استاندار خوزستان مطرح کرد:

لزوم به کار گیری نیروهای بومی در تحقق شعار جهش تولید/احداث ۵ هکتار گلخانه در مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۱:۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۹۲۹۷۸
لزوم به کار گیری نیروهای بومی در تحقق شعار جهش تولید/احداث ۵ هکتار گلخانه در مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند
استاندار خوزستان گفت: تا دو ماه آینده ۵ هکتار گلخانه در مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند احداث می شود که این میزان تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۵۰ هکتار می رسد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی در حاشیه سفر به شهرستان گتوند و شوشتر اظهار کرد: در این سفر مشکلات آیلند و زیرگذر شهر شهید شرافت شوشتر مورد بررسی قرار گرفت و دستورات لازم برای حل این مشکل به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیرکل راه و شهرسازی استان داده شد و امیدوار هستیم شاهد آغاز اجرای این پروژه ها در سال جاری باشیم.

او با اشاره به بازدید از مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند، گفت: این مجتمع جزو پادگان هایی بود که از طرف استانداری به شرکت نصر میثاق واگذارد شد و در آن کشت گندم، کلزا، پروش زنبور عسل و دامداری انجام می شود.

استاندار خوزستان از افتتاح پنج هکتار گلخانه در این مجتمع تا دو ماه آینده خبر داد و افزود: پروژه احداث گلخانه در این مجتمع ۵۰ هکتار است که باید تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد که ۲۵ هکتار از این میزان تا پایان سال ۱۴۰۰ احداث خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت شهید باغبانی گتوند افزایش تعداد دام از یک هزار راس به دو هزار راس تا پایان سال جاری و کشت نخیلات و درختان مورد استفاده در صنعت چوب را در دستور کار خود دارد، اضافه کرد: این مجتمع برای فعالیت خود با مشکل آب مواجه است که قرار شد سازمان آب و برق خوزستان برآوردهای لازم را داشته باشد و طی جلسه ای در استانداری تصمیم های لازم برای حل مشکلات احتمالی اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان بازدید از کارخانه لاستیک سازی استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در حال حاضر پس از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، تعداد پرسنل این کارخانه از حدود ۵۰ نفر به ۲۸۰ نفر رسیده است و شاهد تنوع تولید در آن هستیم.

شریعتی بیان کرد: مقرر شد زمینه لازم برای احداث کارخانه تایرسازی در این شرکت فراهم شود تا سعی کنیم از واردات تیوپ و لاستیک جلوگیری به عمل آمده و بتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم.

وی افزود: با احداث کارخانه تایرسازی در این شرکت، سرمایه گذار متعهد شده است که کارخانه در سه شیفت کاری فعالیت داشته باشد و در این صورت حداقل ۱۰۰ نیروی جدید به کارگیری خواهند شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آمادگی فراهم سازی شرایط احداث کارخانه تایرسازی از طریق صندوق توسعه و حمایت از سرمایه گذار را داریم، تاکید کرد: تمامی نیروهایی که در این شرکت ها به کارگیری می شوند باید بومی منطقه باشند تا شاهد افزایش رونق در سال جهش تولید باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز