رییس سازمان صمت خوزستان بیان کرد :

کاهش قیمت خرما در رمضان امسال/ مانور نظارت بر بازار کالاهای اساسی اجرا می شود

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۴:۴۹:۴۹
کد خبر: ۹۹۳۷۴۷
کاهش قیمت خرما در رمضان امسال/ مانور نظارت بر بازار کالاهای اساسی اجرا می شود
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته و با ذخیره سازی نزدیک به ۸ هزارتن خرما در سطح استان، هم اکنون قیمت این کالا در چند روز اخیر کاهش پیدا کرده است .

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امیر حسین نظری با بیان این مطلب اظهار کرد: هر ساله با توجه به ایام پایانی سال معمولا نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا برگزار می شد ولی متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا در استان لغو شد  ولی تلاش نمودیم تا بحث ذخیره سازی کالای اساسی در اولویت اقدامات قرار دهیم زیرا که این کالاها نقش مهمی در معیشت و سفره مردم دارند.

او در خصوص تامین خرمای مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان گفت: قریب هشت هزار تن خرما در سطح استان ذخیره سازی شده به گونه ایی که هم اکنون ما شاهد کاهش قیمت این کالا در سطح عرضه هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به تامین برنج مورد نیاز استان افزود: هم اکنون ۳۵۰۰ تن برنج وارد استان و ذخیره سازی شده است تا از طریق شبکه های توزیع خصوصا فروشگاه های بزرگ از جمله فروشگاه کورش و شهر خرید توزیع شود که قیمت این کالا هشت هزار تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

نظری همچنین در خصوص افزایش قیمت حبوبات بیان کرد: این افزایش قیمت به دلیل نوسانات نرخ ارز صورت گرفته ولی تلاش ما بر این است تا با افزایش حجم واردات و تغییراتی که در بحث تعرفه ایجاد می شود، قیمت حبوبات را در سطح بازار کاهش دهیم.

او ادامه داد: در دیگر کالاهای اساسی نیز ما شاهد ثبات نسبی قیمت کالا بودیم خصوصا در بحث قیمت گوشت قرمز و مرغ که کاهش قابل توجه ایی را داشته اند و متاسفانه مرغداران در این خصوص دچار ضرر شده اند.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: امیدواریم در بحث قیمت این کالا هم به شکلی عمل شود که هم جلوی تضرر تولید کننده گرفته شود و هم به مصرف کننده فشار نیاید.

نظری در پایان تصریح کرد: بازرسان سازمان صنعت و معدن و تجارت خوزستان همواره به طور مستمر بر بازار عرضه خصوصا در ماه مبارک رمضان نظارت دارند و در این خصوص این سازمان مانور ماه مبارک رمضان را با اولویت کالاهای اساسی اجرا خواهند نمود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز