم که نتیجه اقدامات مناسب برای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بوده است.

او گفت: بعد از ۱۵ فروردین که بخشی از بازگشایی ها صورت گرفت، نگرانی هایی در خصوص کاهش فاصله گذاری باعث و بازگشت بیماری داشتیم، ولی در حاضر استان خوزستان با عملکرد مطلوب توسط استانداری و تلاش های مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از لحاظ جمعیت ۱۰۰۰ نفری جزو ۵ استان پایین کشور بوده است ولی متاسفانه در طول چند روز اخیر مشخصا در طول یک هفته اخیر تعداد بستری ها در اهواز افزایش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداست افزود: برآوردهای اولیه در ابتلا به کرونا با کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی، موجب افزایش تعداد بیماران شده که کمی نگران کننده است.

حریرچی بیان کرد: در سال گذشته روزانه دو میلیون و ۳۵۰ هزار بار مراجعه مردم به سیستم بهداشتی درمانی در طول روز به صورت حضوری انجام شده است که شامل مراجعه به پزشک بهورز، مراقب سلامت، آزامایشگاه، رادیولوژی و غیره بوده اما متاسفانه به دلیل شیوع کرونا ویروس و وجود برخی از شایعات در جامعه، روند مراجعات در حالت عادی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در برخی موارد بیش از ۸۰ درصد و گاهی ۴۰ تا۶۰ درصد کاهش موارد دیده شده است.

او در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ مادر باردار در کشور توصیه کرد: به هیچ عنوان شهروندان به دلیل ترس از کرونا واکسیناسیون فرزندان، مراقبت های دوران بارداری یا مراقبت های بیماران دارای بیمارهای زمینه ای اعم از دیابت و قندخون و فشار خون و از این قبیل را به تعویق نیاندازند و حتما با رعایت موازین بهداشتی تمام این موارد را در زمان تعیین شده انجام دهند.

معاون کل وزیر بهداشت اضافه کرد: با توجه به اقدامات ایمنی متعدد که در بیمارستان های دولتی دانشگاهی و غیر دولتی انجام می شود با آمادگی های کامل(البته استثناعاتی در زمینه دندانپزشکی و جراحی های زیبایی وجود دارد) در راستای مراجعات معمولی شهروندان این اطمینان را داشته باشند که مراقبت های بهداشتی و حفاظتی در مقابله با کرونا انجام می شود، از این رو تمام مراجعات معمولی خود را انجام دهند تا بتوان بیماری حاد تنفسی ناشی از بیماری کرونا را ریشه کن کرد. مهمترین بیماری های کشور غیر واگیر از جمله بیماری های قلبی عروقی مثل دیابت و سرطان هستند.

حریرچی در پایان تصریح کرد: پیش از اپیدمی کرونا ویروس، اپیدمی شایعات و اخبار و توصیه های نادرست را داریم که توصیه می شود مردم با هشیاری کامل به این شایعات توجه نکنند و این موارد مختص کشور ایران نیست و در کشورهای دیگر نیز وجود دارد. خواهش می کنم در این زمینه روشنگری شود تا آسیب وارده به مردم به حداقل ممکن برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز